Ktm 625

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Vad kör ni med för olja? Funkar Q8 sbk 15w-50 utan att kopplingen slirar, tänkte även använda till endurohojen.

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Drivpaket. Passar 600serie från 2003-2006? Lelles har ingen till 625 bara 640/660.
Bakdäck. Köpte sportsmart och det låg på kedjan hela resan....finns det smalare varianter med samma tum och storlek?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Drivpaket. Passar 600serie från 2003-2006? Lelles har ingen till 625 bara 640/660.
Bakdäck. Köpte sportsmart och det låg på kedjan hela resan....finns det smalare varianter med samma tum och storlek?

Dreven är identiska på alla LC4. Vilken utväxling planerar du? Jag har ju gott om kedjor och drev...

Det är ett mörker med däcksbredder, 2 däck med samma märkning kan vara så pass olika breda att bara det ena tar i kedjan. Men har du mycket kedjegnugg så se till att du har justerat hjulet korrekt så att det står rakt i svingen.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Dreven är identiska på alla LC4. Vilken utväxling planerar du? Jag har ju gott om kedjor och drev...

Det är ett mörker med däcksbredder, 2 däck med samma märkning kan vara så pass olika breda att bara det ena tar i kedjan. Men har du mycket kedjegnugg så se till att du har justerat hjulet korrekt så att det står rakt i svingen.

Planen var 16-38. Angående däck så är det väl bättre med ett smalare än ett som tar i kedjan. Eller blir det stor skillnad i väghållning?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Planen var 16-38. Angående däck så är det väl bättre med ett smalare än ett som tar i kedjan. Eller blir det stor skillnad i väghållning?

Nej det blir ingen skillnad i väghållning om du inte tävlar på lite nivå. 16-38 har jag på hyllan om du vill ha.

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Boris är aldrig dyr!
Synd att du inte har drivpaket till moppen, skulle behöva nytt inför våren där!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Behöver drev och kedja. How much?

Det beror helt på vilken kedja. Där ligger jag sämre till i pris då jag bara har värstingkedjor, är iof garanterat billigast på dem men de är ju inte direkt gratis. EK MVXZ har jag i blå, röd och grön just nu. 900kr för kedjan

0000-EK-525MVXZ-Chain.jpg

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Kan du inte ta in orange för min skull? Grön, röd och blå....förfärligt :)
Jag köpet partier med kedjor från ex raceteam som fått några över efter säsongen. Därför är mitt urval av färger begränsat. Vill du ha en annan färg såkan jag just nuinte hjälpa till tyvärr.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln