Vilken omdrevning skulle kunna vara lämplig för att ta ut 625 SMC på en större bana (tänk Kinnekulle Ring)? Kan man klara sig med bara byta till annat bakdrev för att enkelt kunna byta tillbaka senare? Nån med erfarenhet?
Någon som vet på rak arm vart man kan hitta originalstrypningar för en 06a? Hörde att om man kör upp privat så bänkar dom hojen man kör upp med?
jaha, det var morbror som sa det, men det gick genom morsan så kan nog blivit missförstånd däremellan Han sa nog att den måste vara strypt i regbevisetVa på uppkörning me gabben i höstas å dom kollar reg bevis... Å de va som privatist....
Tusen tack!Fjädern är LC4 special och fjädrar tll andra KTM modeller passar inte. KTM har ett ganska smalt sortiment fjädrar för fullvuxna vikingar så bäst är att specialbeställa från www.slavensracing.com han kan allt om fjädrar till KTM.
okej, för min 625a har sånt däck fram och har gått 700mil..(snart dax att byta)Vet ej hur de levererades -05 men Pirelli MT60RS Corsa som är ett regndäck monterades på många modeller. Hade det orig på 640-01 / 625-02 / 660-03.
Halloj!
Om man ska ha nytt fram och bak-drev + kedja (antar att man ska byta den samtidigt?), vad ska man köpa då, vad passar? Kollade lite på 24mx men hittar inget till den specifika modellen..
Edit: Idag har jag 15 kugg fram och 40 bak (endurohjul), har inte räknat kugg på motardfälgen. Vill att hojen skall bli mer slangvänlig och trevligare att köra med offroad (idag blir det bara 1an och 2an typ). Vad rekommenderas att man byter till?
Halloj!
Om man ska ha nytt fram och bak-drev + kedja (antar att man ska byta den samtidigt?), vad ska man köpa då, vad passar? Kollade lite på 24mx men hittar inget till den specifika modellen..
Edit: Idag har jag 15 kugg fram och 40 bak (endurohjul), har inte räknat kugg på motardfälgen. Vill att hojen skall bli mer slangvänlig och trevligare att köra med offroad (idag blir det bara 1an och 2an typ). Vad rekommenderas att man byter till?
Halloj!
Tack för lite input. Vart en tur till Din mc i stället och köpte kedja och drev av märket Afam, vet inte riktigt vad det är för kvalité..? Det blev 14/40, känns som det kan funka till det mesta. Ang slangning stämmer det ju att det handlar om tekniken. Men vill även att hojen ska bli trevligare och roligare i skogen..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Att säga AFAM är ungefär som att säga SUV. De har billiga skitkedjor och bra produkter i sitt sortiment. 14/40 blir säkert bra.
Aha, kedjan var en AFAM 520XSRG X-Ring, vet inte om X-ring är bättre än O-Ring? Skillnad? :S
Dreven kommer jag inte ihåg men det var några billiga ståldrev för ca 350kr/st.
Hade en annan fråga, finns det något sätt att montera bort bromsoket bak utan att ta bort hjulet? Anledningen till att jag frågar är att det krånglar som fan när man skall montera av/på motardhjulen, som har mycket mindre fälg än endurofälgen. Nu är det typ omöjligt att få av hjulet utan att repa fälgen..
Aha, kedjan var en AFAM 520XSRG X-Ring, vet inte om X-ring är bättre än O-Ring? Skillnad? :S
Dreven kommer jag inte ihåg men det var några billiga ståldrev för ca 350kr/st.
Hade en annan fråga, finns det något sätt att montera bort bromsoket bak utan att ta bort hjulet? Anledningen till att jag frågar är att det krånglar som fan när man skall montera av/på motardhjulen, som har mycket mindre fälg än endurofälgen. Nu är det typ omöjligt att få av hjulet utan att repa fälgen..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|