Ktm 625

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Tjaaa, den har gått nästan 700 mil. Men var lite väl spånigt på magnetpluggen, sen får jag inte köra förrens i sommar då jag fyller 18.
Känns bättre att ha koll på allt o veta att inga lager är dåliga, än att få börja plocka ner den mitt i säsongen :)

Sluta nu, 700 mil är löjligt så länge inget allvarligt har hänt! Kör och var glad!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tjaaa, den har gått nästan 700 mil. Men var lite väl spånigt på magnetpluggen, sen får jag inte köra förrens i sommar då jag fyller 18.
Känns bättre att ha koll på allt o veta att inga lager är dåliga, än att få börja plocka ner den mitt i säsongen :)

Kom tillbaka om 1200mil. Mina racemotorer rullar 1000mil så har du inte gjort något värre än Paris-Dakar kan du lugnt köra vidare...
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Min motor fick vevlagerras samt cylinder och kolv som var slut vid 1400 mil. Eftersom det inte skedde i min ägo vet jag inte hur servicen har varit och hur den har körts.
Vet att han hade 500 mil mellan oljebytena en gång vilket är lite väl långt.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Hallå! Vad är det för mening att ha en hojj när man inte vågar köra den för att man är rädd för att den ska rasa.. köp en prydnadsfigur till sovrummet istället eller ut i garaget o fixa! ;)

Enduro är mycket mer påfrestande så det handlar ju om hur den ska köras. Kanske smart att inte tokvarva den i skogen.

Vad schysst du driftar :tummenupp
 
Last edited:

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Enduro är mycket mer påfrestande så det handlar ju om hur den ska köras. Kanske smart att inte tokvarva den i skogen.

Vad schysst du driftar :tummenupp

Enduro är väl den enda disiplinen (undantaget Trial) som man varvar minst i om man inte är "tondöv" å inte vet när de är dax att växla...
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Enduro mot vanlig väg snackar vi. Om man ligger och puttrar kanske man har för stor hoj eller så kör man bara långsamt men det beror ju oxå på om man kör på fina vägar/stigar i skogen eller mitt i skiten.
 
Last edited:

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Kom tillbaka om 1200mil. Mina racemotorer rullar 1000mil så har du inte gjort något värre än Paris-Dakar kan du lugnt köra vidare...
Den har varit stulen i ca en vecka gissar jag, sen finns det ingen historik på oljebyten, o pluggen var ganska så full med spån och några längre bitar också. Känns bra att veta att allt är okej när man ska börja köra :)

Sen när jag ska montera ihop motorn igen, funkar det att ta allting med packningsmassa ("silikonpackning") eller måste man ha en packningssats?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Enduro mot vanlig väg snackar vi. Om man ligger och puttrar kanske man har för stor hoj eller så kör man bara långsamt men det beror ju oxå på om man kör på fina vägar/stigar i skogen eller mitt i skiten.

Sorry, missuppfatta de hela då... Tänkte i tävlingsform å inte söndagsutflykt...
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Enduro är mycket mer påfrestande så det handlar ju om hur den ska köras. Kanske smart att inte tokvarva den i skogen.

Vad schysst du driftar :tummenupp

hehe tack:)

Menar att om man är rädd för ras och det finns skäl för det så bör man göra något mer åt det än att tvätta, smörja och pilla lite på skruvar under vintern så att man kan köra nästa säsong med ett leende på läpparna!
 
Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Sorry, missuppfatta de hela då... Tänkte i tävlingsform å inte söndagsutflykt...

Jag förstår men jag visste ju att Peter North fiskör på väg. Ligger i baken på han hela tiden och tutar och funderar på att sätta dit vad han kallar en strut på framskärmen så han lär sig gasa. Risken finns dock att han saktar ned :rolleyes:






sen att det egentligen är jag som fiskör är mindre viktigt
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag förstår men jag visste ju att Peter North fiskör på väg. Ligger i baken på han hela tiden och tutar och funderar på att sätta dit vad han kallar en strut på framskärmen så han lär sig gasa. Risken finns dock att han saktar ned :rolleyes:




sen att det egentligen är jag som fiskör är mindre viktigt

Haha....
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Vafan, genomgång vid 700mil? Ras vid 1500? Vad är det för mögel man köpt? Trodde mest det var olja,filter och ventiler man skulle ha koll på?

Edit: min rullade precis över 1600 mil i helgen, vad lurar runt hörnet?

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Vafan, genomgång vid 700mil? Ras vid 1500? Vad är det för mögel man köpt? Trodde mest det var olja,filter och ventiler man skulle ha koll på?

Edit: min rullade precis över 1600 mil i helgen, vad lurar runt hörnet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Troligtvis ras när du ute i skogen, sedan blir du uppäten av björnar :tummenupp
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Vafan, genomgång vid 700mil? Ras vid 1500? Vad är det för mögel man köpt? Trodde mest det var olja,filter och ventiler man skulle ha koll på?

Edit: min rullade precis över 1600 mil i helgen, vad lurar runt hörnet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

beror helt på hur den är skött/körd. Men visst har du köpt en lc4 är det bara att invenstera i lite bra vektyg för meka kommer du får göra :D
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Har kommit till det läget att jag ska ta av kamkedjan och det!
Kollar i manualen, som säger att det finns en markering på drevet, som ska vara paralellt med plana delen av blocket.
Problemet är att det finns ingen markering på mitt drev!! Hur ska jag göra?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Har kommit till det läget att jag ska ta av kamkedjan och det!
Kollar i manualen, som säger att det finns en markering på drevet, som ska vara paralellt med plana delen av blocket.
Problemet är att det finns ingen markering på mitt drev!! Hur ska jag göra?
Det är säkert märkning på ditt drev också men det är ju ändå skit samma vad det pekar åt för håll när du ska ta bort kamkedja och drev...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top