Ktm 625

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vågar inte...är rädd för ras....1380 mil....låter den vila...

Risken för ras är inte mindre om låter den vila... Vila sig i form då.. Hehe..
Låter motorn illa eller så??... Kanske dax att göra någe åt de i vinter.. 1400 mil är inge om man sköter om service å så... En av mina hojar har gått mer å funkar kanon, går som ett skållat troll då, å knappt någe spån på magnetpluggen för oljan...

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Risken för ras är inte mindre om låter den vila... Vila sig i form då.. Hehe..
Låter motorn illa eller så??... Kanske dax att göra någe åt de i vinter.. 1400 mil är inge om man sköter om service å så... En av mina hojar har gått mer å funkar kanon, går som ett skållat troll då, å knappt någe spån på magnetpluggen för oljan...

Den går som kungen men snacket går ju mellan motardbröderna om ras runt 1500 :( Som rookie blir man bara rädd. Har pytteflis på mina pluggar men jag kör inte speciellt hårt eller fort....mest på ett hjul.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Den går som kungen men snacket går ju mellan motardbröderna om ras runt 1500 :( Som rookie blir man bara rädd. Har pytteflis på mina pluggar men jag kör inte speciellt hårt eller fort....mest på ett hjul.

Ska klara av de dubbla utan problem ju, men är ju ingen fördel direkt om du bara åker på ett hjul, är inge som förlänger direkt.... Nöter du bara på ena hjulet förstår jag oron.... Hehe..

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Ska klara av de dubbla utan problem ju, men är ju ingen fördel direkt om du bara åker på ett hjul, är inge som förlänger direkt.... Nöter du bara på ena hjulet förstår jag oron.... Hehe..

Ett hjul långsamt är väl bättre än båda snabbt? :D Får stilla lugnet under vintern då.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ok så du låter den vila & sen tar fram den till våren hinner köra kanske 50mil så rasar den. Det är just vintern du kommer ha mest tid om du inte ska köra i vinter m att meka! Surt om du inte kommer kunna köra våren/sommar pga ras & dåligt m flis!

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Hallå! Vad är det för mening att ha en hojj när man inte vågar köra den för att man är rädd för att den ska rasa.. köp en prydnadsfigur till sovrummet istället eller ut i garaget o fixa! ;)

• Gilla
Reaktioner: MaG

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Ska börja plocka ner motorn nu i veckan!
Någon som har några tips o tricks om vart man ska börja, saker som lossnar flyger ur när man lyfter på något? Hålla koll på hur något sitter nu för att underlätta ihopsättning sen? :)

Boris, som jag förstått kluvit en o annan lc4, men självklart andra också som har en bra idé; Ska man börja med en sida, kolla lager mm. sätta ihop den sidan och sen börja med nästa? Eller ska man riva ner alltihop samtidigt?
Det kanske är så att vissa saker inte går att lossa/lager inte går att byta om man bara öppnar på ena sidan i taget?

Tips o tricks är varmt välkomna! :D

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Någon som har några tips o tricks om vart man ska börja, saker som lossnar flyger ur när man lyfter på något? Hålla koll på hur något sitter nu för att underlätta ihopsättning sen? :)

Boris, som jag förstått kluvit en o annan lc4, men självklart andra också som har en bra idé; Ska man börja med en sida, kolla lager mm. sätta ihop den sidan och sen börja med nästa? Eller ska man riva ner alltihop samtidigt?
Det kanske är så att vissa saker inte går att lossa/lager inte går att byta om man bara öppnar på ena sidan i taget?

steg 1 är väll att jaga tag i verkstadsmanualen :tummenupp

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Googlade lite snabbt.
Gå in på http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp och ladda ner:
KTM_400-660_LC4_'98-03_Repair_Manual.pdf

Bara följ anvisningarna där. Generell kunskap behövs ändå dock och momentnyckel är ett måste. Tänk på att det där är fram till 03. Enda saken (vad jag vet) som skiljer mot din är att ditt kopplingslager är ett rullager.

Hur långt har den gått? Hur omfattande blir renoveringen?

Tips som inte står i manualen:
Axialspelet på veven ska vara 0,6 - 0,8mm!
Om du har över 0,4mm axialspel i "main shaft", kolla så att "retaining plate" inte är sliten och se till att limma kopplingslagret i lagerbanan med lämplig Loctite.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=617218

Håller nämligen själv på att plocka ihop min motor nu..

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Varför skall du plocka ner?

Vad hade du planerat att byta?

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Varför skall du plocka ner?

Vad hade du planerat att byta?
Tjaaa, den har gått nästan 700 mil. Men var lite väl spånigt på magnetpluggen, sen får jag inte köra förrens i sommar då jag fyller 18.
Känns bättre att ha koll på allt o veta att inga lager är dåliga, än att få börja plocka ner den mitt i säsongen :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln