Ktm 625

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ja du ska byta oljan i ramen samtidigt + filtret. Du måste lufta när du fyllt med den nya oljan, skruv av skruven längst upp på ramen fram, sitter under styret till höger -> Starta motorn och gå på tomgång tills det börjar rinna ur hålet -> stäng av snabbt, torka bort och skruva i skruven, klart.

Jag har byt flera gånger genom att fylla upp men flaska som har slang c:a 0,6 l i ramen, utan att köra på tomgång..... Är de fel då????
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Jag har byt flera gånger genom att fylla upp men flaska som har slang c:a 0,6 l i ramen, utan att köra på tomgång..... Är de fel då????

Du ska inte köra på tomgång samtidigt som du fyller på om det var så du uppfattade mig. Med slang kan jag tänka mig att det inte blir många luftbubblor kvar men skulle själv ändå alltid lufta efter, är ju så pissenkelt.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Du ska inte köra på tomgång samtidigt som du fyller på om det var så du uppfattade mig. Med slang kan jag tänka mig att det inte blir många luftbubblor kvar men skulle själv ändå alltid lufta efter, är ju så pissenkelt.

Självklart inte på tomgång då... *L* Jag å några till har fyllt på olja på de sättet utan att de blivit några problem, men man läser att andra kört på tomgång å fyllt upp så i röret.. Därför kom frågan...
 

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Lycklig ägare till en 625:a SMC. Ångrar inte bytet från sporthoj en sekund!
Kan äntligen ha kul när jag kör under 100. För att inte tala om försäkringskostnaderna. Påställt året om.

Ni som kör på slangen, kopplar ni upp den eller kör ni bara gas (i 2:an)?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
På 2:an räcker me gas pådrag ju.....

En som undviker att slanga då...
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Någon som vet om man kan byta framdrev utan att behöva dela kedjan?
(Vet att man ska byta kedja och drev samtidigt men tänkte kolla om drevningen passar innan jag byter alltihopa, annars köper jag ett större framdrev innan totalbytet.)
 

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Kör ni med TPS i eller urkopplad?

Är det någon som har gjort "o-ring mod" eller "wire mod" på sin förgasare, är det någon skillnad?
 

Kall3

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Ch Racing WSM 125-05,KTM 625 SMC-05
Skulle byta olja och filter idag och allt gick bra tills vi skulle fylla på i ramen,det verkar som om jag inte fick ut all olja för det gick bara ner ca 0.1L innan det rann ut:arsele

Vad ska jag göra nu? Nivån i glaset ner vid tråget är bra vid kall motor(ska kolla vid varm imorgon) Men ska ramen verkligen var fylld hela vägen upp till hålet?
 

Kall3

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Ch Racing WSM 125-05,KTM 625 SMC-05
Haha fail tänkte när jag läste i boken nere på parkeringen "glöm inte den lilla skruven i filterröret" och så klart glömmer jag det:dummer

Tack för påminnelsen! Självklart är det den som spökar, aja då blir det jobb imorgon också!:)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Kör ni med TPS i eller urkopplad?

Är det någon som har gjort "o-ring mod" eller "wire mod" på sin förgasare, är det någon skillnad?

Det går att köra utan TPS men det har inga fördelar utan bara problem med detonationer på låglast.
 

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Aha ok, hittade en lång diskussion om TPS på supermotojunkies. Vissa fick bättre respons, andra inte.
Vill köra hojen på bänk för att se att allt är rätt inställt med förgasaren så jag ringde Din MC:
Ska det verkligen kosta 1000:- för endast "en" körning på bänk?
 

Kall3

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Ch Racing WSM 125-05,KTM 625 SMC-05
Oljebytet gick bra men avgaserna ur det ena röret är mycket varmare än det andra plus att det varma röret ryker 10-30 sekunder efter stop. Har för mig att jag läst om det i denna tråden men kommer ej ihåg om det är farligt?

Den kokade även efter 5-10 min på tomgång när vi använde den som start hjälp på den andra cykeln men jag antar att det är fullt normalt.
 

Över1

Bannad
Gick med
2 Mar 2012
Ort
Mellan benen
Hoj
Din fru
Strutsen var svårstartad imorse, fick kicka till solen gick ner. Är batteriet kasst nu eller blir det bättre när jag kör mer?
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Kan någon vara snäll att ladda upp en bild på hur det ser ut under er sadel? helst 05-> ifall det är någon skillnad på elen och dragningar=)

Mitt ligger lite huller om buller o tänkte få det lite mer prydligt
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Starter Jet / Choke Jet Är det namn jag hittar på sprängskisser :)

Det sitter 85 munstycke i fcren som sitter original i 625an vad ja kan hitta :va
Fast det är ju inte lågfarten utan just choke/kallstart.På lågfarten har du antagligen 42-48 på ett ungefär.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top