Slappa
Rage closed inside!
Fast det är ju inte lågfarten utan just choke/kallstart.På lågfarten har du antagligen 42-48 på ett ungefär.
Jo det var ju det jag skrev
Fast det är ju inte lågfarten utan just choke/kallstart.På lågfarten har du antagligen 42-48 på ett ungefär.
Bland annat.Jo det var ju det jag skrev
Vad kör ni med för tomgångsmunstycke? Har 85 på min, det känns lite stort!
jaha, då pissa packboxen vid framdrevet olja då, läskigt med olja på däcket
vart hittar man en ny packbox? hittade reparations satser till utgående axel på karlströms, men ingen till LC4.
skulle behöva ha tag på oljefilter sats o luftfilter med. nån som kan va vänlig o ge mej en länk och möjligen art. nr.?
jaha, då pissa packboxen vid framdrevet olja då, läskigt med olja på däcket
vart hittar man en ny packbox? hittade reparations satser till utgående axel på karlströms, men ingen till LC4.
skulle behöva ha tag på oljefilter sats o luftfilter med. nån som kan va vänlig o ge mej en länk och möjligen art. nr.?
http://www.ktmshop.se/ o klicka dig fram till rätt årsmodell o reservdelskarta
tackar, tror ja fick med allt därifrån, tog inte "16 49030023000 Lagerstatus: 4+ CYL.ROLL BEARING NJ205", men allt därifrån och ut. bör väll stämma?
då till nästa fråga, kan jag lägga ner hojjen för att byta packboxen? så jag slipper tömma ut oljan? tror ja läste nånstans att nån hade gjort de (kanske va i denhär tråden tillomed).
Tur att du inte beställde lagret då det inte går att byta utan att klyva blocket.....
Pboxen kan man byta med oljan i, bara att plocka ur den med en gipsskruv och sen försiktigt trycka dit den nya.
bla bla.
Vad för material är det på dina drev? Har för mig att dom är mjuka som daim eller har du både alu och stål?
Mjuka som Daim??
Jag har flera olika men använder bara det jag själv tävlar med dvs Talon eller KTM original. Använder alu för allt utom lerig enduro.
2-3000 mil beroende på skötsel och hur hårt man kör. De kommer från samma rör så det är illusionNär ska man plocka isär och kolla motorn? Min har gått lite över 1000mil men det var inga större mängder spån på pluggarna.
Varför är avgaserna ur det ena röret varmare än det andra?
Har stött på ett irriterande strul efter vintervilan. Tog ut hojen, en SXC FRÅN 2005, på första längre körningen nu i em och när jag kom hem såg jag att det droppade olja från framskärmen!?! Även hela framsidan av ramen var insmetad med olja.
När jag tittade lite närmare verkar det som om det kommer från området runt avluftningsskruven bakom styrhuvudet. Dock verkar skruven vara åtdragen men ovanför den sitter en plastslang på en liten jäkla plastnippel som verkar gå till kylaren. DÄRIFRÅN verkar det trycka ut olja. Nippeln sitter inte speciellt bra utan glappar lite och lossnar ganska lätt när man tar loss den. Är jag helt ute och cyklar eller kan det vara därifrån det trycker ut olja?
Jag har inte hunnit kolla närmare på eländet men ska försöka få tid i helgen mellan äggen...
Edit: Det var avluftningsskruven, i alla fall... Efter avtorkning och varmkörning började det sippra från avluftningen. Drog åt hårdare och inget mer läckage.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|