Ktm 625

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Vad har du för blås på den? Har lite olika dBkillers liggande hemma i olika dimentioner som kanske kan passa och fungera.

Har GPR-slipon på den. Kan mäta upp dimensionen om det behövs. Hade varit riktigt schysst om man kunde få låna ett par killers så man slipper chansa :tummenupp
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Jag ska oxå besiktiga och kan inte använda DB-killers så om någon har någon bra idé..?
Svinto kanske?
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
God morgon kamrater. Har ett par funderingar då jag fått upp ögonen för en KTM 625 smc från 06 med låga miltal. Frågorna är då som följer;

- Om jag tar beslutet att fara iväg och kika på hojen, vad ska jag då kolla och lyssna efter? Vanliga fel som kan uppstå.
- Försäkringspremie på denna hoj. Varierar såklart stort beroende på vart du bor och vem du är. Men på en höft, vad pyntar ni och vad har ni för försäkringsbolag?
- Service som ju skall göras oftare än på min gamla hoj. Olja och filter löser man ju utan problem, men övriga detaljer som ventilkontroll och justering? Är det särskilt komplicerat för en som inte är jättebra på just MC-motorer. Har ju ventiljusterat motorer förr, men då snackar vi 11 liters dieselkärror till båtar. Lär ju vara litet klurigare med en liten hojmotor.

Det var väl det jag kom på såhär på rak arm. Övriga synpunkter? Åsikter? Tankar? Jag tar emot allt med öppna armar! :yoparty
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
- Service som ju skall göras oftare än på min gamla hoj. Olja och filter löser man ju utan problem, men övriga detaljer som ventilkontroll och justering? Är det särskilt komplicerat för en som inte är jättebra på just MC-motorer. Har ju ventiljusterat motorer förr, men då snackar vi 11 liters dieselkärror till båtar. Lär ju vara litet klurigare med en liten hojmotor.

Det var väl det jag kom på såhär på rak arm. Övriga synpunkter? Åsikter? Tankar? Jag tar emot allt med öppna armar! :yoparty

Har du den mekaniska kompetensen och generella motorkunskaperna att skruva med en båtmotor så fixar du en mc-motor också. LC4 är lättservat och logiskt men kräver att man är noga och har mekanisk förståelse.
Där finns gott om klåpare som skruvar KTM själv och inte borde göra det. Alla har hört hur lätt det är att justera ventilerna och ger sig på det med ras som följd.
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Är lite förvirrad ang hur man ställer in ställer in hjulstorleken på hojen. Har motardfälgar på nu och dom är 17 tum, i displayen när man startar visas 1808, som jag fattar ska ange cm på hjulen, är det rätt inställt då? När man håller in O+ + så kommer det upp något som säger "Cont 122" typ, som man sen kan öka eller minska med + och -, vad är det för inställning? Hittar inget i boken om det..

EDIT: Ehh, nja vänta nu.. 17" kan ju omöjligt bli 1808cm.. :gnissla Vad fan står 1808 för då? :va

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Är lite förvirrad ang hur man ställer in ställer in hjulstorleken på hojen. Har motardfälgar på nu och dom är 17 tum, i displayen när man startar visas 1808, som jag fattar ska ange cm på hjulen, är det rätt inställt då? När man håller in O+ + så kommer det upp något som säger "Cont 122" typ, som man sen kan öka eller minska med + och -, vad är det för inställning? Hittar inget i boken om det..

EDIT: Ehh, nja vänta nu.. 17" kan ju omöjligt bli 1808cm.. :gnissla Vad fan står 1808 för då? :va

Sent from my iPhone using Tapatalk

1882 ska de va, men jag räknade ut omkretsen på ett 120/60 däck , då blir omkretsen 1808... Den som haft hojen innan ville väl ha att mätaren visade exakt..

Kolla på ktmshop.se eller är de här till rätt modell.. http://ktmshop.se/documents/12918_%C4gar_Handbok.pdf Klicka fram till sidan 7..
 
Last edited:

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
1882 ska de va, men jag räknade ut omkretsen på ett 120/60 däck , då blir omkretsen 1808... Den som haft hojen innan ville väl ha att mätaren visade exakt..

Kolla på ktmshop.se eller är de här till rätt modell.. http://ktmshop.se/documents/12918_%C4gar_Handbok.pdf Klicka fram till sidan 7..

Tack för svar, dubbelkollade och det stod visst 1882, så då stämmer det nog! Du vet inte vad "Cont" står för? Går att ställa från 0 - 250 typ, om man gåller in O (+) +. Kan tillägga att jag verkar ha någon annan sorts mätare än orginal, min är liksom mycket mindre och avlång..
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tack för svar, dubbelkollade och det stod visst 1882, så då stämmer det nog! Du vet inte vad "Cont" står för? Går att ställa från 0 - 250 typ, om man gåller in O (+) +. Kan tillägga att jag verkar ha någon annan sorts mätare än orginal, min är liksom mycket mindre och avlång..

Då har du en nyare årsmodell... Kolla på ktmshop.se.. Jag har ingen aning vad "Cont" står för... Har bara ställt om en mätare från 2105 till 1882 å inte bryt mig om de andra... Finns ju massa finesser att tillgå..
 

Herrera

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2012
Ort
Lysekil
Hoj
ktm 625-06, Husqvarna CR250-03
Finns det ngn här i forumet som har ett par akropovic slip-on till ktm 625-06 till salu?
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,

Har haft isär hojen i vinter o fixat lite nya lager i motorn m.m.. Har inga db-killers till akradämparna så köpte ett par original som jag ska ha till besiktningen nu, men har låtit bestyckningen som satt på tidigare vara.. Nu när den är uppstartad igen så dör den när jag gasar snabbt från tomgången..

Förgasaren är alltså bestyckad med ca 15 storlekar större huvudmunstycke och 3 storlekar större lågfart.. Jag har inte testat att pilla nåt på blandskruven(?) o se om de hjälper utan får testa de imorgon om ingen har en idé om vad det kan vara :)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Har haft isär hojen i vinter o fixat lite nya lager i motorn m.m.. Har inga db-killers till akradämparna så köpte ett par original som jag ska ha till besiktningen nu, men har låtit bestyckningen som satt på tidigare vara..

Den går säkert för fett iom att originaldämparna släpper igenom mindre.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top