Ktm 625

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
läste igenom en stor "förgasartråd" här, o där stod det att om hojen dog vid gaspådrag så va de för litet lågfart, men de är ju bytt upp till 48 från 45 redan så de låter snarare som att munstyckena är för stora nu..

Jag får ta o beställa hem lite munstycken o testa =)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
läste igenom en stor "förgasartråd" här, o där stod det att om hojen dog vid gaspådrag så va de för litet lågfart, men de är ju bytt upp till 48 från 45 redan så de låter snarare som att munstyckena är för stora nu..

Jag får ta o beställa hem lite munstycken o testa =)

45 är fullt tillräckligt, finns ingen anledning att gå större än 48.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke

Har haft isär hojen i vinter o fixat lite nya lager i motorn m.m.. Har inga db-killers till akradämparna så köpte ett par original som jag ska ha till besiktningen nu, men har låtit bestyckningen som satt på tidigare vara.. Nu när den är uppstartad igen så dör den när jag gasar snabbt från tomgången..

Förgasaren är alltså bestyckad med ca 15 storlekar större huvudmunstycke och 3 storlekar större lågfart.. Jag har inte testat att pilla nåt på blandskruven(?) o se om de hjälper utan får testa de imorgon om ingen har en idé om vad det kan vara :)

ser ut som du behöver spänna kedjan....
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Hahah jo jag gjorde det efter filmen =) tog en liten tur som den stod också, de var väl inte de skönaste att sitta på luftburken men ;)

Får ta o köpa ett 45 lågfart o typ 168 huvud o se om de blir bättre! :) Ska ju inte ha dessa ljuddämpare sen ändå men de kan väl va skönt att kunna gasa på när jag övningskör också :)
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Vilka grejor måste man köpa om man ska byta gaffeltätningarna på en 625 SXC? Finns det färdiga "kit" eller måste man beställa hem varje liten tätningsring för sig?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vilka grejor måste man köpa om man ska byta gaffeltätningarna på en 625 SXC? Finns det färdiga "kit" eller måste man beställa hem varje liten tätningsring för sig?

Du behöver bara byta tätningarna om där inte finns indikation på glapp eller annat.
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Finns det någon vänlig som kan förklara lite snabbt hur man gör ett olje + filter-byte på en sxc 2003a.
Hur mycket olja går et åt, och vilka material ska man köpa. Har ingen manual till min, var nyservad vid köp men har kört ca 50 mil. Känner att jag vill byta och kika status på oljan och så.

Tack på förhand.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Finns det någon vänlig som kan förklara lite snabbt hur man gör ett olje + filter-byte på en sxc 2003a.
Hur mycket olja går et åt, och vilka material ska man köpa. Har ingen manual till min, var nyservad vid köp men har kört ca 50 mil. Känner att jag vill byta och kika status på oljan och så.

Tack på förhand.

Ladda hem en manual från piratbukten. Ordnar du inte det med hjälp av den så borde du inte skruva med KTM.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Var och besiktade igår men kom inte igenom pga avsaknad av backspeglar, var tydligen krav på det 2003 och framåt. Någon som har ett par att låna/hyra ut? :)
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Det var ju mycket billigare än jag trodde :tummenupp

Måste de vara godkända på något sätt eller räcker det att man kan se bakåt? Tänkte på dessa :) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspegel-svart-rund-82173/

Jag provade de där till min SXC och de såg jäkligt bra ut. Tills man startade hojen. Hela glaset satt löst och vibrerade och skallrade som en maracas. Funkar säkert på besiktningen men sen är det bara att skruva av skiten. Fast det är klart, man får väl vad man betalar för... Det går säkert att lägga en silikonsträng runt kanten på glaset om man nu prompt måste köra med dem.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ktm690 speglarna är fan inte så mkt bättre, går inte ens att få en stabil bild om han håller fast spegeln m handen under färd.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top