Ktm 625

Scrop

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
nkpg
Hoj
KTM 625 SMC
jaha, då pissa packboxen vid framdrevet olja då, läskigt med olja på däcket :crash

vart hittar man en ny packbox? hittade reparations satser till utgående axel på karlströms, men ingen till LC4.
skulle behöva ha tag på oljefilter sats o luftfilter med. nån som kan va vänlig o ge mej en länk och möjligen art. nr.? :tungan
 

Herrera

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2012
Ort
Lysekil
Hoj
ktm 625-06, Husqvarna CR250-03
jaha, då pissa packboxen vid framdrevet olja då, läskigt med olja på däcket :crash

vart hittar man en ny packbox? hittade reparations satser till utgående axel på karlströms, men ingen till LC4.
skulle behöva ha tag på oljefilter sats o luftfilter med. nån som kan va vänlig o ge mej en länk och möjligen art. nr.? :tungan

http://www.ktmshop.se/ o klicka dig fram till rätt årsmodell o reservdelskarta :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
jaha, då pissa packboxen vid framdrevet olja då, läskigt med olja på däcket :crash

vart hittar man en ny packbox? hittade reparations satser till utgående axel på karlströms, men ingen till LC4.
skulle behöva ha tag på oljefilter sats o luftfilter med. nån som kan va vänlig o ge mej en länk och möjligen art. nr.? :tungan

Pboxen heter 0760324771 och kostar småpengar.
 

Scrop

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
nkpg
Hoj
KTM 625 SMC
http://www.ktmshop.se/ o klicka dig fram till rätt årsmodell o reservdelskarta :)

tackar, tror ja fick med allt därifrån, tog inte "16 49030023000 Lagerstatus: 4+ CYL.ROLL BEARING NJ205", men allt därifrån och ut. bör väll stämma?

då till nästa fråga, kan jag lägga ner hojjen för att byta packboxen? så jag slipper tömma ut oljan? tror ja läste nånstans att nån hade gjort de (kanske va i denhär tråden tillomed).
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
tackar, tror ja fick med allt därifrån, tog inte "16 49030023000 Lagerstatus: 4+ CYL.ROLL BEARING NJ205", men allt därifrån och ut. bör väll stämma?

då till nästa fråga, kan jag lägga ner hojjen för att byta packboxen? så jag slipper tömma ut oljan? tror ja läste nånstans att nån hade gjort de (kanske va i denhär tråden tillomed).

Tur att du inte beställde lagret då det inte går att byta utan att klyva blocket.....

Pboxen kan man byta med oljan i, bara att plocka ur den med en gipsskruv och sen försiktigt trycka dit den nya.
 

Scrop

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
nkpg
Hoj
KTM 625 SMC
Tur att du inte beställde lagret då det inte går att byta utan att klyva blocket.....

Pboxen kan man byta med oljan i, bara att plocka ur den med en gipsskruv och sen försiktigt trycka dit den nya.

joo jag misstänkte att det låg till så.

ok, de låter ju tillräckligt enkelt för att en klant som jag ska klara av de då :D
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad för material är det på dina drev? Har för mig att dom är mjuka som daim eller har du både alu och stål?

Mjuka som Daim??

Jag har flera olika men använder bara det jag själv tävlar med dvs Talon eller KTM original. Använder alu för allt utom lerig enduro.
 
Last edited:

Scrop

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
nkpg
Hoj
KTM 625 SMC
stötte på en lite skum grejj när ja tog bort framdrevet. "upphöjningen" på drevet som sitter på är mkt mindre än det andra drevet (orginal 16 drev) som tidigare ägaren skickade med. vilket bör betyda att kedjan inte spårar? kan de va det som pajjade o-ringen vid utgående axel?

förövrigt är jag inte säker på att de andra e orginal, hojjen har ju gått 1400 mil. kan ju va de drevet som är fel. laddar upp en bild, nån kanske vet vilket drev som ska va rätt.

2e2ez2c.jpg


edit: fan vilken pissig bild de blev, de vänstra e de som satt på iaf. de högra ska va orginal drevet enligt förra ägaren.

efter lite googling så verkar de andra 16t drever va ett orginal drev. får väll utgå från att de va att kedjan inte spåra som slet sönder o-ringen. jävla pucko förra ägaren måste vart :huvet
 
Last edited:

Kall3

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Ch Racing WSM 125-05,KTM 625 SMC-05
När ska man plocka isär och kolla motorn? Min har gått lite över 1000mil men det var inga större mängder spån på pluggarna.

Varför är avgaserna ur det ena röret varmare än det andra?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
När ska man plocka isär och kolla motorn? Min har gått lite över 1000mil men det var inga större mängder spån på pluggarna.

Varför är avgaserna ur det ena röret varmare än det andra?
2-3000 mil beroende på skötsel och hur hårt man kör. De kommer från samma rör så det är illusion
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Vad brukar ge sig först i motorn? Har för mig att vevlagret är en svag punkt.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Har stött på ett irriterande strul efter vintervilan. Tog ut hojen, en SXC FRÅN 2005, på första längre körningen nu i em och när jag kom hem såg jag att det droppade olja från framskärmen!?! :confused: Även hela framsidan av ramen var insmetad med olja.

När jag tittade lite närmare verkar det som om det kommer från området runt avluftningsskruven bakom styrhuvudet. Dock verkar skruven vara åtdragen men ovanför den sitter en plastslang på en liten jäkla plastnippel som verkar gå till kylaren. DÄRIFRÅN verkar det trycka ut olja. Nippeln sitter inte speciellt bra utan glappar lite och lossnar ganska lätt när man tar loss den. Är jag helt ute och cyklar eller kan det vara därifrån det trycker ut olja?

Jag har inte hunnit kolla närmare på eländet men ska försöka få tid i helgen mellan äggen...

Edit: Det var avluftningsskruven, i alla fall... Efter avtorkning och varmkörning började det sippra från avluftningen. Drog åt hårdare och inget mer läckage.
 
Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Har stött på ett irriterande strul efter vintervilan. Tog ut hojen, en SXC FRÅN 2005, på första längre körningen nu i em och när jag kom hem såg jag att det droppade olja från framskärmen!?! :confused: Även hela framsidan av ramen var insmetad med olja.

När jag tittade lite närmare verkar det som om det kommer från området runt avluftningsskruven bakom styrhuvudet. Dock verkar skruven vara åtdragen men ovanför den sitter en plastslang på en liten jäkla plastnippel som verkar gå till kylaren. DÄRIFRÅN verkar det trycka ut olja. Nippeln sitter inte speciellt bra utan glappar lite och lossnar ganska lätt när man tar loss den. Är jag helt ute och cyklar eller kan det vara därifrån det trycker ut olja?

Jag har inte hunnit kolla närmare på eländet men ska försöka få tid i helgen mellan äggen...

Edit: Det var avluftningsskruven, i alla fall... Efter avtorkning och varmkörning började det sippra från avluftningen. Drog åt hårdare och inget mer läckage.

Jag skulle tippa på att det ändå kommer från oljeskruven i ramen. Pröva att byta brickan där så blir det förhoppningsvis bättre.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Vad är det för skillnader på smc och sxc förutom det uppenbara att sxc kom med crosshjul som standard.
Det är 2003 i detta fall.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top