Ktm 625

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Bra jobbat, det är väl så man lär sej :)

Det löste sig. Blev lite nojig över hur motorn drog runt och trodde att jag pajat en ventil eller något. Men när jag prövade att dra runt bakhjulet på en polares ktm duke kändes det typ likadant. Så nu har jag iallfall satt ihop allt och fått igång motorn.. Har också väntat på en avgaspackning som försvann i posten. HAr inte hunnit köra något än men det ska bli spännande. HAr iallfall varit jäkligt lärorikt för mig osm inte tidigare har fattat hur något i motorn har funkat

Ska man hälla något speciellt i kylaren eller är det vanlig kylarvätska?



Nu har jag iallfall varit flitig under vintern och
- Bytt ut packboxar och teflonbussningar i framdämparen. Har även bytt till mer trögflytande olja.
- Bytt ut plasten till svart
- Bytt olja och ställt ventiler
- Tagit bort sas-ventilen.
- Köpt nu bromskiva fram (ej monterade då jag inte har sm fälgarna på än)
- Satt i rallykam

Nu vill jag ut och köra!!!
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Fälgarna såg lite tråkiga ut så jag gick på med autosol imorse! Blev ganska bling bling :)
 

Bifogat

  • fälg.JPG
    fälg.JPG
    126.5 KB · Visningar: 209

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Kan det verkligen påverka ljudet ???
Undrar....rent spontant....känns det som att det inte kan påverka, men vad vet jag ?
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Var ute och tog en liten tur med min nya rallykam idag. Allt verkar funka ok men vet inte om jag känner någon enorm skillnad i bottenvridet (var ett tag sen man åkte innan så har inget och jämföra med). Något jag tänkte lite på var att det käns som den vibrerar med eller är det jag som är ovan. Sen låter hojen lite annorlunda, har den även gjort det för er andra som satt på rallykam?

Nu ska jag byta olja..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var ute och tog en liten tur med min nya rallykam idag. Allt verkar funka ok men vet inte om jag känner någon enorm skillnad i bottenvridet (var ett tag sen man åkte innan så har inget och jämföra med). Något jag tänkte lite på var att det käns som den vibrerar med eller är det jag som är ovan. Sen låter hojen lite annorlunda, har den även gjort det för er andra som satt på rallykam?

Nu ska jag byta olja..

Jag kände först riktigt stor skillnad när jag körde dubbelsystem, med enkelsystem så blev det jäkligt trött. Så helsystem är att föredra om man kör enkeldämpare.
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Jag kände först riktigt stor skillnad när jag körde dubbelsystem, med enkelsystem så blev det jäkligt trött. Så helsystem är att föredra om man kör enkeldämpare.

Håller med, nu har ju jag 660 men där gjorde det stor skillnad på bottenvridet mellan bara slip-on och helsystem.
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Jag kände först riktigt stor skillnad när jag körde dubbelsystem, med enkelsystem så blev det jäkligt trött. Så helsystem är att föredra om man kör enkeldämpare.

Vet inte om det är speciellt trött. Det är väl mer det att den känns ungefär som innan. Nu har jag tagit mig rätt lungt och inte hunnit prövat så mycket än då jag inte fått tillbaka körkortet än. Helsystem blir det inte fråga om, kanske om det dyker upp ett begagnat på blocket eller nåt.
 

MikaelG89

SveaMoto crew
Gick med
26 Jun 2007
Ort
stockholm
Hoj
KTM 690SMC-R -12, Suzuki VZ800 -00, GasGas 280TXT -01, Gocart med Husaberg 650motor.
Är det någon som vet om det finns slirkopplingar till 625an och ungefär vad dem kostar? :)

Och vad jag förstått så ska man ha en "STM" slirkoppling och inte "Rekluze" då den sistnämnda är till för enduro?!?:va

tack// Mikael
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Fick tillbaka körkortet så var ute och prövade rallykammen mer utförligt idag och visst känns det skillnad.. Jäkligt roligt var det även om tvåan blev rätt nervös med all kraft så långt ner i registret. Nu körde jag i och för sig utan insats vilket låter som fasiken, vet inte om det skiljer så mycket. Imorgon blir det nog så att jag slänger på motardfälgarna.
 

MikaelG89

SveaMoto crew
Gick med
26 Jun 2007
Ort
stockholm
Hoj
KTM 690SMC-R -12, Suzuki VZ800 -00, GasGas 280TXT -01, Gocart med Husaberg 650motor.
bytte till ett 48 lågfartsmunstycke idag och nu smäller den inte lika mycket när jag släpper gasen...

men när jag väl var inne i förgasaren och rotade så såg jag att mitt huvudmunstycke är ett 162 och inte ett 165 som alla säger skall vara orginal...
ska jag då byta till ett 165 munstycke eller 168

för dem som inte vet så är den
ostrypt
och uppborrade orginal ljuddämpare
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
bytte till ett 48 lågfartsmunstycke idag och nu smäller den inte lika mycket när jag släpper gasen...

men när jag väl var inne i förgasaren och rotade så såg jag att mitt huvudmunstycke är ett 162 och inte ett 165 som alla säger skall vara orginal...
ska jag då byta till ett 165 munstycke eller 168

för dem som inte vet så är den
ostrypt
och uppborrade orginal ljuddämpare

Jag skulle nog satt i ett 165.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bytte till ett 48 lågfartsmunstycke idag och nu smäller den inte lika mycket när jag släpper gasen...

men när jag väl var inne i förgasaren och rotade så såg jag att mitt huvudmunstycke är ett 162 och inte ett 165 som alla säger skall vara orginal...
ska jag då byta till ett 165 munstycke eller 168

för dem som inte vet så är den
ostrypt
och uppborrade orginal ljuddämpare

Mmm den kan inte vara otrypt om det nu sitter 162! 165 sitter det otrypt på 625/660 det bort du ha fått med i en lite plasttub när du köpte hojen. Prova 165 men ha ett 168 i reserv.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top