Ktm 625

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Hejsan alla 625 ägare, Hade tänkt byta min 660 till en 625 nu i vinter. Men vad vinner jag mer än att den har el start? Och vad förlorar jag på att byta?

Mvh Gv
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Ja, de e snygga. Köpte du standrad tjocklek eller xtra tjock film? Vad kosta med frakt?

Tror jag körde på racedekalerna. Jag kommer inte riktigt ihåg vad allt gick på då jag köpte en massa andra grejer samtidigt också. Frakten gick iallfall på 13 EUR men då köpte jag ett helt plastkit också.
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Glöm heller inte vikten. Blir väl en del med startmotor och batteri.

okej men det handlar inte om all för mkt kilon?

Kör min 660 nu av stryp, och den 625 ja ska köpa har ackra slip-on, då borde jag väll få ut ungefär samma effekt som i 660?:va
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Vill du byta enbart för att du är trött på att kicka?

nej verkligen inte, har inga problem med att kicka men min granne säljer sin sjukt billigt till mig och det är ett erbjudande jag inte kan säga nej till,så tänkte köpa en fräschare hoj som bara gått 75 mil och tjäna lite pengar på köpet.. det är anledningen, men jag vill inte byta om jag kommer att förlora för mycket på det, så därför jag frågar er om ni skulle bytt?
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
nej verkligen inte, har inga problem med att kicka men min granne säljer sin sjukt billigt till mig och det är ett erbjudande jag inte kan säga nej till,så tänkte köpa en fräschare hoj som bara gått 75 mil och tjäna lite pengar på köpet.. det är anledningen, men jag vill inte byta om jag kommer att förlora för mycket på det, så därför jag frågar er om ni skulle bytt?

BYT!:tummenupp
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
vad är erbjudandet? känns som att det hänger på det.

Jag har en klar köpare på min 660 som ger 55 för den:) och jag får köpa grannens 05a med akrca helsystem som bara gått 75 mil för 45 pga att han ska flytta utomlands..

jag får 10 papp på affären plus en hoj som gått 300 mil lägre och har el start och ett ackra helsystem.. ju mer jag tänker på det ju mer självklart känns det att jag ska göra dealen..

Bra deal eller inte?
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Jag har en klar köpare på min 660 som ger 55 för den:) och jag får köpa grannens 05a med akrca helsystem som bara gått 75 mil för 45 pga att han ska flytta utomlands..

jag får 10 papp på affären plus en hoj som gått 300 mil lägre och har el start och ett ackra helsystem.. ju mer jag tänker på det ju mer självklart känns det att jag ska göra dealen..

Bra deal eller inte?

Klart du ska byta!!
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
nån som satt dit ett larm på sin 625a?
Kanske vore smart då jag inte har nåt garage och bor på södermalm.. =/
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
nån som satt dit ett larm på sin 625a?
Kanske vore smart då jag inte har nåt garage och bor på södermalm.. =/

Jag har ett skivbroms lås med inbyggt larm, så fort någon rör cykeln typ vrider på styret eller rullar den så börjar skiten tjuta högt som F*N

Har för mig att det heter ABUS DETECTO 8000.. Funkar bra till min iaf:) :tummenupp
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Tänkte jag skulle spänna upp fjädringen i bak för att sänka hojen en aning. Jag märkte att detta var enklare sagt än gjort.. Svårt att komma åt med verktyget som är avsett för detta.
Jag provade med mejsel+hammare men märker att man ganska lätt deformerar kuggarna..
Nån som har tips?
 

mulleee

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
lite här o där
Hoj
ja fö faan
hmm...

ska köpa nytt kåpsett (KTM 625 SMC -05), men hittade två olika bakskärmar::confused:

från lelles
5860801400030A - FENDER REAR BLACK 0 - 531:-
5860801400030B - FENDER REAR BLACK - 941:-

någon som vet skillnaden på dessa förutom att de kostar olika mycket?:rolleyes:
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
ska köpa nytt kåpsett (KTM 625 SMC -05), men hittade två olika bakskärmar::confused:

från lelles
5860801400030A - FENDER REAR BLACK 0 - 531:-
5860801400030B - FENDER REAR BLACK - 941:-

någon som vet skillnaden på dessa förutom att de kostar olika mycket?:rolleyes:

Den ena(dyra) är väll lackat o den andra är bara svart plast, har för mej de va så..
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Idag åkte vinterdrevningen på 625'an:yoparty(15/42 vinter & sommar 16/42). Vilken drevning åker ni med på era SXC's sommar resp vinter?

Snart ska ju även isdäcken på, det blev Kenda Millville fram och Pirelli MT21bak.
Även där udndrar jag vad ni åker?

Nu vart man ju sjukt sugen att gasa:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top