Ktm 625

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
då har man köpt 625a =)
en svartlackad 625 SXC-05 som hade gått 214 mil (31h) med hasplåt och sebring slipon. Satt motardfälgar på med 4kolvs ok. Följde med endurohjul med dubbdäck och bromsgrejjer. 44 tusen fick jag ge, kändes som hittat!
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
då har man köpt 625a =)
en svartlackad 625 SXC-05 som hade gått 214 mil (31h) med hasplåt och sebring slipon. Satt motardfälgar på med 4kolvs ok. Följde med endurohjul med dubbdäck och bromsgrejjer. 44 tusen fick jag ge, kändes som hittat!

På med isdäck och dra ut på en sjö i vinter! rekommenderas starkt!!
sjön ska helst vara frusen ska jag tillägga
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Jag behöver den bakre rostfria delen på ljuddämparen. Råkade köra med för stor borr när jag öppnade dämparen. Går den att köpa av ktm eller är det till att leta en annan dämpare?
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Jag behöver den bakre rostfria delen på ljuddämparen. Råkade köra med för stor borr när jag öppnade dämparen. Går den att köpa av ktm eller är det till att leta en annan dämpare?

Går att köpa löst, bara åka/ringa närmaste ktm ÅF
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
då har man köpt 625a =)
en svartlackad 625 SXC-05 som hade gått 214 mil (31h) med hasplåt och sebring slipon. Satt motardfälgar på med 4kolvs ok. Följde med endurohjul med dubbdäck och bromsgrejjer. 44 tusen fick jag ge, kändes som hittat!

Ja det var ett bra pris. Satans vad dom sjunker i pris nu. Köpte en exakt likadan för 60' för ett och ett halvt år sen (i och för sig hos handlare). Sen har man väl lagt ner en sex sju tusen på trim och plast. Blir nog till att behålla den ett tag till istället för att sälja. För det är ju trots allt en jäkligt kul hoj.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Hur stor är reservtanken? verkar som att orginaltanken är på 6 liter? Rimligtvis är reserven på 3? 6+3=9?

Vart köper man ny plast till hojen? sett lite snygga svart/vita plaster åka runt.

Ny fråga:
Jag funderar på om jag ska dreva om hojen. Det sitter (förmodar jag) orginaldrev fram och bak på hojen, dvs sxc orginaldrev. Vad för bakdrev ska jag sätta på motardhjulen för att få en så rolig motard som möjligt?
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Hur stor är reservtanken? verkar som att orginaltanken är på 6 liter? Rimligtvis är reserven på 3? 6+3=9?

Vart köper man ny plast till hojen? sett lite snygga svart/vita plaster åka runt.

Ny fråga:
Jag funderar på om jag ska dreva om hojen. Det sitter (förmodar jag) orginaldrev fram och bak på hojen, dvs sxc orginaldrev. Vad för bakdrev ska jag sätta på motardhjulen för att få en så rolig motard som möjligt?

6 liter:va 690:in har 12 liter, dock ingen reserv. Hade för mig 625an hade runt 8-9 liter åtminstonde:va
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Hur stor är reservtanken? verkar som att orginaltanken är på 6 liter? Rimligtvis är reserven på 3? 6+3=9?

Vart köper man ny plast till hojen? sett lite snygga svart/vita plaster åka runt.

Ny fråga:
Jag funderar på om jag ska dreva om hojen. Det sitter (förmodar jag) orginaldrev fram och bak på hojen, dvs sxc orginaldrev. Vad för bakdrev ska jag sätta på motardhjulen för att få en så rolig motard som möjligt?

Jag kör omkring med Svartvit plast som jag köpte min på www.race-styles.com. När det gäller drevningen så tycker jag 16/40 är skönast på motardfälgarna.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
tänkte sätta kraschpuckar genom hjulaxlarna fram och bak. Finns det någon guide man kan följa eller nån som kan förklara hur man gör?
Man köper m10 gängstav + 4st muttrar/brickor samt 4st skatehjul.

Hur gör man sen? borrar man genom de muttrar som redan sitter på axlarna?
 

Marcus E

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Husaberg 650 (Såld) KTM 625 (såld) Honda cbr600 (såld) Kawasaki zx-10r
Någon sov vet hur man byter till motard mode på hastighetsmätarn. Läste guiden i början på tråden men hittar inte den där trekantiga kontakten. Någon som har en bild.
 

johansson90

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Ort
skogen
Hoj
ktm 660 / triumph street tripel såld / ktm 625 06såld /rm 250 05 sålda
va sitter alla stypningar på 625 06?? eller finns det nå tips för att få den att gå bättre??
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Någon sov vet hur man byter till motard mode på hastighetsmätarn. Läste guiden i början på tråden men hittar inte den där trekantiga kontakten. Någon som har en bild.

Nä den trekantiga kontakten var inte så trekantig vad av jag kommer ihåg. Men lyckades iallfall när jag följde den beskrivningen (kommer inte riktigt ihåg hur dock).
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top