centertanksen
Medlem
Vilken årsmodell börjar ktm 625 med dubbla dämp??
Beror ju på om man har sxc eller sm också. Sxcn har alltid enkeldämpare.
Vilken årsmodell börjar ktm 625 med dubbla dämp??
Har fått upkörnings TID 29/5 GÖTTTT MOS!! Nu är man i köpar tagena ska kolla på en 625 -04 idag hoppas den e greaters...på tal om dubbla dämp kan de ju inte va så svårt o modifiera om från enkel till dubbel??
Bakramen ska vara gjord i stål på LC4 -05 för alla modeller från 2005 får skjutsa. Eller var det -06?
Min 625:a har iaf bakram i stål och ja, den går att svetsa med vanlig mig-mag.
Okej tack så mycket!
Kapade mina ljuddämpare idag med 12cm och lackade dem mattsvarta med biltemas värmetåliga spray... skall popnita fast den bakre kåpan på röret imorgon på jobbet.
vände på mellanväggen så den sitter upp och ner vilket gjorde att det perforerade röret går rakare genom ljuddämparen
köpte dessutom ett av biltemas orange styrskydd och monterade på det, personligen tycker jag att det såg riktigt bra ut (se bild)
haha jag som tänkte att jag kapar min extra långt för att vara snäppet värre än alla andra som gör så
Så har ja också gjort, kapade mina 12cm
Gjorde olje/filterbyte idag, men tyckte inte jag fick ur all olja och upplevde inget direkt jättetryck ut vid stora oljefiltret. Fick i ca 1.5 liter olja och enligt spec ska man ha i 1.8L, och på ett annat ställe står det 2.1 liter.
Oljan var iofs rätt fin så det borde väl inte vara någon fara om den skulle blandats med den nya?
Antar att det blivit kvar lite olja i behållaren vid ramen, eller så var det helt enkelt lite olja i från böran. Filtrena var rena, men jag bytte ändå.
Kan vara för att du inte varmkörde den först?
Du tappade väl ur oljan ur ramen också? Du måste fylla i 6dl i ramen och 1,5 liter i motorn.Gjorde olje/filterbyte idag, men tyckte inte jag fick ur all olja och upplevde inget direkt jättetryck ut vid stora oljefiltret. Fick i ca 1.5 liter olja och enligt spec ska man ha i 1.8L, och på ett annat ställe står det 2.1 liter.
Oljan var iofs rätt fin så det borde väl inte vara någon fara om den skulle blandats med den nya?
Antar att det blivit kvar lite olja i behållaren vid ramen, eller så var det helt enkelt lite olja i från böran. Filtrena var rena, men jag bytte ändå.
Du tappade väl ur oljan ur ramen också? Du måste fylla i 6dl i ramen och 1,5 liter i motorn.
Jag fyller alla LC4 ramar med olja när jag byter olja på dem, där sitter ju en skruv uppe vid styrhuvudet så, även på äldre.Gäller bara nyare hojar va? Står inget om sånt i min bok.
Men då luftar du inte ramen, henke hå sket i att lufta sin en gång och den gick ju inte skitbra då, sa han.Den bygger väl upp ett eget oljetryck så egentligen går det säkert att fylla 2 liter rätt ner i motorn och lite i filterhusen+filter, så pumpar den runt allt själv?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |