Ktm 625

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Ok inte optimalt för mina behov då. Om man ska ha den till allmänt bus samt kunna transportera sig på motorväg? 16-42?
 

hakankj

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Ort
huddinge
Hoj
ktm 625 smc 2005
tjena, har en ktm 625 -05a har gått 1300 mil... de är min första hoj så¨jag undrar lite hur det ligger till med service intervaller och ska man behöva göra någon stor service? klyva motorn etc?

Mvh Håkan
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
hej när jag skulle köpa 125a så läste jag nånstans att man kunde fixa dubbla broms skivor fram till ktm så jag undrar om man kan göra de te 625an? och hur mkt det kostar nån som vet? och måste man bytta fälg då? sen undrar jag om man byter broms ok och broms skiva måste man ställa om hastighets mätaren då?
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
tjena, har en ktm 625 -05a har gått 1300 mil... de är min första hoj så¨jag undrar lite hur det ligger till med service intervaller och ska man behöva göra någon stor service? klyva motorn etc?

Mvh Håkan

Intervaller på olja är 500mil, ventilspel 1000mil på din tror jag. I övrigt är det inga stora grejer. Din kan nog rulla ett bra tag till innan du behöver klyva den. Självklart beror det på hur den e skött och körd, men jag skulle väntat att klyva den iaf till 2-3000mil.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Intervaller på olja är 500mil, ventilspel 1000mil på din tror jag. I övrigt är det inga stora grejer. Din kan nog rulla ett bra tag till innan du behöver klyva den. Självklart beror det på hur den e skött och körd, men jag skulle väntat att klyva den iaf till 2-3000mil.

Jag klöv min i somras. Då hade den gått ca. 1500 mil. Det är dock en 640, men den var som ny inuti! Hade inte behövt byta något över huvud taget om jag inte ville... Du kan nog vara lugn... om du inte kör som ett as...
 

hakankj

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Ort
huddinge
Hoj
ktm 625 smc 2005
Jag klöv min i somras. Då hade den gått ca. 1500 mil. Det är dock en 640, men den var som ny inuti! Hade inte behövt byta något över huvud taget om jag inte ville... Du kan nog vara lugn... om du inte kör som ett as...

Okej låter Nice. Min är ju original bortsett från ljuddämpare så den är ju inte trimmad eller så. och jag kan inte tänka mig att jag kör som ett as =) så det låter bra. slippa Husaberg-nojan över att den kan rasa om man inte gör allt perfekt.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Får ktm 625 köras med A.beg kort eller är den också för lätt? Ktm 660 var tydligen förlätt, de krävdes en från årsm. 05 och frammåt för att kunna köra dom på Abegr kortet.

Och vet nån vad det kostar att regga om en mc?
 

skulls

För feg
Gick med
8 Jan 2009
Ort
köping
Hoj
04 Ktm 625 smc
Hallå hallå jag är ny här och även nybliven ägare av en 625 smc motard.:yoparty


Och jag kommer inte riktgt överens med sökfunktionen här.
så jag har en fråga om vart man kan få tag på nå gryma dekaler till en 04,ans 625. gärna så gryma som möjligt :mad:

tack på förhand mvh johan...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hallå hallå jag är ny här och även nybliven ägare av en 625 smc motard.:yoparty


Och jag kommer inte riktgt överens med sökfunktionen här.
så jag har en fråga om vart man kan få tag på nå gryma dekaler till en 04,ans 625. gärna så gryma som möjligt :mad:

tack på förhand mvh johan...


Många köper härifrån!
http://www.shop.race-styles.com/en/_news_x_07.php


Faaaaaaaaaan vad jag saknar min 625! :(

dylhcj.jpg
 
Last edited:

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Skall med en kompis nu i helgen för han skall köpa en 625 -06a som gått 150 mil. Är det något speciellt man bör kolla på ang 625an? Alla tips uppskattas :)
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Skall med en kompis nu i helgen för han skall köpa en 625 -06a som gått 150 mil. Är det något speciellt man bör kolla på ang 625an? Alla tips uppskattas :)
Jag kan inte komma på något speciellt just nu, förutom det att på iaf 05'orna så brukar cylinderfotspackningen som sitter på från fabrik gå åt helvete ganska snabbt.
Inte världens största grej, men ganska drygt.
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Jag kan inte komma på något speciellt just nu, förutom det att på iaf 05'orna så brukar cylinderfotspackningen som sitter på från fabrik gå åt helvete ganska snabbt.
Inte världens största grej, men ganska drygt.

Som också bara var vissa 05:eek:r.
Var tydligen inte alla som kom med dålig cylinderfotspackning.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Som också bara var vissa 05:eek:r.
Var tydligen inte alla som kom med dålig cylinderfotspackning.
Var det inte ett ganska genomgående problem, var väll tom några 06or som kom med papperpackning?
Har nog inte träffat en enda som inte har behövt byta den.
Skit samma, de kan iaf vara en bra sak att hålla koll på och brukar gå på garantin:)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Vet att de ska finnas vit plast till dom äldre 625/640/660 årsm 99-04 men kan inte hitta nån sida som säljer.

Är säkert dyrt som fan men vill veta om de är nån här som har köpt sån plast? Mkt möjligt att de är vanlig svart plast som dom har lackat också iof.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top