vad menas med 168/48? Vart ser man dom siffrorna på fuggen?
Mina kunskaper om förgasare sträcker sig i princip till att jag vet vart den sitter och att den ser till så att motorn får rätt luft/bränsle mängd.
Med luftboxen är det alltså bara att ta bort snorkeln och sen skära bort toppen? Låter hojen mycket mer när detta är gjort? Känns som att hojen låter lagom nu, med slipon utan insats (gränsfall till för mycket )
Under din FCR41 "förgasare" så sitter det en plugg. Du lossar på klammern som sitter på insugsröret samt den på luftburkssidan. Du vinklar ut förgasaren åt vänster dvs åt det hållet som kicken sitter. Ser tar du en 17 hylsnyckel eller öppen nyckel & lossar på pluggen. Om du inte vill spilla bensin på fina motorn så lägg en trasa eller papper under så den får suga upp bensinen. När du tagit bort pluggen så ser du en liten mässingsfärgad sexkantigt grej i mitten, det är main jet, huvudmunstycket. Du lossar den med ringnyckel tror det är storlek 6 eller nåt. På den så står det storleken på det antingen 165 eller nåt. Bredvid den så finns det ett till munstycke som det finns ett spår så du kan skruva ut det med en vanlig mejsel. Det är lågfarten & det kan ev stå 45 eller kanske 46.
Nja inte nämnvärt, kanske lite mer insugsljud men nej. Det är viktigt att din motor får rätt blandning i förhållande till hur mkt luft/bensin när du sätter på slip-on alt helsystem. Tändstiftet ger oftast en liten vink hur det står till.