Ktm 625

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Är det någon som vet vilken dimension det är på perforerade röret i SXC competition dämparen?

Snyggt lufburks lock skulls!
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Hur gör ni som har SXC när ni ska bestämma hur spänd kedjan ska vara. Om man följer instruktionerna i instruktionsboken, som säger att man ska ställa upp hojen på centralstödet så ska kedjan precis nudda swingen 3cm bakom plastskenan (eller vad fan den heter), så blir det ju helt galet. Den blir ju alldeles för slapp och de intruktionerna måste ju vara anpassade till smc swingen.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Hur gör ni som har SXC när ni ska bestämma hur spänd kedjan ska vara. Om man följer instruktionerna i instruktionsboken, som säger att man ska ställa upp hojen på centralstödet så ska kedjan precis nudda swingen 3cm bakom plastskenan (eller vad fan den heter), så blir det ju helt galet. Den blir ju alldeles för slapp och de intruktionerna måste ju vara anpassade till smc swingen.

Ja tynger ner hojen ungefär tills svingen ligger rakt jämt med hojen, sen kollar ja att det är ca:10-20mm kvar tills kedjan tar i övre kedjeskyddet när ja trycker upp den med fingret.
 
Last edited:

pata

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -09
Så då va även jag lycklig ägare till en KTM 625! Resan dit och hem va dock ingen fröjd. Sthlm - Piteå 180mil :S Men ack så nöjd jag är!!!!
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Så då va även jag lycklig ägare till en KTM 625! Resan dit och hem va dock ingen fröjd. Sthlm - Piteå 180mil :S Men ack så nöjd jag är!!!!

Tittade själv på den hojen (tror jag vet vilken det är nämligen). Men det var för jäkla långt att åka från Växjö...

Riktigt fin är den!!!

Grattis...
 

pata

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -09
Jag och en kompis körde dom 180 milen i sträck mer eller mindre, kan säga att det är nog nåt jag inte gör om på några år!
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Jag och en kompis körde dom 180 milen i sträck mer eller mindre, kan säga att det är nog nåt jag inte gör om på några år!
Skåpbil eller släp?

Jag körde 120 mil, med släp för att hämta min. De va riktigt segt, men så värt det!:yoparty
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag och en kompis körde dom 180 milen i sträck mer eller mindre, kan säga att det är nog nåt jag inte gör om på några år!

hehe kan förstå att det är drygt. Problemet är att jag har ca. 45mil enkel resa till Stockholm också... så jag valde att inte köra ett halvt varv runt jorden... :D

Upp med en bild också!
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Besiktning Tagene Gbg

På fredag är det dax för besiktning av min sxc som såklart är avstrypt. Jag har luftsnorkeln som jag tänker sätta dit men sen har jag hört nåt om trottelstopp. Det har jag inte. Går det att fixa enkelt själv och behövs det överhuvudtaget? Dessutom har jag hört att from 1/4 kommer det inte va tillåtet med slip-on. Jag har helsystem men kör mestadels med db-killer så den låter som original. Nån som kan bekräfta den nya regeln?

Ska besiktiga på Tagene stationen i Gbg. Nån som vet om de är petiga där?

Mycket tacksam för hjälp!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
JO det stämmer att det kommer bli mkt mkt hårdare på buller där man kommer gå efter vad som står i regbeviset ang vad den ger i Decibel orig, detta kommer även tillämpas på bilar också. Trottelstoppet på strypta sitter under övre locket på förgasaren, det brukar sitta en förhöjd skruv som gör att den inte lyfter helt.
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Behöver man verkligen sätta dit strypningen? Borde väl räcka med att sätta dit alla strypningar på sliponet och tejpa igen luftburken tillfälligt. Då lär det ju ungefär kännas som 25kw.

Senast jag besiktigade min så tog ju besikningsmannen bara ett varv på parkeringen och på den rundan måste det ju vara jäkligt svårt att känna om hojen är strypt.
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Behöver man verkligen sätta dit strypningen? Borde väl räcka med att sätta dit alla strypningar på sliponet och tejpa igen luftburken tillfälligt. Då lär det ju ungefär kännas som 25kw.

Senast jag besiktigade min så tog ju besikningsmannen bara ett varv på parkeringen och på den rundan måste det ju vara jäkligt svårt att känna om hojen är strypt.

Jag provkörde med snorkel i burken och den kändes slöare på topp men gick ändå helt ok men framförallt mkt tystare, riktigt gött faktiskt.

Tror jag struntar i trottelstopp känns som över-ögontjäneri och dessutom tveksamt om det behövs.

Ska besiktiga med endurohjulen för säkerhetsskull. Nån som fått igenom sxc med motardhjul?
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Är det någon mer än jag som alltid här jävliga problem med att få bort backdäcket från hojen?

Bromsoket "fastnar" mellan fälgen och skivan, och hur jag än gör så saknas det ett par mm från att kunna haka av "skidan" som oket sitter fast i svingen med.
Någon som har en bra teknik/tips? Börjar tröttna på att sitta på huk och brottas med däcket:hihi
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är det någon mer än jag som alltid här jävliga problem med att få bort backdäcket från hojen?

Bromsoket "fastnar" mellan fälgen och skivan, och hur jag än gör så saknas det ett par mm från att kunna haka av "skidan" som oket sitter fast i svingen med.
Någon som har en bra teknik/tips? Börjar tröttna på att sitta på huk och brottas med däcket:hihi


NJa det jag brukade göra var att trycka fram oket sen när du står bakom hojen så vinklar du hjulet snett med den nedre delen av hjulet åt kicksidan & övre delen mot kedjesidan så gick det bra för mig varje gång.

Svårt att säga ang besiktning men de kommer nog vara uppdaterade på de nya reglerna innan vårsäsongen börjar. De börjar väl med sina avrostningar nu.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top