Hur gör ni som har SXC när ni ska bestämma hur spänd kedjan ska vara. Om man följer instruktionerna i instruktionsboken, som säger att man ska ställa upp hojen på centralstödet så ska kedjan precis nudda swingen 3cm bakom plastskenan (eller vad fan den heter), så blir det ju helt galet. Den blir ju alldeles för slapp och de intruktionerna måste ju vara anpassade till smc swingen.
Så då va även jag lycklig ägare till en KTM 625! Resan dit och hem va dock ingen fröjd. Sthlm - Piteå 180mil :S Men ack så nöjd jag är!!!!
Så då va även jag lycklig ägare till en KTM 625! Resan dit och hem va dock ingen fröjd. Sthlm - Piteå 180mil :S Men ack så nöjd jag är!!!!
Skåpbil eller släp?Jag och en kompis körde dom 180 milen i sträck mer eller mindre, kan säga att det är nog nåt jag inte gör om på några år!
Jag och en kompis körde dom 180 milen i sträck mer eller mindre, kan säga att det är nog nåt jag inte gör om på några år!
Behöver man verkligen sätta dit strypningen? Borde väl räcka med att sätta dit alla strypningar på sliponet och tejpa igen luftburken tillfälligt. Då lär det ju ungefär kännas som 25kw.
Senast jag besiktigade min så tog ju besikningsmannen bara ett varv på parkeringen och på den rundan måste det ju vara jäkligt svårt att känna om hojen är strypt.
Är det någon mer än jag som alltid här jävliga problem med att få bort backdäcket från hojen?
Bromsoket "fastnar" mellan fälgen och skivan, och hur jag än gör så saknas det ett par mm från att kunna haka av "skidan" som oket sitter fast i svingen med.
Någon som har en bra teknik/tips? Börjar tröttna på att sitta på huk och brottas med däcket![]()
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |