Ktm 625

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Är det någon som har sin 625 till salu? Det får med fördel vara jobb att göra på den då jag är ute efter något så billigt som möjligt.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Hur fan ska man göra för att kicka igång den? Pga min okunskap fick jag leda hojen 2 km härom sistone.
En fråga, är det mitt batteri som är dåligt eftersom startmotorn inte orkar dra runt utan att använda decompen
En i kompis gänget har haft sin hoj i 3 år och kan fortfarande inte kicka igång sin, jag ställde upp 5 st likvärdiga ktmer för att testa och hans var den som absolut var enklast att få igång så det är nog säkert en teknikgrej för din del. JPT förklarade det hela ganska bra tycker jag!

Sen skadar det inte att mäta upp batteriet, tror dock inte de är ventilerna om du har skött servicen!

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Om någon har verkstadsmanual till de tidigare årsmodellerna blir jag väldigt glad om någon orkar skicka den till mig via mail eller PM'a länk till vart den finns.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Helt omöjligt att säga.....

Jag föredrar att handla av privatperson då kan man känna på ägaren om han är en typ som underhåller grejerna och vet vad han gör eller han är ett förvuxet moppefucko. Nu vet du bara att företaget har bytt in cykeln och typ justerat ventilerna och kollat oljan. Huruvida priset är rimligt kan bara du bestämma efter en koll på blocket...

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Helt omöjligt att säga.....

Jag föredrar att handla av privatperson då kan man känna på ägaren om han är en typ som underhåller grejerna och vet vad han gör eller han är ett förvuxet moppefucko. Nu vet du bara att företaget har bytt in cykeln och typ justerat ventilerna och kollat oljan. Huruvida priset är rimligt kan bara du bestämma efter en koll på blocket...

Tänkte sälja min 625 till våren. Hur ska man resonera angående miltalet? 1800 "lugna" mil bättre än 1000 hårda? Om båda servats enligt koranens alla regler.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tänkte sälja min 625 till våren. Hur ska man resonera angående miltalet? 1800 "lugna" mil bättre än 1000 hårda? Om båda servats enligt koranens alla regler.

Hårda eller lugna mil är väl till betraktaren att avgöra eller??? Alla tycker vi olika... Men som andra skrivit så kan man alltid fråga säljaren vad han/hon använt hojen till, så kan man bilda sig en egen uppfattning....

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Är du sugen på 690?

Tänkte ta en paus...tröttnat...för mycket kasst folk överallt.

Hårda eller lugna mil är väl till betraktaren att avgöra eller??? Alla tycker vi olika... Men som andra skrivit så kan man alltid fråga säljaren vad han/hon använt hojen till, så kan man bilda sig en egen uppfattning....

Varvstoppet på bulten dagligen är väl hådare än att slanga i 80 på E4an? :4skrika

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Hoj
CB1000R
Undrar om det är någon som ligger på kunskap om vad som behövs för mig att sätta på ett par endurofälgar 18-21" på min SMC.
Har förstått att jag har 26mm framaxel så då bör väl vissa fälgar från EXC, SXC och husaberg passa?
Sen undrar jag om man ska skaffa sig ett annat ok med en adapter för att köra med mindre skiva som många skriver om dvs 300mm istället för supermotard skivan?
Har även förstått att om man ska köra med supermotard skivan och det oket måste oket slipas ner för att inte ta i fälgen?
Stämmer dessa saker eller någon som kan komplettera vad jag behöver leta efter?

Kanske även det är så pass bra att någon sitter på ett par fälgar hemma eller ett helt kit?

skurk

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Hoj
Honda Hornet 2000
var ute och körde idag, rätt så tät skog så kunde inte köra snabbt. Helt plötsligt så kommer ett ångmoln från expansionskärlet på kylaren. Stannade omedelbart och lät hojen kallna. Körde en bit, samma sak igen. Körde korta etapper tills jag kunde blåsa på igen. Det var bra nivå i kylaren.

Klarar inte hojen av att fisköra framåt utan att koka? Är en SXC 2005. Är det något som inte stämmer på hojen tror ni? Har nyligen bytt ljuddämpare utan att göra något åt bestyckningen om det har någon betydelse!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept