Ktm 625

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vi jämförde lite bilder på hur det såg ut på hojarna och kom fram till att det inte funkar, inte utan massa pyssel iallafall, ville ha nåt jag bara kan slänga på utan att fixa nya fästen/distanser etc.

Någon som har nåt bra tips på billig slipon till 04an?
Prioritet ligger för mig på lägre vikt och lite goare muller (original låter så otroligt lamt), effekt är lite skit samma just nu, ligger inte och pressar max direkt och på bana kör jag ändå med original för ljudnivåns skull =)
Gillar verkligen ljudet ur akra, men tänker inte betala 10k för lite ljud och lägre vikt :p

Annars finns biltema för 999:-

patrikwa

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2011
Hoj
2010, KTM Superduke R
Är dom nåt att ha? Brukar försöka vara smått skeptisk mot biltemagrejer, 50% av det jag handlat där är antingen fel eller icke fungerande :)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Är dom nåt att ha? Brukar försöka vara smått skeptisk mot biltemagrejer, 50% av det jag handlat där är antingen fel eller icke fungerande :)

Vissa saker ska man deffenetivt inte köpa där... Har de på två hojar å de funkar kanon.... Små nätta å shjusst ljud...

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
Har ev löst mitt oljesölande i luftburken. Upptäckte att det inte sitter nån oljefälla i vevhusvent.slangarna...
Så beställde 2st (ser ut som grov scotchbrite)
Nån som har koll på vilken av dom 2 slangarna som den skall sitta i, eller ska det sitta i båda?
Å förresten finns det nån fördel med å köra utan då min inte hade nån...?
Mvh/mattias

Ingen som vet? Det blir ett jävla söl i oljeburken när man slangar som sagt... nån annan som också har det problemet å hur har ni löst det isof?
Uppsamlingskärl, stoppa dit orig. oljefälla eller kanske förlänga ventilationsslangen upp till styrkronan eller nåt?
Mvh/mattias

skurk

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Hoj
Honda Hornet 2000
Hej.

Är på jakt efter motardfälgar till min sxc 625 - 05. Vilken dimension på fälg samt distans ska jag ha?

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Hej.

Är på jakt efter motardfälgar till min sxc 625 - 05. Vilken dimension på fälg samt distans ska jag ha?

Fram 3,5"x17" bak antingen 4,25"x17" eller 5"x17".... Å är inte den modellen med 20mm fram å bakaxel???

JunkYard

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2013
Hoj
KTM 625 SMC 06
Blev nyligen ägare till en 625 SMC 06 :banana Har dock 2 problem. Tutan funkar inte så den skall bytas men hittar inte vart den sitter :va Sen det andra problemet är att det finns inga insatser i Akra systemet som sitter på och den skall besiktigas snarast så jag gissar på att det kan bli problem där. Någon som vet var man kan köpa insatser så man får igenom hojen utan problem.

Har sedan även en fråga. Vart kan man köpa 2 fingers koppling som passar? Har googlat lite men hittade inga eller mest troligt jag som sökte dåligt kanske :dummer

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Tackar! Ja är det så? Någon som kan sprida ljus över det?

enligt ktmshop.se har du denna axel
50309081200 Lagerstatus: 1-3

WHEEL SP. FRO.USD43 185MM 2001

Ganska säker på att det är den "lilla" axeln till KTM.

Motarden har den grövre axeln som är 26mm tjock. Denna borde alltså inte gå in i dina gaffelben.

Om det ändå är så att den axeln skulle pass har jag har ett par motardfälgar till salu från min 640 -03. Fina, raka och utan bulor. Nyskick på bakdäck och bra skick på framdäck. 5000:- inkl distanser, bromskivor och drev.

EDIT: Ser att det står FRO.USD43 på din original-axel. Det är då alltså de gaffelben som är till för mindre axeln och sitter lite smalare ihop än motard-gafflarna. Motardgafflarna heter USD48.

Om du ska motard-konvertera din sxc så behöver du antagligen byta till motard-gafflar också och dessa är jag nästan 100 på att de passar på din hoj. Men det drar ju då iväg en del i pengar om du vill köpa gafflarna också.

PS. självklart har jag dessa gafflar fortfarande till salu också :) det är bara att skicka ett pm om du skulle vara sugen på dem också så kan vi diskutera pris. DS.

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Enklaste sättet att montera hjul för 26mm axel på SXC är att göra ett par nya distanser till hjulet bara.Ska man byta till 48mm gaffel får man byta(nedre)gaffelkrona också.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lättare att sätta på motardhjul på en SXC än offrodhjul på SMC.
Alla offroad dvs 625sxc, 640 har 20mm i fram & bak ang axlar. Om du hittar 20mm framhjul så kan du köpa KTM distanskit för 20mm -> 26mm inte 26mm -> 20mm tyvärr.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...