Ktm 625

Hej!

Tror att jag börjar förstå läget. Vad ska jag efter när jag köper hjul? Alltså som har med axeln att göra. Folk som säljer skriver ju bara "har suttit på... Passar säkert andra" osv.

Är det att föredra med ryckutjämnare? Ekrar eller gjuten fälg?

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
 
Ja speciellt på asfalt så skulle jag föredra m ryckutjämnare sliter mindre på kedjan & transmissionen.
 
En annan fråga. Varför kan jag inte lika gärna köpa "enduro" fälgar och sätta på landsvägsdäck? Eller tvärtom? Förklara för en som verkar förståndshandikappad..

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
 
Visst kan du det men du får leta efter rätt dimensioner. TKC80 har breda till motardfälgar & ja landsvägs på offroad fälgar får du titta efter tycke & smak.
 
Jag har annars ett par som passar då... Polerad modell...Bredd 3,5" fram 20mm, 5" bak me ryckutjämnare... Om de är intresseant....
 
Blev nyligen ägare till en 625 SMC 06 :banana Har dock 2 problem. Tutan funkar inte så den skall bytas men hittar inte vart den sitter :va Sen det andra problemet är att det finns inga insatser i Akra systemet som sitter på och den skall besiktigas snarast så jag gissar på att det kan bli problem där. Någon som vet var man kan köpa insatser så man får igenom hojen utan problem.

Har sedan även en fråga. Vart kan man köpa 2 fingers koppling som passar? Har googlat lite men hittade inga eller mest troligt jag som sökte dåligt kanske :dummer

Ingen som vet?:huvet
 
Enl. ktmshop.se så ser det ut som tutan sittet under sadel eller i närheten där... http://ktmshop.se/index.php?parts=y&hideleft=y&id=508&c=C065861100

Sätt att andra länkat till Lelles i uppsala som säljer insatser för inte mycke... Kolla där...

Annars så kan man såga av kopplingshandtaget i lagom längd...


Hittade tutan den ska sitta framför vänster kylarvinge. Beställt en ny nu så det ska la lösa sig.

Hittade inga db killers på lelles ktm shop.

Vill helst inte såga av de men får la kanske ta och göra det efter besiktningen.

Edit: Upplevde även en del avgasknallar när jag hastigt slog av på gasen härom dagen någon som vet om det är normalt eller något fel då? Har Akra slipons på.
 
Last edited:
HJÄLP!

Har precis bytt startkopplingen bak svänghjulet på min 625:a då startmotorn följde med när man kickade. Har nu bytt den och skulle montera ikväll men när jag fått ihop allt så snurrar starten fortfarande med.

Kände lite på frihjulet och ytan ovanpå är ju lite skrovlig.. Kan det vara det som ställer till det så att frihjulet inte kan löpa tillräckligt lätt i startkopplingen?
 
HJÄLP!

Har precis bytt startkopplingen bak svänghjulet på min 625:a då startmotorn följde med när man kickade. Har nu bytt den och skulle montera ikväll men när jag fått ihop allt så snurrar starten fortfarande med.

Kände lite på frihjulet och ytan ovanpå är ju lite skrovlig.. Kan det vara det som ställer till det så att frihjulet inte kan löpa tillräckligt lätt i startkopplingen?

När du har frihjulet och delen den sitter inuti löst märker du ju genast om den greppar åt båda hållen eller inte, skall ju greppa när den snurras åt ena hållet och löpa fritt åt andra. Är jag inne på rätt tanke eller är jag ute och cyklar med vad du syftar på?
 
När du har frihjulet och delen den sitter inuti löst märker du ju genast om den greppar åt båda hållen eller inte, skall ju greppa när den snurras åt ena hållet och löpa fritt åt andra. Är jag inne på rätt tanke eller är jag ute och cyklar med vad du syftar på?

Nej du är helt rätt på det. Min tanke är också att lossa startkopplingen från svänghjulet och se hur det löper på själva frihjulsdrevet. Lite surt om man måste byta drevet också.... Kanske går att putsa till med våtslip? :D
 
Jag böt för några veckor sen och böt allt när jag en gång öppnade skiten, storra kugghjulet, free-wheel och free-wheel hub har jag för mig att de hette! Funkkar kanon nu!
 
Har också byt på en hoj alla dom delarna..... Syntes inte me ögat att de va dåligt, men när man bytte allt så funka de kanon.... Vet en annan som också byt.... Är nog bäst att byta allt...
 

Har också byt på en hoj alla dom delarna..... Syntes inte me ögat att de va dåligt, men när man bytte allt så funka de kanon.... Vet en annan som också byt.... Är nog bäst att byta allt...

Hmm, då kanske man får beställa både drevet och själva huset till kopplingen - jävlar det blir pengar av det...

För att få bort drevet behöver jag plocka bort nästa kåpa på motorn också? Verkar iaf inte bättre.
 


Hmm, då kanske man får beställa både drevet och själva huset till kopplingen - jävlar det blir pengar av det...

För att få bort drevet behöver jag plocka bort nästa kåpa på motorn också? Verkar iaf inte bättre.

Kolla på bilden hur mycke du behöver demontera..... DSC01053.jpg
 
Är det nån som har tips på lämplig drevning för att köra på "storbana"? Kinnekulle är väl aktuellt i mitt fall. Min önskan är att 625an ska kunna hänga med lite bättre i snabba partier (start/mål-rakan har jag inga förväntningar på att göra annat än dricka kaffe) utan att motorn plågas sönder och samman och om man samtidigt kan bibehålla något av dess pigghet på mindre och tighta banor (tänk gokartbana) så vore det grymt. En bra kombo där emellan om så möjligt alltså.
 
Är det nån som har tips på lämplig drevning för att köra på "storbana"? Kinnekulle är väl aktuellt i mitt fall. Min önskan är att 625an ska kunna hänga med lite bättre i snabba partier (start/mål-rakan har jag inga förväntningar på att göra annat än dricka kaffe) utan att motorn plågas sönder och samman och om man samtidigt kan bibehålla något av dess pigghet på mindre och tighta banor (tänk gokartbana) så vore det grymt. En bra kombo där emellan om så möjligt alltså.

Här kan du kolla va olika utväxlingar gör..... http://www.gearingcommander.com/
 
16 44 funkar bra

Är det nån som har tips på lämplig drevning för att köra på "storbana"? Kinnekulle är väl aktuellt i mitt fall. Min önskan är att 625an ska kunna hänga med lite bättre i snabba partier (start/mål-rakan har jag inga förväntningar på att göra annat än dricka kaffe) utan att motorn plågas sönder och samman och om man samtidigt kan bibehålla något av dess pigghet på mindre och tighta banor (tänk gokartbana) så vore det grymt. En bra kombo där emellan om så möjligt alltså.
 
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Back
Top