Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja.
Någon som skulle kunna ta kort på sin hoj på bakifrån så man ser hur nära kedjan går däcket bak? För känns som om min kedja går alldeles för nära däcket :/ Däcket är rakt har mätt med skjutmått så det hela känns väldigt skumt :/
Tips på drevning för att köra bakhjul? Tycker att min hoj verkar lite klen :/ kanske beror det på att jag hade för stora förväntningar på den eller på att det är en tjockis som körKänns som jag måste växla ner alldeles för ofta för att undvika ketchup effekten
Hej på er. Amatörernas mästare här..
Hojen som jag nyss köpt står i rondellen på tomten, vågar inte starta den för att jag inte ser olja i nivåglaset (ktm 625 smc -06).
Det är tydligen olja i motor och ram på den modellen? Vart tappar man allt samt vart finns bra återförsäljare av "rätt" oljor i Södermanland? Bor i Strängnäs vi har mekonomen...
Vilken olja ska jag använda? Absolut ingen skit, motorex är det good stuff?
Seriösa svar tack... köpte den i Söndags och har fan ikte haft möjlighet att åka förrän idag :F vilket gick sådär!...
EDIT; hojen står rakt och jag lutar den även mot mig men ser fortfarande inget. Har inte läckt något sen i Söndags och jag körde drygt 11 mil (hem) då.
Tack på förhand (skricet från mobil.)
Säker på att du kollar på rätt nivåglas? Finns la 2 stycken på den? Ett på varje sida? Har för mig att jag reagerade över det också när jag köpte min med.
Säker på att du kollar på rätt nivåglas? Finns la 2 stycken på den? Ett på varje sida? Har för mig att jag reagerade över det också när jag köpte min med.
Jaha då var det dags att packa om framgaffeln.
Hittade det här kittet, http://www.ebay.com/itm/MOOSE-FRONT-FORK-BUSHING-KIT-2005-KTM-625-SXC-ADVENTURE-/130914743987?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item1e7b2076b3&vxp=mtr
Passar det även på en 625 -04, WP gaffel?
Hej på er! Jo men precis, höger sida är något annat. Vänster sida längst ned sitter nivåglaset...märkte det när jag gick ut efter jag postat mitt inlägg
Säljer mekonomen vettiga oljor, vilken butik rekommenderar ni annars? Ungefär hur många liter behövs när man har tappat ur all den gamla? Det är som sagt en KTM 625 SMC -06!
Skulle även behöva köpa nytt drivpaket, vart rekommenderar ni mig att åka?
Det där kitet saknar dock packboxarna, gubben..
Det låter som att du saknar handböckerna till cykeln? Där finns all info du efterfrågar, väldigt bra att ha. Dra ett PM till mig så löser vi det.
Men så länge:
Om oljesort säger handboken:
"KTM recommends Motorex Power Synt 4T in the 10W/50 viscosity (for temperatures over 0°C, 32°F) or 5W/40 (for temperatures under 0°C, 32°F)."
Oljemängden är totalt 1.9 liter (0.6 liter i ramen och 1.3 liter i motorn).
Någon som undrade ang oljan.
På lc4an finns det olja i både ram och motor precis som du skrev, du ska ha olja vid de lägsta sträcket med kall motor och vid de övre när motorn är varm.
En fråga. När ni demonterar bakhjulet, hur får ni ut det? Bromsoket tar emot inre delen av fälgen så får inte ut hjulet. Kan det vara så att man måste skruva bort bromsskivan för att eventuellt ha de där extra centimetrarna för att vinka ut bromsoket?
Eller är det bara så att jag inte hittat rätt vinkel för att kunna få bort bromsoket? (Drev och bromsskriva sitter som sagt på.)
EDIT: Klarade det... hittade inte rätt vinkel. Behöver inte låtsa bromsok, drev eller bromsskriva för att få ut hjulet... hissade upp hojen så att fälgen nästan vilade på bromsoket sedan vinklade jag hjulet mot svingen där drevet sitter... och lyckades då nästan att få ut bromsoket från "skruven" sedan så var det bara fortsätta skava bromsoket mot bromsskivan... tillslut så fick jag bort bromsoket... så nu är hjulet borta och det mesta är helt.......!
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |