Är det här resterna av min mutter tro?View attachment 390021
Aj då, inte helt otroligt nej, låg det i toppen?....
men börja med att kolla så inte muttern ligger i toppen (öppna andra luckan o lys med lampa, dragga med magnetpenna efter muttern)
Finns den inet där kan den ju åk ner i kamkedjekanalen, ta bort generatorkåkan o kolal om den ligger i botten där...
Vilken är generatorkåpan??
Kan inte hitta den i servicemanualen..:/
Nej nej på lc4an sitter kopplingen på vänster sida likaså dragkedjan! Glöm generatorkåpan!
Du får ursäkta mitt frågande men jag är lite av en nybörjare på LC4 och mc i huvudtaget.Jäkla T9 det skulle stå kamkedja i tidigare inlägg. Ja om de nu inte var muttern Du hittade så finns de en chans att den kan ha följt med kamkedjan!
Du får ursäkta mitt frågande men jag är lite av en nybörjare på LC4 och mc i huvudtaget.
Vad ska jag öppna för att se om jag kan hitta muttern??
Öppnade vänstra och högra motorkåpa, finns det nått mer jag kan öppna utan att ta av toppen å grejja.
För det skulle vara rätt meckigt enligt servicemanualen
För att komma åt kamkedjan så måste jag ju ta av topp osv.. Eller har jag fel?
Kan du tänka dig utan lärling så skicka motorn till mig för genomgång.
kolla med Lennart Söder Sportster Tools HB i kinna han klyvde min lc4 efter ett ras. han tog bara 3000kr men det var några år sedan
Vad skulle du isåfall ta för jobbet?
Det beror på vad som skall göras och vilka delar som skall bytas. 1500kr för att demontera, inspektera, mäta och komma till en diagnos vad som skall göras. Det är först då man kan göra en rimlig beräkning av vad det kostar att reparera grejerna. Jag tycker det är mer rätt att göra så än att säga ett fast pris som därmed blir väl tilltaget för att täcka eventualiteter. Dessutom har jag väldigt mycket LC4 grejer på hyllan så du slipper i många fall betala KTM riktpris på reservdelarna.
I ditt fall föreslår jag att man börjar med att plocka av toppen och inspektera vad som lossnat och är kass i topp, kolv och cylinder, lokalisera muttern och skölja igenom motorn och se om vevlager och staklager överlevt. När man kommit dit är vattendelaren om man beslutar sig för att dela blocket, byta alla lager och renovera veven, med lite flyt slipper man undan och det är bara att plocka ihop med lite nya delar i toppen.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |