Hur många kg komp ska det vara i kallvärde på 640 2003?
Fyll i valfritt värde och det är bra....
Kompet varierar friskt med batteriladd/trött startmotor/ventilspel/autodekomp och ffa mellan två olika mätare. Det enda vettiga är att göra ett leakdowntest....
Är det vid motorn eller filtret det kladdar? Är väl cylinderfotspackningen om det är vid motorn.
Väldigt vanligt däremot att det läcker just ovanför vänster utblås vid ventilkåpan och rinner ner/lite bakåt av fartvinden. Sitter ingen fardigskuren packning där så man får smeta lite eget.
Har en egen fundering själv. Enklaste sättet att få bort den stora muttern i kopplingskorgen utan att spendra 700-800 på ktms verktyg? Är ju lättmetal där så kan tänka mig att det är lite känsligt, funkar mutterpicka utan att ha sönder nått?
Stoppa i kopplingslameller och fiberskivor, kör sedan mutterpicka. Räcker det inte så försök att värma på muttern med varmluftspistol. Fungerar det inte så köp en stålskiva extra till kopplingen och svetsa på ett handtag på den=fattigmansversion av originalverktyget.
Last edited: