Ktm 640

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är det värt att man tar bort strypningen, även fast jag bara får köra 25kw? :(

Det är en fråga du bara själv kan svara på....

Risken att bli stoppad och få cykeln kontrollerad av polisen är minimal men att krascha och inte få ut något på helförsäkringen är lite tristare....
 

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
-04, KTM 640
Det blir en helt annan hoj.....:)

Jojo, självklart. Men som Boris säger, kraschar jag å dom ser att effekten som det är på pappret inte stämmer och inte får något tillbaka.

Nu gör ju iofs inte Folksam skillnad på strypt och ostrypt (jag betalar lika mycket som jag hade fått göra om den inte vart strypt)
Men sen ska jag ju byta till bilsport & mc (dom gör dock skillnad)
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Hämtar nog en 640 -05 imorgon. Dock måste bakdäcket bytas, är det lätt som på en cykel eller ska man lämna in däcket för byte?
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Sådär, då var man en 640 ägare =) blev en gammal 03a med 1200 mil på mätaren. Min första hoj, och än så länge så är jag helnöjd. Något hetsig att köra långsamt med (övar lite konbana osv inför kortet) men jag antar att det är en vane sak plus att den verkar bli väldigt varm fort när man kör sakta.

Jag antar att det pratas om tidigare men det är 130 sidor att leta igenom =) Nån som har bra tips om miniblinkers och ev. några snyggare backspeglar än original moppespeglar ? =D

//Patrik
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Är nämligen så att jag tänkt köpa en 640 med 480 mil på mätarn, men då va den inte servad. Och har inte lust att först pröjsa 45k för hojen och sen ytterligare 3000 direkt på en service. Känns sådär faktiskt. Och tror inte snubben går under 45 vad jag förstått.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Gilla läget eller hitta en billigare. Jag köpte min 625 för 49k och då var det service veckan efter :D Men jag köpte säkert Sveriges finaste 625 så jag klagar inte :D
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Ja eller så köper jag en -05 som behöver ett nytt bakdäck och en besiktning men kostar bara 37k
 

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
-04, KTM 640
Vad menas med att öppna luftburken? Hur gör man detta? Läste att man behöver ändra så man får in mer bränsle. Hur gör man?! :D
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Funderar på om man ska slänga på vita blinkers på hojen. Tips på hur man tar bort den stora plastbiten i bak och fäster den på något annat sätt och sen blinkers på det.
 

kallebanan88

Vass KTM 640SM
Gick med
26 Jun 2011
Ort
Vendelsö
Hoj
KTM 640 SM 2003
Jag har en KTM 640 SM-03, som har gått 350mil sedan ny med orginaldäck på, nya orginaldäck fins med (mt60 ej monterade)

Extremt nära nyskick på hojjen, extra tillbehör som sitter på är trimkam, remus slipon samt fcr fugge

Ge mig ett bud så kanske jag släpper den!
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Kollade under sadeln idag på min och ser det stora locket för luftburken sitter på. Satt nå stort runt filter där, men vågar man köra utan lock och ger det något egentligen om man inte skruvar på något annat?
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top