Ktm 640

Osz

Ny medlem
Gick med
9 May 2010
Ort
Motala
Hoj
Triumph TT 600 årsm 02
Okej. Och var sitter kontakterna och hur ser de ut? Någon som har en bild eller sprängskiss eller liknande?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Okej. Och var sitter kontakterna och hur ser de ut? Någon som har en bild eller sprängskiss eller liknande?

Mät upp dina bromsljuskontakter om de fungerar först av allt. Bak sitter den på toppen av huvudbromscylindern och sen följer man kabeln bakåt 15cm så finns där en kontakt att mäta i. Samma sak fram!
 

Snowman89

Guest
Har någon koll på hur lång axeln till framhjulet är?
Samt vad hur lång den smala delen av axeln är.
Skulle också behöva längden på själva muttern som man skruvar fast på axeln..

Har monterat en gaffel från en KTM LC4a på min 690 och det visade sig att 690-axeln eller muttern är för kort..
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Går det att strypa ner en 640 till 25kw? Är det omständigt och dyrt, eller enkelt och billigt?
Samt hur är det med förgasare? Jag va glad när jag sålde min sista moppe för att aldrig mer behöva fixa med förgasare. Hur fungerar 640n på långresor? 5 eller 6 växlar?
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Går det att strypa ner en 640 till 25kw? Är det omständigt och dyrt, eller enkelt och billigt?
Samt hur är det med förgasare? Jag va glad när jag sålde min sista moppe för att aldrig mer behöva fixa med förgasare. Hur fungerar 640n på långresor? 5 eller 6 växlar?

Går att strypa men 640 med trottel-stop, du får du regga om också dock. Har för mig att 625/660 är reggade som mellanklass från början.

Långresor, går väl om man vill men inget jag rekommenderar. Har åkt till norge/ett par turer till fjällen med min. Det går man man får ta jävligt många pauser. 5 växlar.
 

Catalystic

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2012
Ort
Finland
Hoj
LC4 640
Lättaste sättet att få tag på en FCR är det på E-Bay eller finns det folk i sverige som plockar ner hojar och säljer delar?
Var skall man söka efter begagnade mc delar? I finland är det fan omöjligt att hitta...
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Lättaste sättet att få tag på en FCR är det på E-Bay eller finns det folk i sverige som plockar ner hojar och säljer delar?
Var skall man söka efter begagnade mc delar? I finland är det fan omöjligt att hitta...

Finns gott om dom på båda ställena, såg senast igår flertalet som sålde på blocket!
 

sudden777

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Skara
Hoj
Ingen
Hur är det för folk över 190cm? är själv 197cm, ser det töntigt ut om man är så lång på en 640?
 

skön

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1300
Så. Nu har jag haft min 2006 640 i en vecka.
Känns rätt än så länge.
Har inte orkat läsa igenom hela tråden än så ställer frågan rakt ut:

Finns det någon instruktionsbok för cykeln att tanka ner på nätet?
Hur nollställer man trippmätaren (så man vet hur långt man kommer på en tank)? :)

/Johan
 

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Så. Nu har jag haft min 2006 640 i en vecka.
Känns rätt än så länge.
Har inte orkat läsa igenom hela tråden än så ställer frågan rakt ut:

Finns det någon instruktionsbok för cykeln att tanka ner på nätet?
Hur nollställer man trippmätaren (så man vet hur långt man kommer på en tank)? :)

/Johan

Borde finnas på ktmshop.se. välj supermoto,modell,år och sen manuals.
På min 625a så håller jag in knappen så att trip1 el 2 nollas. Lycka till!
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Så. Nu har jag haft min 2006 640 i en vecka.
Känns rätt än så länge.
Har inte orkat läsa igenom hela tråden än så ställer frågan rakt ut:

Finns det någon instruktionsbok för cykeln att tanka ner på nätet?
Hur nollställer man trippmätaren (så man vet hur långt man kommer på en tank)? :)

/Johan

Kan maila instrbok i pdf, va har du för adress?
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Tjenare! :D

Dags för mellanhoj snart och har spanat in KTM SMC 640 LC4, är det något att ha?
Tråkig som jag är har jag tänkt att köra den på 25 kW ifall olyckan skulle vara framme, är den fortfarande rolig och värd att köpa? Eller ska jag sikta in mig på en annan hoj då?

Hur är det med service och allt sådant på dessa? Har kollat och mailat på en som har gått 1500 mil, är det mycket för en sådan? Har tänkt att ha den till bus men även pendling till och från skolan/praktiken(20-25 min, kollektivt 90 min minst), kommer väl snitta kanske 1000 mil per säsong eller så, då är den på 3500 mil när jag ska uppgradera mig eller rasar den innan?

Tack och hej ifrån mig, uppskattar alla hjälpande svar hjärtligt :)
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Tjenare! :D

Dags för mellanhoj snart och har spanat in KTM SMC 640 LC4, är det något att ha?
Tråkig som jag är har jag tänkt att köra den på 25 kW ifall olyckan skulle vara framme, är den fortfarande rolig och värd att köpa? Eller ska jag sikta in mig på en annan hoj då?

Hur är det med service och allt sådant på dessa? Har kollat och mailat på en som har gått 1500 mil, är det mycket för en sådan? Har tänkt att ha den till bus men även pendling till och från skolan/praktiken(20-25 min, kollektivt 90 min minst), kommer väl snitta kanske 1000 mil per säsong eller så, då är den på 3500 mil när jag ska uppgradera mig eller rasar den innan?

Tack och hej ifrån mig, uppskattar alla hjälpande svar hjärtligt :)

Kan väl egentligen bara prata om det där med strypning. Nu har jag själv ingen 640 men jag har en ny Duke 690, som är strypt ner till 25kw. Och varje gång jag kör den undrar jag hur jävla pigg kommer den vara sen när strypningen ryker, för just nu upplever jag den som grymt mycket roligare än min gamla 1000cc ostrypta daytona, mest för användarvänligheten. Men nu är ju min hoj modernare med insprut och antar att dom mappar om den.
Men, efter denna upplevelse så har jag inget ont att säga om 25kw. Mitt råd är väl egentligen bara att inte köra den ostrypt innan för då lär du uppleva den som tråkigare kan jag tänka mig.
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Kan väl egentligen bara prata om det där med strypning. Nu har jag själv ingen 640 men jag har en ny Duke 690, som är strypt ner till 25kw. Och varje gång jag kör den undrar jag hur jävla pigg kommer den vara sen när strypningen ryker, för just nu upplever jag den som grymt mycket roligare än min gamla 1000cc ostrypta daytona, mest för användarvänligheten. Men nu är ju min hoj modernare med insprut och antar att dom mappar om den.
Men, efter denna upplevelse så har jag inget ont att säga om 25kw. Mitt råd är väl egentligen bara att inte köra den ostrypt innan för då lär du uppleva den som tråkigare kan jag tänka mig.

Får tacka och buga för svaret Hast, uppskattas! :)

Har också tänkt på det att inte köra den ostrypt, sen strypa ner den.
Men vill gärna provköra en 640 innan jag ens slår till eller blir mer inriktad på att köpa den, strypt som ostrypt då jag vill känna hur hojen är, bromsa med, köra med, svänga etc.

Har gått ifrån en EXC på cirka 40 hästar eller så som reser sig lite när man vrider om rullen och bara drar på, till min DT som reser sig på ettan ifall jag ger värsta rycket haha, så jag klarar nog mig med bytet ifrån strypt/ostrypt, tack för svaret! :)


Edit : Någon i Stockholmsområdet som har en 640 strypt till 25 kW som ska säljas innan mitten av oktober?
Om så PMa mig gärna med lite information om vad som är gjort på den, miltal, årsm osvosv..

Anledningen till att jag inte vill köpa en med full kraft på pappret är att jag vill försöka få kortet nu innan de nya reglerna kommer, samt behöver jag den till skolan/praktiken, så besiktningen och strypningen kan krångla till det hela..
 
Last edited:

sudden777

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Skara
Hoj
Ingen
Tjenare! :D

Dags för mellanhoj snart och har spanat in KTM SMC 640 LC4, är det något att ha?
Tråkig som jag är har jag tänkt att köra den på 25 kW ifall olyckan skulle vara framme, är den fortfarande rolig och värd att köpa? Eller ska jag sikta in mig på en annan hoj då?

Hur är det med service och allt sådant på dessa? Har kollat och mailat på en som har gått 1500 mil, är det mycket för en sådan? Har tänkt att ha den till bus men även pendling till och från skolan/praktiken(20-25 min, kollektivt 90 min minst), kommer väl snitta kanske 1000 mil per säsong eller så, då är den på 3500 mil när jag ska uppgradera mig eller rasar den innan?

Tack och hej ifrån mig, uppskattar alla hjälpande svar hjärtligt :)

Hur länge har du tänkt att vänta? Januari 2013 ändrar dem reglerna till 35 kw för A begräns, A2.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top