huSSe
husse
kolla kontakterna och spruta i sån elektronik spray eller liknande.
säkert ärg i kopplingarna.
säkert ärg i kopplingarna.
Okej. Och var sitter kontakterna och hur ser de ut? Någon som har en bild eller sprängskiss eller liknande?
Går det att strypa ner en 640 till 25kw? Är det omständigt och dyrt, eller enkelt och billigt?
Samt hur är det med förgasare? Jag va glad när jag sålde min sista moppe för att aldrig mer behöva fixa med förgasare. Hur fungerar 640n på långresor? 5 eller 6 växlar?
Lättaste sättet att få tag på en FCR är det på E-Bay eller finns det folk i sverige som plockar ner hojar och säljer delar?
Var skall man söka efter begagnade mc delar? I finland är det fan omöjligt att hitta...
Hur är det för folk över 190cm? är själv 197cm, ser det töntigt ut om man är så lång på en 640?
Så. Nu har jag haft min 2006 640 i en vecka.
Känns rätt än så länge.
Har inte orkat läsa igenom hela tråden än så ställer frågan rakt ut:
Finns det någon instruktionsbok för cykeln att tanka ner på nätet?
Hur nollställer man trippmätaren (så man vet hur långt man kommer på en tank)?
/Johan
Så. Nu har jag haft min 2006 640 i en vecka.
Känns rätt än så länge.
Har inte orkat läsa igenom hela tråden än så ställer frågan rakt ut:
Finns det någon instruktionsbok för cykeln att tanka ner på nätet?
Hur nollställer man trippmätaren (så man vet hur långt man kommer på en tank)?
/Johan
Kan maila instrbok i pdf, va har du för adress?
Tjenare!
Dags för mellanhoj snart och har spanat in KTM SMC 640 LC4, är det något att ha?
Tråkig som jag är har jag tänkt att köra den på 25 kW ifall olyckan skulle vara framme, är den fortfarande rolig och värd att köpa? Eller ska jag sikta in mig på en annan hoj då?
Hur är det med service och allt sådant på dessa? Har kollat och mailat på en som har gått 1500 mil, är det mycket för en sådan? Har tänkt att ha den till bus men även pendling till och från skolan/praktiken(20-25 min, kollektivt 90 min minst), kommer väl snitta kanske 1000 mil per säsong eller så, då är den på 3500 mil när jag ska uppgradera mig eller rasar den innan?
Tack och hej ifrån mig, uppskattar alla hjälpande svar hjärtligt
Kan väl egentligen bara prata om det där med strypning. Nu har jag själv ingen 640 men jag har en ny Duke 690, som är strypt ner till 25kw. Och varje gång jag kör den undrar jag hur jävla pigg kommer den vara sen när strypningen ryker, för just nu upplever jag den som grymt mycket roligare än min gamla 1000cc ostrypta daytona, mest för användarvänligheten. Men nu är ju min hoj modernare med insprut och antar att dom mappar om den.
Men, efter denna upplevelse så har jag inget ont att säga om 25kw. Mitt råd är väl egentligen bara att inte köra den ostrypt innan för då lär du uppleva den som tråkigare kan jag tänka mig.
Tjenare!
Dags för mellanhoj snart och har spanat in KTM SMC 640 LC4, är det något att ha?
Tråkig som jag är har jag tänkt att köra den på 25 kW ifall olyckan skulle vara framme, är den fortfarande rolig och värd att köpa? Eller ska jag sikta in mig på en annan hoj då?
Hur är det med service och allt sådant på dessa? Har kollat och mailat på en som har gått 1500 mil, är det mycket för en sådan? Har tänkt att ha den till bus men även pendling till och från skolan/praktiken(20-25 min, kollektivt 90 min minst), kommer väl snitta kanske 1000 mil per säsong eller så, då är den på 3500 mil när jag ska uppgradera mig eller rasar den innan?
Tack och hej ifrån mig, uppskattar alla hjälpande svar hjärtligt
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |