Ace.Rider
Guest
Det finns inget bättre i att köpa en XT660X...
Varför inte? Vad skulle rekommenderas?
Det finns inget bättre i att köpa en XT660X...
Varför inte? Vad skulle rekommenderas?
xt660x är större, tyngre och slöare de enda som talar för är komforten.. 640 är betydligt smidigare o roliogare men ingen motard är rolig att köra 50 mil med enligt mig men de finns ju dom som kört sådana sträckor o överlevt med.. Tycker vibrationerna va värst i händerna, baken vande man sig vid ganska fort..( den kanske domnade bort fortast). köra på bakhjulet kan du göra i 140 om du bara lär dig, plocka upp den på tvåan o växla upp på bakan..
Varför inte? Vad skulle rekommenderas?
KTM 640 625 660 eller 690 är mkt roligare maskiner
Tack!
Men vad är det för skillnad på dessa hojar då: 640, 625 och 660?
640 större tank, sämre förgasare, tyngst
625 bättre förgasare, lite lättare
660 samma förgasare som 625 mer kubik, ingen elstart, lättast å vassast
Ok, tack!
Och så till den slutliga frågan: service intervallerna?
Vill inte skruva hela tiden, dock inget problem men man vill ju köra oxå!
Jag har "hittat" en 640 och en 660 som ser mycket intressanta ut.
640 större tank, sämre förgasare, tyngst
625 bättre förgasare, lite lättare
660 samma förgasare som 625 mer kubik, ingen elstart, lättast å vassast
Nån här som vet vad gummit som sitter på original fram drevet på en KTM640 -06 är till för? Jag skall byta till 16 drev fram men verkar inte finnas 16 drev med sådant gummi som original drevet hade.Det går ju inte heller att flytta över då gummit sitter fast.
Har nu blivit lycklig ägare till en KTM 640 00 Men jag tycker att motorn bli mycket varm inte bara cylindern o topp utan även olje och kopplingdkåpan, och den blir varm väldigt snabb. Är detta normalt? Sen så tycker jag att oljan verka vara ovanligt tunn, är det normalt?
Är det något annat man borde kolla på dom innan man ger sig iväg på längre turer?
Sen så vill jag att ni berätta hur fan ni gör för att åka på slangen
Har nu blivit lycklig ägare till en KTM 640 00 Men jag tycker att motorn bli mycket varm inte bara cylindern o topp utan även olje och kopplingdkåpan, och den blir varm väldigt snabb. Är detta normalt? Sen så tycker jag att oljan verka vara ovanligt tunn, är det normalt?
Är det något annat man borde kolla på dom innan man ger sig iväg på längre turer?
Sen så vill jag att ni berätta hur fan ni gör för att åka på slangen
Har nu blivit lycklig ägare till en KTM 640 00 Men jag tycker att motorn bli mycket varm inte bara cylindern o topp utan även olje och kopplingdkåpan, och den blir varm väldigt snabb. Är detta normalt? Sen så tycker jag att oljan verka vara ovanligt tunn, är det normalt?
Är det något annat man borde kolla på dom innan man ger sig iväg på längre turer?
Sen så vill jag att ni berätta hur fan ni gör för att åka på slangen
Har en fråga. Pratade med en ktm handlare om att göra ett olje/filterbyte. Och enligt killen skulle man absolut inte göra detta själv då det fanns stor risk att oljepumpen skar om man fick luft i systemet och det satt 2 filter på den etc. Frågan är om det är svårare att byta olja på denna än andra hojar eller om det är ren skrämselpropaganda för att de vill ha mina pengar?
Bullshit, du hade även 2 st filter på din -02, det är samma motorkonstruktion på -05 såsom -02 förutom toppen.
Ja har också hört lite sånt men det var ju någon som hade lyckats strypa en 640 till mellan kort. Det är de där med helfordonsgodkänd som brukar strula till det!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130539
Kolla om du kan få denna killes regnummer så du kan stryka för SBP att det är en KTM640 som är reggad till mellankort!
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |