Ktm 640

JonasDJ

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Ort
örebro
Hoj
Gsx750f -99& KTM exc250f -07
Fick ett ryck och provade lite grusbus med min ktm 640...tänkte att jag vägrar sluta köra mc bara för greppet på asvalten tar slut =) beställde på chans 2 continital tkc 80 till mina motard fälgar, (2 bakdäck med olika dimition)
var ute en repa på 9 mil grus och skogsväg igår, jäklar vilken rolig grusräcer de vart...=) funka bättre än jag trodde med lite bredare däck fram, och en rikig skovel bak=) däcken funka bra på blöt asvalt med...tänkte bara ett litet tips för fortsatt bus med mc´n...:yoparty

Mvh
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Nu har jag också blivit en stolt ägare till en 640!
Jag köpte den som "ec2bme" byggde om i vintras om ni sett den i hojbyggen-forumet?

Det är en -02a ombyggd till -05ans bakram och kåpor.
Lite bilder får ni också, mer info & bilder i garaget. :)
 

Bifogat

  • LPA140204.JPG
    LPA140204.JPG
    119.7 KB · Visningar: 274
  • LPA140198.JPG
    LPA140198.JPG
    131.1 KB · Visningar: 261
  • LPA140200.JPG
    LPA140200.JPG
    137.2 KB · Visningar: 305
  • LPA140207.JPG
    LPA140207.JPG
    85.7 KB · Visningar: 158

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu har jag också blivit en stolt ägare till en 640!
Jag köpte den som "ec2bme" byggde om i vintras om ni sett den i hojbyggen-forumet?

Det är en -02a ombyggd till -05ans bakram och kåpor.
Lite bilder får ni också, mer info & bilder i garaget. :)

He he he inte för att vara elak men det ser lite tyskbygge över den med 18liters tank och nästan tyskröv i bak! :pannkyss
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
He he he inte för att vara elak men det ser lite tyskbygge över den med 18liters tank och nästan tyskröv i bak! :pannkyss

Jag tycker iaf att den är jävligt snygg. ;)
Beroende på hur mkt pengar jag tjänar i sommar så blir det antagligen mindre tank & annan sadel. Jag går ju somsagt bara i 2:an. Så pengar har jag inte så mkt än.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag tycker iaf att den är jävligt snygg. ;)
Beroende på hur mkt pengar jag tjänar i sommar så blir det antagligen mindre tank & annan sadel. Jag går ju somsagt bara i 2:an. Så pengar har jag inte så mkt än.


Om du lägger ut 18 liters tanken + sadel så får du garanterat sålt det om du begär t,ex 2000:- . För de pengarna hittar du garanterat 9 liters tank + sadel.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Fick ett ryck och provade lite grusbus med min ktm 640...tänkte att jag vägrar sluta köra mc bara för greppet på asvalten tar slut =) beställde på chans 2 continital tkc 80 till mina motard fälgar, (2 bakdäck med olika dimition)
var ute en repa på 9 mil grus och skogsväg igår, jäklar vilken rolig grusräcer de vart...=) funka bättre än jag trodde med lite bredare däck fram, och en rikig skovel bak=) däcken funka bra på blöt asvalt med...tänkte bara ett litet tips för fortsatt bus med mc´n...:yoparty

Mvh


Låter riktigt kul faktiskt.
Har själv fundrat på att göra detta eftersom jag bor ute på ladsbygden och har bra tillgång till roliga grus och skogsvägar.
Vad fick du ge för ett par sådana sulor?
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
TKC80 är bra grusdäck.. Det körde man till den gamla Africa Twin'en ;) Jag tycker förvisso att det funkar på grus hyfsat med mina Sportec ;)
 

JonasDJ

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Ort
örebro
Hoj
Gsx750f -99& KTM exc250f -07
Låter riktigt kul faktiskt.
Har själv fundrat på att göra detta eftersom jag bor ute på ladsbygden och har bra tillgång till roliga grus och skogsvägar.
Vad fick du ge för ett par sådana sulor?

hehe ja de kan jag rekomendera:) jag gav 2000 för båda hos lokala däckhandeln, men då va de 40% rabatt, men har sätt liknande priser på nätet på tex http://www.stenogrus.com/. jag körde 120/90 17 fram och 130/80 17 bak. de e bara när det blir riktigt löst de börjar bli lite wobligt, men annar så gick de riktigt fort :tungan ja man kan ju inte ställa in cykeln bara för de inte e 25 grader varmt å solsken hehe.
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Slänger ut en fråga till er som verkar ha koll på läget. Har letat efter pirat plast ex: kylvingar samt kollat efter ramskydd(stövlarna repar ramen som fan) men de verkar inte gå att uppbringa. Tips på sidor på nätet eller fysiska butiker mottages med öppna armar. Eller är det så illa att det inte finns?
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
Slänger ut en fråga till er som verkar ha koll på läget. Har letat efter pirat plast ex: kylvingar samt kollat efter ramskydd(stövlarna repar ramen som fan) men de verkar inte gå att uppbringa. Tips på sidor på nätet eller fysiska butiker mottages med öppna armar. Eller är det så illa att det inte finns?

Varför ska du köpa piratplast, plasten till ktm är svin billig. Kolla med karlströmsmotor i Sala!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Slänger ut en fråga till er som verkar ha koll på läget. Har letat efter pirat plast ex: kylvingar samt kollat efter ramskydd(stövlarna repar ramen som fan) men de verkar inte gå att uppbringa. Tips på sidor på nätet eller fysiska butiker mottages med öppna armar. Eller är det så illa att det inte finns?


Kylarvingar är ju billiga till KTM om du nu inte väljer lackade då svider det i plånboken. Ramskydd har jag inte sett några orig till just LC4 utan bara till RFS.
Jag skulle ta transparant skyddsfilm så t,ex mountainbike/downhill killarna brukar ha till sina cyklar.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
115EUR kostar framskärm,kylvingar och bakskärm i tyskland... Ruggigt billigt ;) Ska byta min orginal som är lackad ;)
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
tjabba boys... (and girls...:) )
nybliven ärgare av en fin fin KTM 640 sm -02. Hur nöjd som helst. Men de är så att jag ska köpa nytt framdäck. Bak har jag ett michelin racing (160mm brett) så nåt liknande fram är väl bra gissar jag. Har ni några förslag... typ hemsidor som säljer däck on-line lite billgt???
Riktigt bra forum btw.... :tummenupp
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
tjabba boys... (and girls...:) )
nybliven ärgare av en fin fin KTM 640 sm -02. Hur nöjd som helst. Men de är så att jag ska köpa nytt framdäck. Bak har jag ett michelin racing (160mm brett) så nåt liknande fram är väl bra gissar jag. Har ni några förslag... typ hemsidor som säljer däck on-line lite billgt???
Riktigt bra forum btw.... :tummenupp

Du ska ha 120 fram och här är en bra sida http://www.mcdackonline.com/ :tummenupp
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Varför ska du köpa piratplast, plasten till ktm är svin billig. Kolla med karlströmsmotor i Sala!

Jag har lackad plast vilket innebär att en kylvinge kostar drygt 1100 spänn, o det tycker jag är mycke. Visste inte om det fanns vanliga olackade svarta vingar till-05 men det verkar ju inte vara nåt problem så man tackar för inrfo.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top