Ktm 640

Snöskoter

Medlem
Gick med
2 Jan 2015
Ort
Umeå
Hoj
Zephyr 750
Söker SM, det kommer bli min första hoj :tummenupp Tänkte köpa en och öva på konbana en bra bit från lagens långa arm (fastän jag har vana att köra MC då jag kört cross förut).

Kan bytas till min Polaris 600 IQ Shift -10a med 44a's matta samt 32 orginal ingår. Om du vill byta eller känner till någon butik med något nyare KTM sm som kan tänkas ta inbyte så hojta gärna till.

Förväntansfull :kär
 
Last edited:

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Tjena,
är i kraftigt behov av lite delar till min 625smc. En avgasvippa gick av och rensade runt litegrann, behöver således vipparm med lager och bult, ev en ny topp eller ventiler. Nån som ligger på lite delar??
Med vänlig hälsning Lasse
 

Qubeista

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 -03
Tjena! Har köpt en KTM 640 nu till mitt A2-Kort men då den är 5kW för stark måste jag strypa den.... Mc-kompaniet vill ha 1800 (huga :va ) och 1-2 veckor leverans på det... Men jag hittade ett kit på ebay för runt 780kr. Tänkte fråga om någon har erfarenhet av det här eller om ni kan säga det är humbug eller inte? Man är ju rätt pank nu efter köpet som en 18-årig student så vill ju spara pengar så mycket som möjligt men samtidigt inte bli lurad. Får jag med alla papper jag behöver för reg-besiktning? Tacksam för svar :tummenupp
http://www.ebay.com/itm/KTM-640-LC4...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item33935486d9

EDIT: Har hört på bland annat engelska sidor att man kan tillverka en strypning själv genom att bara beställa en bult som stryper flödet och sedan bänka hojen. Alternativt kanske beställa en Ktm 620 del som limiterar kraften. Eller måste det vara ett strypningskit pga pappersarbetet?
 
Last edited:

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Hm.. Spontant känns det som att du behöver strypa mer än 35kW, annars klarar den inte max 0,2kW/kg..

Hur mycket väger den?


Edit: Den måste ha en tjänstevikt på 175kg för att få ha 35kW.
 
Last edited:

Qubeista

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 -03
Tjänstevikt, kg: 150

Hm. Kanske får strypa ner den till 25kW istället då... Borde väl inte vara ett problem att ta bort strypningen sen. Farbror blå kommer knappast testköra den om den är 25kW eller 40kW och kan omöjligt bevisa om den är det :)
 

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Jag har precis i helgen inhandlat en 2003 KTM 640 Enduro! Sjukt glad för det, mest huvudbry om vad jag ska skaffa för utrustning utan att bryta banken, samt lite sur att det är fint väder hela veckan (när man jobbar) och ska bli skit i helgen (när man är ledig) :S:S:S:rofl
 

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
På sadeln
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Tjena gubbs!
Kontrollerade kamkedjesträckaren i samband med påställning i lördags (vilket, för övrigt, var det bästa jag gjort hittils i år :D ).
Hade 5 klick kvar att trycka in, av totalt 16 på hela sträckaren. Är det dags att byta kedja snart eller ögonblickligen?
 

Keelogger

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2015
Ort
Jämshög
Hoj
Kawa Z1000 -05
Tjena peeps, ny mdlem här idag och har precis införskaffat mig en 640 för sjukt lite pengar, den har dock stått sen -09, efter lite pul så har jag iaf kommit fram till att soleoniden behövs bytas. provade köra den idag också och tycker den är duktigt slö, reser sig inte ens på 1:an, dock är ju soppan nårra år gammal men han går inte ju dåligt i övrigt. kanske någon vakuum slang? tips tas gärna emot vad jag kan hitta på med den.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tjena peeps, ny mdlem här idag och har precis införskaffat mig en 640 för sjukt lite pengar, den har dock stått sen -09, efter lite pul så har jag iaf kommit fram till att soleoniden behövs bytas. provade köra den idag också och tycker den är duktigt slö, reser sig inte ens på 1:an, dock är ju soppan nårra år gammal men han går inte ju dåligt i övrigt. kanske någon vakuum slang? tips tas gärna emot vad jag kan hitta på med den.

Undrar själv oxå var soleoniden sitter på 640?????

Om hojen ståt i 6 år så skulle jag göra en service på hojen... Kolla ventilspel byta soppa å tändstift rengöra förgasaren luftfilter osv.... Skulle tippa att den behöver en omvårdnad så kommer den att spinna som en katt sen.....
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Den där vill du plugga, hänger ihop med strypningen på växel 1 och 2.

Är en kontakt du vill dra ut också som sitter kopplad på fuggen, om det inte redan är gjort.

Googla lite om du är osäker, finnes en klase guider på hur du gör.
 

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
På sadeln
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Tjena gubbs!
Kontrollerade kamkedjesträckaren i samband med påställning i lördags (vilket, för övrigt, var det bästa jag gjort hittils i år :D ).
Hade 5 klick kvar att trycka in, av totalt 16 på hela sträckaren. Är det dags att byta kedja snart eller ögonblickligen?

Passar på att bumpa denna fråga :)
Samtidigt undrar jag om någon har bra tips på hur man "lappar" en sadel från 640/635/660 '05 och uppåt?
Är den svår att klä om själv?
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Passar på att bumpa denna fråga :)
Samtidigt undrar jag om någon har bra tips på hur man "lappar" en sadel från 640/635/660 '05 och uppåt?
Är den svår att klä om själv?

Lämna den till nån sadelmakare bara ? Annars är det väl inte direkt rocket science, tyg över skumgummi som häftas på undersidan om jag minns rätt.
 

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Om det inte är nått fel på själva sadeln så är det inte speciellt svårt att klä om den själv med nån lämplig vinyl! En helt ny sadel lär gå loss på en duktigare summa..
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Passar på att bumpa denna fråga :)
Samtidigt undrar jag om någon har bra tips på hur man "lappar" en sadel från 640/635/660 '05 och uppåt?
Är den svår att klä om själv?

Original sadelöverdrag är inte svårt alls, värre brottningsmatch me ett inte färdig sytt överdrag.... Jag har klätt om sadlar me överdrag/galonskinn från biltema... Limmat å häftat....
 

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
På sadeln
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Nu är det drevartider för mig. Just nu sitter det på 17/42 (framdrevet var förvånansvärt fräscht, medans bakdrevet skriker efter att jag ska dra ur respiratorn).
Vill ha något tyngre, typ 17/40, men har bara kommit över 15 och 14 framdrev samt 42 och 38 bak.
Funderar på att peta dit 15/38. Är detta mycket tyngre än 17/42 eller är det någorlunda som 17/40?
Vill gärna få ner varven i högre hastighet, men ändå behålla "lekfullheten" så att säga.

Någon som har tips?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top