Ktm 640

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag fattar inte varför jag inte köpte motard tidigare. Det känns helt rätt!:tummenupp

Eftersom du bor i Örebro skulle tipsa om det kommande motardlägret där. Nu är kanske inte en LC4 den ultimata hojen att hoppa med, men det gick bättre än man kan tro. Jag var på den banan för några veckor sen... och vi var några LC4or som körde. Galet skoj. Får se om jag pallrar mig upp nu i början på juli igen.

Kolla sidan 11:
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=222091
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Eftersom du bor i Örebro skulle tipsa om det kommande motardlägret där. Nu är kanske inte en LC4 den ultimata hojen att hoppa med, men det gick bättre än man kan tro. Jag var på den banan för några veckor sen... och vi var några LC4or som körde. Galet skoj. Får se om jag pallrar mig upp nu i början på juli igen.

Kolla sidan 11:
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=222091

Haha, jag skulle ligga garanterat sisst om jag var med. :rolleyes:
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Haha, jag skulle ligga garanterat sisst om jag var med. :rolleyes:

Fast det är ju inte det som är grejen. Ingen LC4 låg speciellt bra till. Det handlar om att tävla mot sig själv.... och LÄRA SIG köra...

Det gick sakta för mig om man jämför med tävlingsgrabbarna, men fan vad kul det är.

Det är ju bara runt hörnet om du bor i Örebro. Billigt var det att köra med :tummenupp
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Haha, jag skulle ligga garanterat sisst om jag var med. :rolleyes:

Nää jag skulle nog ligga strax bakom dig:).
Du kan ju skrika till om du är intresserad utav att köra på gocartbana utan proffs.

Jag brukar köra på en nedlagdbana som ligger ett par mil utanför Karlskoga.
Ja, min avatar är därifrån (är i alla fall tagen på banan).
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Sitter det inte fcr41 på 660?

Jo det gör där....

Men en FCR 39 flödar tillräckligt för en standardtopp med 640 kammen så man kan lika gärna åka 39 i mina ögon. Den ger lite mer i botten och lite mindre på fullvarv. Skall man däremot börja byta kammar/porta/helsystem/luftburk etc så är det 41 gärna borrad till 43 som gäller....

Vad blir det för skillnad? Gasresponsen?

En FCR ger lite mer i absolut effekt över registret men ffa ger det en helt annan gasrespons. BST är för mopeder och glidare.....
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top