Ktm 640

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag fattar inte varför jag inte köpte motard tidigare. Det känns helt rätt!:tummenupp

Eftersom du bor i Örebro skulle tipsa om det kommande motardlägret där. Nu är kanske inte en LC4 den ultimata hojen att hoppa med, men det gick bättre än man kan tro. Jag var på den banan för några veckor sen... och vi var några LC4or som körde. Galet skoj. Får se om jag pallrar mig upp nu i början på juli igen.

Kolla sidan 11:
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=222091
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Eftersom du bor i Örebro skulle tipsa om det kommande motardlägret där. Nu är kanske inte en LC4 den ultimata hojen att hoppa med, men det gick bättre än man kan tro. Jag var på den banan för några veckor sen... och vi var några LC4or som körde. Galet skoj. Får se om jag pallrar mig upp nu i början på juli igen.

Kolla sidan 11:
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=222091

Haha, jag skulle ligga garanterat sisst om jag var med. :rolleyes:
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Haha, jag skulle ligga garanterat sisst om jag var med. :rolleyes:

Fast det är ju inte det som är grejen. Ingen LC4 låg speciellt bra till. Det handlar om att tävla mot sig själv.... och LÄRA SIG köra...

Det gick sakta för mig om man jämför med tävlingsgrabbarna, men fan vad kul det är.

Det är ju bara runt hörnet om du bor i Örebro. Billigt var det att köra med :tummenupp
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Haha, jag skulle ligga garanterat sisst om jag var med. :rolleyes:

Nää jag skulle nog ligga strax bakom dig:).
Du kan ju skrika till om du är intresserad utav att köra på gocartbana utan proffs.

Jag brukar köra på en nedlagdbana som ligger ett par mil utanför Karlskoga.
Ja, min avatar är därifrån (är i alla fall tagen på banan).
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Sitter det inte fcr41 på 660?

Jo det gör där....

Men en FCR 39 flödar tillräckligt för en standardtopp med 640 kammen så man kan lika gärna åka 39 i mina ögon. Den ger lite mer i botten och lite mindre på fullvarv. Skall man däremot börja byta kammar/porta/helsystem/luftburk etc så är det 41 gärna borrad till 43 som gäller....

Vad blir det för skillnad? Gasresponsen?

En FCR ger lite mer i absolut effekt över registret men ffa ger det en helt annan gasrespons. BST är för mopeder och glidare.....
 
Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top