Ktm 640

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Lägger ut en liten blänkare!! Om nån vet någon som funderar på att köpa 640SM så kommer jag eventuelt att sälja min -05a! Blå, 800mil nånting, sprillans nya mutantdäck fin, helfräsch, enda felet jag vet om är ett tappat fotgummi till skjutspinnen höger bak....kanske nån har liggandes?

Det dom flesta undrar när dom ska köpa är ju vad den kostar...
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Hur mycket skiljer det mellan -02 och -03? 03:an ser ju ut att ha highflow toppen. Är det något mer väsentligt som skiljer?
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Det blev hydralisk koppling på 03 & framåt...
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag har kört med mutterknack, funkar kalas :)


Du kan lufta för hand genom att pumpa upp ett tryck i systemet och sen släppa ut luften nere vid oket, en genomskinlig slang är bra så man ser om de kommer bubblor.

Annars finns de som sagt en sug man kopplar till kompressorn, har en sådan själv och skulle inte vilja vara utan den nu när man har vant sig :)

Fick tummen ur och såg på det idag...

Om man inte får upp tryck i systemet efter att ha pumpat cirkus 100 ggr. Ska man prova sig på sug i slangen+öppna nippel metoden då eller tror du/ni att det är pumpen som har frusit sönder under vintern?

Nån som kan artikelnummer på bromspumpen till bakbromsen?
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Fick tummen ur och såg på det idag...

Om man inte får upp tryck i systemet efter att ha pumpat cirkus 100 ggr. Ska man prova sig på sug i slangen+öppna nippel metoden då eller tror du/ni att det är pumpen som har frusit sönder under vintern?

Nån som kan artikelnummer på bromspumpen till bakbromsen?

Har du vätska i behållaren uppe vid styret?
När jag har luftat min så har jag pressat upp vätska från luftnippeln på motorn till behållaren vid styret, antar att de går att göra tvärtom med fast med sug då som du säger. :)
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Har du vätska i behållaren uppe vid styret?
När jag har luftat min så har jag pressat upp vätska från luftnippeln på motorn till behållaren vid styret, antar att de går att göra tvärtom med fast med sug då som du säger. :)

Skulle gissa att det är bra med vätska i den. Behållaren under sitsen är åtminstone full :tummenupp Köpte slang idag, men dom hade inte genomskinlig :huvet

www.ktmworld.com
Sök själv:tummenupp



:confused::confused:
Är det inte bakbromsen han håller på med?

Thx.

Bakbromsen är det.
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Skulle gissa att det är bra med vätska i den. Behållaren under sitsen är åtminstone full :tummenupp Köpte slang idag, men dom hade inte genomskinlig :huvet

Thx.
Bakbromsen är det.
My bad jag hade ju svarat tidigare, glömde visst att de var bakbromsen inte kopplingen :)

Kolla hos kverox, mekonomen osv dom brukar ha genomskinlig slang!
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
My bad jag hade ju svarat tidigare, glömde visst att de var bakbromsen inte kopplingen :)

Kolla hos kverox, mekonomen osv dom brukar ha genomskinlig slang!

Nu är det luftat och klart. Hade en stump med genomskinlig slang som jag tejpade på den svarta :yoparty Får hoppas bromsen inte tillluftar sig på ett tag.

Tack för tipsen :tummenupp
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Idag när jag reste upp hojen från stödet märkte jag att det droppat lite bensin under natten. Någon som vet om dessa cyklar har något vanligt ställe där det brukar läka? Tittade som snabbast innan jag for till jobbet, men kunde inte se något ställe som "blötte".:va
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
fan tycker mitt halvljus är lite väl kasst, någon som upplever detta?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
fan tycker mitt halvljus är lite väl kasst, någon som upplever detta?

Det är en sunkig lampa i en sunkig reflektor och kablarna dit är inte de bästa....

Originallampan är avsedd att klara besiktningen och se snygg ut inget annat. Kör när det är ljust ute eller skaffa xenon...
 
  • Gilla
Reaktioner: MaG

Dark_Messenger

Guest
Hej alla.
I ett svagt ögonblick gick jag och köpte mig en gammal 640 från nollnoll. Jag har haft en duke tidigare så jag vet (förhoppningsvis) vad jag ger mig in på ang komfort etc. Eftersom detta ex har "vårdats" =) av entusiaster så tänkte jag ändå ställa några frågor till er om just 640n då denna är rätt hygligt moddad på alla sätt o vis.

Vad är standard diameter på bromsskiva fram?
Vad är standard bredd på bakdäck? 150 eller 160?
Vad lämnar lc4an för effekt standard?
Min sving är polerad, ska det vara så?
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Hej alla.
I ett svagt ögonblick gick jag och köpte mig en gammal 640 från nollnoll. Jag har haft en duke tidigare så jag vet (förhoppningsvis) vad jag ger mig in på ang komfort etc. Eftersom detta ex har "vårdats" =) av entusiaster så tänkte jag ändå ställa några frågor till er om just 640n då denna är rätt hygligt moddad på alla sätt o vis.

Vad är standard diameter på bromsskiva fram?
Vad är standard bredd på bakdäck? 150 eller 160?
Vad lämnar lc4an för effekt standard?
Min sving är polerad, ska det vara så?

det var inte ett svagt ögonblick. Det var ett starkt ögonblick :tummenupp
Svaren kommer ifrån en sprängskiss för en 640 02a:
1: 320mm
2: Vet ej. Jag körde 160 på min 640 och det gick bra. (nånstans tror jag det är 150. Men du kan kolla upp det på vägverket om du kan ditt reg.nummer)
3: Strax över 50hk har jag för mig
4: Ja den var polerad fram till 02. 2003 kom den nya svingen.
 

Dark_Messenger

Guest
det var inte ett svagt ögonblick. Det var ett starkt ögonblick :tummenupp
Svaren kommer ifrån en sprängskiss för en 640 02a:
1: 320mm
2: Vet ej. Jag körde 160 på min 640 och det gick bra. (nånstans tror jag det är 150. Men du kan kolla upp det på vägverket om du kan ditt reg.nummer)
3: Strax över 50hk har jag för mig
4: Ja den var polerad fram till 02. 2003 kom den nya svingen.

tack för snabbt svar.
Jag är nyfiken för jag har varken hoj eller papper här. Polaren har en exakt likadan fast -99 och det hände ngt mellan de årgångarna uppenbarligen. Jag nytt drivpaket och nya sulor jag tänkte slå på asap. Min tanke med hojen var att köpa ngt billigt o kul o åka på ett tag men sen när jag hittade denna så blir ju nästa fråga oundvikligen hur skrämmer man upp den mer? Jag vill minnas att duken var ganska trött.

EDIT: utöver de vanliga trimningarna O moddarna för det är redan gjort. Dessutom undrar jag hur man justerar ventiler om man har andra än standard. Är det ff 0.15 eller måste jag ta reda på exakt vad som sitter i?
 
Last edited:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Så då har man köpt sig en 640 -02 då... Jag upptäckte dock att den läcker soppa ut dräneringsslangen när man bromsar kraftigt. Eller gungar den fram och tillbaka.

Rinner det i den lilla slangen ifall det flödar över eller är den bara för dränering (Mikuni bst40)? Isf tror jag att flotören står för högt helt enkelt, annars har jag ingen aning...
Vanligt problem?

Sen så sitter det ktm exc competition system på, men med orörd förgasare. Vad bör man ha för inställningar och munstycken till det?

Finns det något man kan göra åt den mjuka gaffeln?
 
Last edited:

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Så då har man köpt sig en 640 -02 då... Jag upptäckte dock att den läcker soppa ut dräneringsslangen när man bromsar kraftigt. Eller gungar den fram och tillbaka.

Rinner det i den lilla slangen ifall det flödar över eller är den bara för dränering (Mikuni bst40)? Isf tror jag att flotören står för högt helt enkelt, annars har jag ingen aning...
Vanligt problem?

Sen så sitter det ktm exc competition system på, men med orörd förgasare. Vad bör man ha för inställningar och munstycken till det?

Finns det något man kan göra åt den mjuka gaffeln?

härligt med en motard pilot till i öret :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top