Ktm 640

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Ska byta kedja och drev. Men hur bär man sig åt för att ta lös framdrevet egentligen? Och hur knäcker man egentligenen en o-ringskedja?

Muttermaskin, eller annars så lägger du i en växel och låter någon trycka på fotbromsen.

Ang kedjan så plockar du bara fram vinkelslipen :tummenupp

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
KTM 690 -11
tjo tänkte höra om någon har en bra ide för mina har tagit slut :näsblod
Va ute och körde, allt funkade frid och fröjd tills jag stannade och stängde av hojen med brytaren på handtaget.
För när jag skulle starta den gick den bara runt villket efter en bogsering visade sig att jag inte får någon gnista. testade med en annan tändspole/och stift förtfarande ingen gnista. Får inget värde alls från sladden som går till tändspolen. :confused:

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
KTM 690 -11
alla säkringar jag hittar (4st) 1st 20A och 3st 10A är hela.
givaren? är det den som kallas pulse coil/generator i handboken du tänker på? som sitter vid svänghjulet

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Regskyltsbelysning?

Tjena!

Nu är det dags för besiktning och tänkte hör hur ni har löst det med belysning för regplåten? Regplåten sitter ju så långt ut på bakskärmen den kan så det blir svårt att få plats med lampa...

Tips?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
alla säkringar jag hittar (4st) 1st 20A och 3st 10A är hela.
givaren? är det den som kallas pulse coil/generator i handboken du tänker på? som sitter vid svänghjulet
Den som ja tänker på (är nog samma) sitter in i motorkåpan/tändningen vid framdrevet, de ska gå att kolla om de är den som har gått, står i boken hur man gör, har för mig att man fick bygla skiten.

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
KTM 690 -11
Den som ja tänker på (är nog samma) sitter in i motorkåpan/tändningen vid framdrevet, de ska gå att kolla om de är den som har gått, står i boken hur man gör, har för mig att man fick bygla skiten.

jag skulle kolla den idagoch hittade felet kan man säga :huvet
en av dom 6 skruvarna i svänghjulet hade skruvat ur sig:va
och slagit ett hål i svänghjulet och get statorn en rejäl omgång....

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
tjena hoppsan.

Ær det någon av er som ær sugen på lite landsvægsåka till sommaren?
Ja e næmligen sugen på ett byte

Jag har en Honda VTR1000 Firestorm -99 med 3200mil på mætaren, utrustad med ixil highpipes(har æven orginalpipor), nytt drivpaket, nygjord storservice.

observera. Jag e inte norsk o hojen e svenskreggad. Jag sitter bara på jobbdatorn =)

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
någon tips på att få på en tändhatt ordentligt? :) Gummit som sitter på tändhatten vill fanimej inte ner!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
SH medlemmen Kobbes moped står just nu i mitt garage för lite kärleksfull översyn och uppgradering av det KTM missade...

Första steget blir att demontera och plugga allt miljötrams samt ersätta den gudsförgätna BST förgasaren med en Boris späschial Keihin FCR. Därefter följer en elakare kam så att motorn kan sjunga ut ordentligt...

Gäller bara för Kobbe att inte bli smittad av hästkraftsviruset för då slutar det på samma sätt som för mig. Min senaste upplaga av 640 Adventure åkte ifrån en 690 Rally upp för en sanddyn...:banana

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    212.8 KB · Visningar: 106
  • 2.jpg
    2.jpg
    63.1 KB · Visningar: 96
  • 3.jpg
    3.jpg
    179 KB · Visningar: 97

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Byter du bara kam + förgasare?
Eller gör du något med toppen?

Highflowtoppen som introducerades 03 är så pass bra original att jag inte börjar porta i den förrän det är seriöst trimm på tapeten. Innan dess står bla helsystem med bättre krökar och mer komp på önskelistan...

Originalkammen i 640 är väl snäll och traktorlik.

Kammarna i elakhetsordning:
400
625/640 aka 249/1
660 aka 586V39
Rally
SM Factory aka MSP1

Sen tillkommer div aftermarketkammar och special från KTM racing men de är meckiga att jobba med då de inte har autodekomp så då måste man kunna kicka the good old fashioned way..

dunderbamse

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2010
Hoj
1989, Honda VFR 750
Hej hopp!

Har precis införskaffat mig en KTM 640 Supermoto -01 och tänkte kolla med er vad ni kan säga direkt behöver ses över.

Det jag vet har blivit gjort är följande:
2003-04-14 - Olja & 2st oljefilter vid 431mil
2006-05-02 - Ventiljustering samt byte av bromsbelägg fram vid 819mil
2008-03-13 - Nytt drivpaket, byte båda oljefilterna samt olja, byte av luftfilter samt tändstift.

Detta är alltså det jag har papper på... Hoppas verkligen oljebyte samt filter bytts mer än vad som framgår. Men vad säger ni som kan motard? Den har nu precis slagit över till 1000mil

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Hej hopp!

Har precis införskaffat mig en KTM 640 Supermoto -01 och tänkte kolla med er vad ni kan säga direkt behöver ses över.

Det jag vet har blivit gjort är följande:
2003-04-14 - Olja & 2st oljefilter vid 431mil
2006-05-02 - Ventiljustering samt byte av bromsbelägg fram vid 819mil
2008-03-13 - Nytt drivpaket, byte båda oljefilterna samt olja, byte av luftfilter samt tändstift.

Detta är alltså det jag har papper på... Hoppas verkligen oljebyte samt filter bytts mer än vad som framgår. Men vad säger ni som kan motard? Den har nu precis slagit över till 1000mil

Det första jag hade gjort var att gå över alla skruvar, kollar bromsar, byter olja och filter och kollar de andra vätskorna... sen har man ju en känsla över hur skicket är rent allmänt på hojen när man tittar på den. En koll på ventilerna kanske inte heller skulle sitta fel, eftersom man ska göra det var 500ade mil...

Grattis till din nya hoj också!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...