Meckoholic
Vroom
- Gick med
- 24 Jul 2005
- Hoj
- KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
luftfiltertvätt + spänna kedjan lite = hojen känns som ny
vad var symptomen innan då?
luftfiltertvätt + spänna kedjan lite = hojen känns som ny
Jag ska byta cylinderfotspackning nu i vinter och undrar om jag behöver/ska byta någon annan packning när jag ändå har cylindern bortplockad?
640, 1500mil, 2005, dubbla avgasrör
Jag ska byta cylinderfotspackning nu i vinter och undrar om jag behöver/ska byta någon annan packning när jag ändå har cylindern bortplockad?
640, 1500mil, 2005, dubbla avgasrör
De gamla packningar som du måste ha av kan du inte använda igen, ventilkåpan är det packningsmassa som gäller också så sån lär du behöva köpa.
Vilka packningar är det jag måste ha av?
Bytt allihop när du ändå har cylindern borta!
Sen måste du ju inte ha nån ny packning egentligen men då är de inte spec troligt heller att det blir tätt
Stannade och fick igång den på tomgång men så fort man petar i en växel och försöker åka iväg dör den. Antagligen vatten någonstans
Skulle gissa på att givaren till stödet har gått sönder, alltså den som känner av ifall du har stödet nere eller ej, har varit med om det där själv men löste de då genom att koppla förbi den brytare/bygla skiten.
Jag har monterat en 660 maskin i min 640 och Jag undrar om det är någon annan som har erfarenhet av detta?
Främst då elsystemet och hur man får laddningen att fungera men den nya generatorn på batteriet, Medveten om att den nya generatorn är mindre.
Problemet Jag har är att den laddar ur batteriet både när Jag kör och motorn är avstängd.
640 har 3 fas stator medan du har 1 fas i 660n så du kan inte använda voltregulatorn från en 640. Vilken voltregulator åker du med idag?
Mitt tips är att ta 660 regulatorn och sen bara koppla +- till samma ställe som 640 regulatorn går in.
Nä nu jävlar får det vara nog med motard-tramset! Är sugen på att börja åka mer grus och tänker skaffa mig offroad-hjul.
Har sökt runt på annonser efter fälgar men vilka dimensioner är det man ska ha till en lc4? Har läst något om att man behöver distanser till endast vissa bromskivor annars tar oket i ekrarna, vilka är det som passar/inte och var kan man få tag på distanserna?
Finns en hel uppsjö av varianter... Vilken framgaffel har du??? Wp 43 eller 48... Typ äldre än -03 som har Wp 43 med 20mm axel på sm å enduro..Även nyare än -03 har wp 43 på enduromodellen... Sen är det 26mm axel på nyare från -03 oxå... Du kan ta en exc gaffel å montera på me framhjul å broms... Finns massa gaffelmodeller.... Gamla 20mm modelen funkar de rakt av med att byta hjul... Sen används 300mm bromsskiva men ok hållare för den diametern... Funkar även med 260mm skiva å okhållare, samma som på exc å sx modellerna...
Bak har du väl med ryckutjämnaren då... 18" bakfälgen är 2,5" bred då... Bak kan du använda samma distanser som på motardhjulet...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|