Går kanske lite snålt. Vad har du för munstycken i samt eventuellt slipon, öppen luftburk etc?
Ang. blanding för er som undrar:
Fick svar av Boris att skruva in blandskruven till amx och sen 1,5 varv ut igen. Ska testa det ikväll.
Går kanske lite snålt. Vad har du för munstycken i samt eventuellt slipon, öppen luftburk etc?
Hände nåt märkligt på väg hem idag.
Åker som vanligt hem genom stan och vid nåt tillfälle varvar jag på ganska bra. När jag sedan stannar vid ett rödlyse tycker jag det är väldigt märkligt att Övergångsstället tickar fort när det är röd gubbe. Samma sak händer vid nästa rödljus och det är då jag upptäcker att det är inte rödljuset som låter, det är min LC-4.
Den går precis som vanligt, tomgång ok, effekt ok men helt plötsligt så har den alltså börjat "ticka" ordentligt.
Kollade runt motor och så men hittade inget märkligt och jag kan heller inte riktigt härleda varifrån det kommer. Det tickar alltså när jag står still. Förmodligen när jag kör också men då dränks det i allt annat ljud.
Någon som har nån aning om vad som kan ha hänt?
Försvinner det om du ger lite gas eller höjer tomgången? Klassikern är att autodekompen kickar in så det börjar klicka vid låga varv.
Annars är det bara att börja skruva. Kolla kamkedjesträckare och ventilspel/vippor.
Ska testa det där med autodekompen imorgon. Om så, vad kan man göra åt det? Eller är det skadligt på nåt sätt?
tackar för tipset.
Du kan antingen ta bort autodekompen från kammen eller köpa ny kam. Att köpa bara ny autodekomp funkar inte om det är den som tickar på sista värsen så att säga...(Nu fick jag allt till det!)
Såg att du också bor i Nacka, om du väljer att meka själv så finns det hjälp/råd osv jag kan ge. Renoverade min motor själv i vintras!Sådär, då blir det nog verkstad nu då.
Tog en repa igår kväll och märker efter ett tag att tickandet är tillbaka.
Är norr om stan och ska strax söder om och vänder och börjar köra hemåt. Sen tar det inte lång tid innan den börjar gå ryckigt och bluddra lite och i takt med tickandet även kvida som om man klämmer en sån där liten gummimus och ibland är det något som "klonkar" i motorn högljutt.
Känns som den håller på och skär ihop men olja och annat finns.
Får bli verkstad då, jippi.
Din MC i Sollentuna är de jag känner till. Nån som har fler tips? Eller nån som gillar att mecka? =)
Jag köpte en 640sm -06 i fredags och har ett problem med att bromsljuset lyser konstant. Jag har läst runt lite och sett att det kan vara ett kontaktfel och att man kan koppla ur bakbromskontakten eller liknande.
Dock så vet jag inte riktigt var jag hittar denna kontakt eller om det är något annat som kan åtgärda problemet... tacksam för svar! Vore gott med bromsljus
Jag köpte en 640sm -06 i fredags och har ett problem med att bromsljuset lyser konstant. Jag har läst runt lite och sett att det kan vara ett kontaktfel och att man kan koppla ur bakbromskontakten eller liknande.
Dock så vet jag inte riktigt var jag hittar denna kontakt eller om det är något annat som kan åtgärda problemet... tacksam för svar! Vore gott med bromsljus
Tänkte beställa lite grejer till en service, har Boris nått till salu kanske?
Olja+2xfilter, luftfilterrengöring+olja, tändstift, batteri+laddare,bladmått och keddjespray ska inhandlas
PM till Boris.
rasmussen, köpte du 7Ah Gel-batteriet?
Nån som vet om 690 enduro fälgar passar på en 640 SM -99?
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.772513,16.194154
Nej de passar inte. Bakhjulet är för brett för att passa i svingen
Hur pass är driftsäkerheten i en 640? Fått nys på en 2002 med knappa 1500 på mätaren och är lite sugen på att ha den som vinterhoj. Bumsen är lite tung och klumpig i snömodd.
Vad ska man betala?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |