Dom här prylarna fick jag med i en påse när jag köpte min, så jag antar att dom inte behövs Den slanggrejen som är T-formad ser man ju på din bild, och på toppen av den J-formade finns en honkontakt som ser ut att passa med din lösa hankontakt.
View attachment 341334
Tackar, det där gav mig lite klarhet angående EPCn iaf =), nu har jag dock hittat massa nya roliga problem, så klart ^^ borde man plugga alla hålen till den, eller bara det hålet i förgasaren ?
Nr 1 Gaswire knas, ena wiren har gått av i gängorna där den är fäst i förgasare, 800 riksdaler hos närmaste KTM återförsäljare, jippi ! Kanske påverkat gasen då röret/wiren böjt sig vid gaspådrag.
2 När jag i mitt meckande med gaswiren så tog jag lite spjärn mot chokewiren med fingrarna, och fick den i näven. Det visade sig att plastmuttern som håller fast denna hade sönderdragna gängor PLUS att fjädern till chokekolven saknades. Kan detta ha gjort att det legat choke på lite hela tiden ?
3 Vart exakt sitter luft/soppa skruven på förgasaren ? I det större av de två hålen undertill ?
Man kan hålla sig för skratt när man köper begagnat och inser hur misshandlad och oälskad en hoj kan vara, mkt tråkigt. Men så går det när man snålar Billigare ÄR sämre, så enkelt är det.