Ktm 640

Snowman89

Guest
Man ska nog inte ha en gammal LC4a om man inte kan skruva :D

Det hjälper tyvärr inte.
Att skruva LC4 är som att spika sig själv i foten, vad du än gör så kommer det sluta med smärta och att du undrar vad du egentligen håller på med..

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Det hjälper tyvärr inte.
Att skruva LC4 är som att spika sig själv i foten, vad du än gör så kommer det sluta med smärta och att du undrar vad du egentligen håller på med..

Haha ja så är det nog :D Min förra hade ett 'Powered by infinite improbability drive' klistermärke, vilket var ganska nära sanningen. Rätt vad det är så disintegrerar maskinen :)

Hur som, man ska va beredd på haveri :D

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
En Er6a
Hej, var och kolla på en KTM 660 2004 igår och såg att den läckte en del olja. Där var olja på höger sida vid kopplingskåpan, på vänster sida vid topplocket, framme vid avgasmynningen och även under motorn. Är det vanligt att lc4:an börjar läcka på dessa ställena? kan det vara svårt att fixa?

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag har flera å ingen hoj läcker olja där eller alls då... Om de är vanligt, typ ja...
Uppe vid toppen/ventilkåpan så tar man å lägger packnings tätning å troligen på sidan är det dåliga koppar brickor till oljeslangarna... Man har lossat å dragit åt utan att byta dom...

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Kikade på kamkedjesträckaren idag igen och jag klarar mig på kamkedjan denna säsongen ut =)

Dock undrar jag: Jag fick tips om att trycka in det sista hacket på sträckaren med en mejsel innan jag satte på fjäder+skruv. Samt så hade jag ingen möjlighet att dra den skruven med momentnyckel.
1. Kan kamkedjan bli "för" spänd och vad kan hända?
2. Är det skadligt om man drar åt skruven till fjädern hårade än 20nm? Jag var nog närmare 30nm när jag drog åt..

Last edited:

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Ursäkta att jag BUMP:ar, men jag ville bara veta om jag ska skruva innan nästa körning eller om jag kan åka som det är idag..

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag hade släppt på kamkedjesträckaren och låtit fjädern göra jobbet med att sträcka kedjan.Finns absolut inget positivt med för sträckt kamkedja...

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Jag hade släppt på kamkedjesträckaren och låtit fjädern göra jobbet med att sträcka kedjan.Finns absolut inget positivt med för sträckt kamkedja...

Stort tack för det svaret! Då blir det till att skruva igen :)
Har, som sagt, ingen möjlighet att dra den skruven med 20nm, dock har jag en momentnyckel som sträcker sig till 28nm. Antar att det inte är lika noga.. Eller?

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Är det någon som är van vid skrammel från avgassystemet och vad man kan göra åt det? Jag har ett mettalliskt skrammel, som låter mer på högra sidan, men allt sitter åt och fjädrarna som håller fast utblåsen på cylindern är tighta..

Hoeken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Hoj
KTM 1290 superduke r 2017
vad kör ni för drevning? Funderar på 16-44 har nu 15-44 men vill ha lite mer topp.
Finns det någon som har kraschpuckar bak att sälja med ktm loggan?

Hoeken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Hoj
KTM 1290 superduke r 2017
ok. 16/42 eller 17/44 är ju typ samma men är det någon av dessa som är "bäst"? tips på bra handtagskydd (alu).Finns inga org till 640in?

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Tjena.

Har hittat en 650 motor -02 med en förgasare från -06 som jag funderar på att montera i ett gokartchassie.

Vad behöver jag för att få igång maskinen?

CDI, Vattenkylare, (oljekylare?) samt en kabelhärna och batteri för elstarten??

Räcker det för att få den att gå?

Sen behövs ju hudraulisk koppling samt växel osv.. men tänkte mest på vad som är kritiskt för att den skall fungera?

MVH

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...