Ktm 660

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
ingen för tillfället
luftfiltret

tjena

såg att mitt luftfilter inte va så grannt idag så jag tänkte rengöra de men när jag skulle lossa en liten misstänkt skruv för o få loss de(aldrig lossat på de förut) så satt den skit hårtfast så vågade inte ta loss de nån som vet vad som bör göras??? blev inte så klok på instruktionsboken:confused: tacksam för svar gojul:)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bullet ride skrev:
2676896 tjena

såg att mitt luftfilter inte va så grannt idag så jag tänkte rengöra de men när jag skulle lossa en liten misstänkt skruv för o få loss de(aldrig lossat på de förut) så satt den skit hårtfast så vågade inte ta loss de nån som vet vad som bör göras??? blev inte så klok på instruktionsboken:confused: tacksam för svar gojul:)

Mmm det sitter väl bara en metallpinne rakt över filtret och sen ihakad i en krok?

LangSebben

Lev Hårt, Dö Ung och Bli Ett Vackert Lik
Gick med
30 May 2006
Hoj
Stunt moddad husaberg
NisseNutz skrev:
2672309 Fan det ser så ut ... *springer ut till förrådet*

Lugn lugn.. gräsklipparn står lutad men det är ett stopp på den så gräsklipparn nuddar inte bågen.

Närmast KTMen är kopplingshandtaget till CBRen, ca 4mm till godo :gnissla

Kom på att slänga upp en bild på gummibussningarna vi diskuterade för ett tag sen :va

Ja men perfekt.. Sådär såg mina ut också exakt så jag funderar på att byta dom..

LangSebben

Lev Hårt, Dö Ung och Bli Ett Vackert Lik
Gick med
30 May 2006
Hoj
Stunt moddad husaberg
NisseNutz skrev:
2679752 Jo dem ser onekligen slitna ut :rolleyes:

Ja dom gör ju de men jag menar min hoj har gått ca 300mil o jag tycker inte de ska ha hunnit slitits så mycke på så kort tid?:va

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Själv ska jag se om man kan montera på ett Duke system på min 625 samt Duke bakskärm. Jupp har kollat på sprängskisserna att det inte är samma ram samt sidokåpor men ska pröva först innan jag ger upp! Kommer ta bilder på projektet senare!

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
ingen för tillfället
Gnutten skrev:
2677570 Mmm det sitter väl bara en metallpinne rakt över filtret och sen ihakad i en krok?

okaj så man bör kunna klara o få av de utan att lossa på skruven då?:va jag får ut o kolla på de igen förresten ska man smörja in de med nåt när man väl rengjort de?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bullet ride skrev:
2683945 okaj så man bör kunna klara o få av de utan att lossa på skruven då?:va jag får ut o kolla på de igen förresten ska man smörja in de med nåt när man väl rengjort de?

Pinnen?

Fick du inte med en bok till hojen?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
bullet ride skrev:
2683945 okaj så man bör kunna klara o få av de utan att lossa på skruven då?:va jag får ut o kolla på de igen förresten ska man smörja in de med nåt när man väl rengjort de?

jepp.. det finns speciell olja till filtret. Men se upp det är jevligt svårt att få bort det så använd plasthandskar..

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc
bullet ride skrev:

Det sitter ju en hake + ögla högst upp. Lossa dom, dra haken bakåt bara, skruven ska du inte röra. Den ska bara se till så att filtret sitter rätt i korgen.
Sen efter du tvättat filtret med avfettning och låtit det torka så smörjer du in filtret med luftfilterolja.

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
PÅ G
Tänkte bara säga hej till alla 660 ägare!! Får se om jag handlar en snart också, skulle inte vara fel med en uppsättning "isdäck" också:tummenupp

Har haft en Husa 650 tidigare, är 660:n mycket slöare eller?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Domi skrev:
2684601 Tänkte bara säga hej till alla 660 ägare!! Får se om jag handlar en snart också, skulle inte vara fel med en uppsättning "isdäck" också:tummenupp

Har haft en Husa 650 tidigare, är 660:n mycket slöare eller?

Ja... man känner ju skillnad... både i driv och bromsar....men fördet så är inte 660´n tråkig...

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Nån som vet om dessa passar på en 660?

Bifogat

• ok.jpg
    ok.jpg
    9.7 KB · Visningar: 330
  • skiva.jpg
    skiva.jpg
    9.1 KB · Visningar: 331

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Domi skrev:
2684601 Tänkte bara säga hej till alla 660 ägare!! Får se om jag handlar en snart också, skulle inte vara fel med en uppsättning "isdäck" också:tummenupp

Om du ska ha isdäck måste du fixa distanser till axlarna. De är tydligen mindre på endurofälgar. Du får antingen köpa en till motardskiva fram eller flytta över den du har också, eftersom gaffelbenet har en gjuten distans till oket som inte går att plocka bort.

Vad jag fattar det som är också dubbarna på bakfälgen för stort så man tvingas plocka bort slutburken som går förbi där i hjulhuset om man vill köra på snö. Mycket bröööt, men hade jag velat köra på vintern också hade jag köpte en annan hoj som är lite lättare att modda för sådant ändamål.

Just my 2 cents...

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
yates skrev:
2684959 Nån som vet om dessa passar på en 660?
Inte bolton.Du får byta okfästet på gaffelbenet till den modellen som offroadmodellerna har.Skivan passar på navet däremot men är 310mm istället för 320mm som KTM har.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Busaberg skrev:
2684988 Inte bolton.Du får byta okfästet på gaffelbenet till den modellen som offroadmodellerna har.Skivan passar på navet däremot men är 310mm istället för 320mm som KTM har.

Ktm orginal okfäse då? Nån aning om vad ett sånt ligger på?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
yates skrev:
2684998 Ktm orginal okfäse då? Nån aning om vad ett sånt ligger på?
Till Husaberg -05 kostar det drygt 2500:- Det kanske passar på 660 också,det är ju WP 48mm gaffel på båda.Det borde ju Springzz eller någon annan stötdämparfirma ha koll på.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept