Ktm 660

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Andersj skrev:
2686070 Det tar max 5 min att ta bort styret så du hinner nog kolla dom också,. Och när du ska ställa ventilerna så lita inte på klickljudet från kicken, det stämmde inte ett dugg på min hoj.

Jag har ingen aning om hur det ska vara när det är schyst iaf. Det är ju min första KTM och första gången jag kommer ställa ventilerna.

Men jag har ju boken och tänkte följa den slaviskt så inget blir kocko :)

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag ska byta till miniblinkers bak på min 660.
hur gör man för att komma åt sladdarna? jag lossade på några skruvar men det hände inget. på "lådan" som blinkersladdarna och sånt finns i så sitter det som en rund plugg/lock. ska man ta bort den?
jag fattar helt enkelt inte hur man gör. kan någon förklara så att jag slipper testa mig fram och ha sönder hela bakändan på hojen.

körde förövrigt 35 mil med min 660 nu i nyårshelgen :)

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
Gnutten skrev:
2688256 Jo det är ryckutjämnare på SMC och inget på SXC därav något smalare fälg!

sant, men mitt svar var på om de va lättare att sätta på offroad(cross)hjul på en 625:a än en 660, på en motard

625 SXC ser ju inte likadan ut, annan sving mm

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sillen skrev:
2688491 sant, men mitt svar var på om de va lättare att sätta på offroad(cross)hjul på en 625:a än en 660, på en motard

625 SXC ser ju inte likadan ut, annan sving mm

Mmm jag har ju själv en 625SMC, jag får använda en lite distans så det inte glappar!

Busaberg skrev:
2688399 Det är samma bredd på navet ändå.

Nu har inte jag kollat men är det verkligen samma artikelnr på dem?

Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
bmwjohan skrev:
2688483 jag ska byta till miniblinkers bak på min 660.
hur gör man för att komma åt sladdarna? jag lossade på några skruvar men det hände inget. på "lådan" som blinkersladdarna och sånt finns i så sitter det som en rund plugg/lock. ska man ta bort den?
jag fattar helt enkelt inte hur man gör. kan någon förklara så att jag slipper testa mig fram och ha sönder hela bakändan på hojen.

körde förövrigt 35 mil med min 660 nu i nyårshelgen :)

Jag tog bort lyktglaset och pillade ur insatsen. Klippte flatstiften och ersatte med nya rundstift, klart :tummenupp. Alt är väl att köpa på sig ett extra blinkerskablage.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Aphex skrev:
2689280 Jag tog bort lyktglaset och pillade ur insatsen. Klippte flatstiften och ersatte med nya rundstift, klart :tummenupp. Alt är väl att köpa på sig ett extra blinkerskablage.

hur får man bort lyktglaset då? fäster det på baksidan på något sätt eller? jag har för mig att det inte finns några skruvar på utsidan.
miniblinkers har jag redan köpt. två små svinsnygga för 180kr totalt. en orginal kostar mer.

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
bmwjohan skrev:
2689332 hur får man bort lyktglaset då? fäster det på baksidan på något sätt eller? jag har för mig att det inte finns några skruvar på utsidan.
miniblinkers har jag redan köpt. två små svinsnygga för 180kr totalt. en orginal kostar mer.

Originalblinkersen har en skruv på baksidan.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
bmwjohan skrev:
2689332 hur får man bort lyktglaset då? fäster det på baksidan på något sätt eller? jag har för mig att det inte finns några skruvar på utsidan.

Jag köpte oxå ett par "svinsnygga" miniblinkers.....bara det att när jag skulle köpa nya glödlampor till dem så kostade de 60kr styck.....:huvet

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Rasorblade skrev:
2689362 Jag köpte oxå ett par "svinsnygga" miniblinkers.....bara det att när jag skulle köpa nya glödlampor till dem så kostade de 60kr styck.....:huvet

och som håller i en kvart :huvet Har 3 olika blinkersmodeller hemma. Att man aldrig lär sig. Diodblinkers sitter på nu och kommer förhoppningsvis hålla ett tag. "Diodglödlampa" rekommenderas också till baklyktan :tummenupp

http://trailtech.net/store/040-LED-1157.html

När vi ändå snackar glödlampor så har phillips tagit fram två nya modeller som verkar intressanta.

Extra duty:
http://www.lighting.philips.com/se_...ent=89083467512&id=se_sv_car_lighting&lang=sv

Moto Vision:

http://www.lighting.philips.com/se_...ent=89083467512&id=se_sv_car_lighting&lang=sv

Last edited:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Aphex skrev:
2689350 Originalblinkersen har en skruv på baksidan.

jo den stora skurven har jag sett, men då lossar man väl bara blinkersen. man kommer ju inte in i "lådan som sladdarna försvinner in i".

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bmwjohan skrev:
2689554 jo den stora skurven har jag sett, men då lossar man väl bara blinkersen. man kommer ju inte in i "lådan som sladdarna försvinner in i".

Mmm på mina orig blinkers sitter det bara med 1 skruv som man lossar och viker ut glaset!

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hej!

Ngn som vet var man kan få tag på en mekhandbok till 660:in?
Tänkte ställa ventilerna och skulle gärna vilja ha lite tips och tricks+bilder.

källholm

Måla mig blå o kalla mig kräm
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
KTM 660 03 . KTM 400 SX 01
Någon som har monterat en Enduro bakskärm på en 660,har sett att det är folk som har det,men undrar vilken som passar,och om det är mycket jobb att få dit???? 660 -03

Ha de gott:yoparty

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
källholm skrev:
2690267 Någon som har monterat en Enduro bakskärm på en 660,har sett att det är folk som har det,men undrar vilken som passar,och om det är mycket jobb att få dit???? 660 -03

Ha de gott:yoparty
Vilken skärm menar du??

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
källholm skrev:
2690397 typ EXE´ns bakskärm,den är ju mer rak baktill.eller något liknande :näsblod
Den här är ju ganska vanlig på LC4 å passar direkt på orginal bakram.. Ska du ha EXC så blir det en massa jobb/pengar för att få det bra
phpThumb.php

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...