M@tte
Medlem
Fick en brilliant ide om att slänga på nya "525" framlycktan
. Ser lite trevligare ut än originalet. Tror ni den passar rakt av eller tar hastighetsmätaren i kanske ![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Rasorblade skrev:2693289Ähhh det behöver du inte...förutom original slipon
NisseNutz skrev:2693491Jo med det har jag köpt ett och den sitter på nu. Men du menar att besiktningen inte skulle bry sig om jag bytt baklampa, stänka och fixat en hemmagjort skylthållare?
Och då råkar inte ha något bild med den baklyktan på?
Hittade också den här lyktan som jag tror kan bli lite snyggare. Vad tror herrskapet, vänster eller höger lykta?
Min kedja funkade i 1100 mil... men då var den sleten.. allt beror ju på hur du kör.
Rasorblade skrev:2693497Är allt godkänt så skall det inte var några problem. (E-märkt osv.)
Min kedja funkade i 1100 mil... men då var den sleten.. allt beror ju på hur du kör.
Gnutten skrev:2693502He he min höll bara i 600mil men har kört både motard & grus då även då jag skött kedjan väl!!!
Så nu till våren blir det ny kedja med ståldrev i bak istället för skiten i alu!
NisseNutz skrev:2693541
Ok, jag kommer inte köra mycket grus alls. Men sen kör jag ju rätt hårt men det får jag känslan av att du gör också
Ok men när du säger grus misstänker jag hopp och liknande. Det borde väl slita rätt mycket på kedjan?
Gnutten skrev:2693606Nja hård gruskörning men det har varit mer grus för mig än motard så visst sliter det lite extra!
NisseNutz skrev:2693742Då tror jag att jag kommer kosta på mig guldkedja. Looks are everything![]()
Men jag har inte fått några åsikter om vilken lampa jag ska välja. Kom igen nu![]()
Aphex skrev:2693431Fick en brilliant ide om att slänga på nya "525" framlycktan. Ser lite trevligare ut än originalet. Tror ni den passar rakt av eller tar hastighetsmätaren i kanske
![]()
Sillen skrev:2694259Tror nog att den ska passa, jag tänkte köpa en men tyckte att den va för dyr. men kommer inte ihåg va den kosta
-MLM- skrev:2694477Angående om den orange kedjan. Min polare köpte en sådan och den höll riktigt dåligt. Då var det en Z-ring kedja tror jag. Helt utan gummibussningar i kedjan.
Finns det orange kedja i O-ringsutförande ?
NisseNutz skrev:2694536Det var min nästa fråga det. Samt vart man köper den?
NisseNutz skrev:2694765Hur många ringar finns det egentligen
X, O och Z har jag hört nu. Vad är skillnaden? prisskillnad och vilken håller längst (för landsväg, inte grusåka)
Jag har bara hört talas och o-ring och "vanlig" kedja förut. Aldrig vetat skillnad förutom att o-ring håller bättre![]()
Någon som kan förklara skillnaden för en nybörjare på kedjor![]()
Långa farbron skrev:2694850Alla bokstäver syftar på gummipackningens utformande dvs den som ligger imellan länkarna.
Gnutten skrev:2694337Nu kommer jag inte ihåg exakt men tror jag hörde nåt om 1100:-
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |