Ktm 660

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Fick en brilliant ide om att slänga på nya "525" framlycktan :) . Ser lite trevligare ut än originalet. Tror ni den passar rakt av eller tar hastighetsmätaren i kanske :va

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Rasorblade skrev:
2693289Ähhh det behöver du inte...förutom original slipon

Jo med det har jag köpt ett och den sitter på nu. Men du menar att besiktningen inte skulle bry sig om jag bytt baklampa, stänka och fixat en hemmagjort skylthållare?

Och då råkar inte ha något bild med den baklyktan på?

Hittade också den här lyktan som jag tror kan bli lite snyggare. Vad tror herrskapet, vänster eller höger lykta?

Sen har Philson här på SH skrämt mig när han sa att han bytte kedja på min husa 501 efter 200mil. Byter ni kedja på 660 lika ofta? Eller ungefär hur långt räcker en kedja?

Hade tänkt byta till guldkedja på min men om jag måste byta efter 200mil blir det lite väl dyrt. På CBRen har kedjan gått 1200mil och är fortfarande schyst.

Bifogat

• lykta till 660 nr2.JPG
    lykta till 660 nr2.JPG
    56.3 KB · Visningar: 99
  • lykta till 660.JPG
    lykta till 660.JPG
    60.1 KB · Visningar: 99

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
NisseNutz skrev:
2693491 Jo med det har jag köpt ett och den sitter på nu. Men du menar att besiktningen inte skulle bry sig om jag bytt baklampa, stänka och fixat en hemmagjort skylthållare?

Och då råkar inte ha något bild med den baklyktan på?

Hittade också den här lyktan som jag tror kan bli lite snyggare. Vad tror herrskapet, vänster eller höger lykta?

Sen har Philson här på SH skrämt mig när han sa att han bytte kedja på min husa 501 efter 200mil. Byter ni kedja på 660 lika ofta? Eller ungefär hur långt räcker en kedja?

Hade tänkt byta till guldkedja på min men om jag måste byta efter 200mil blir det lite väl dyrt. På CBRen har kedjan gått 1200mil och är fortfarande schyst.

Är allt godkänt så skall det inte var några problem. (E-märkt osv.)

Min kedja funkade i 1100 mil... men då var den sleten.. allt beror ju på hur du kör.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Rasorblade skrev:
2693497 Är allt godkänt så skall det inte var några problem. (E-märkt osv.)

Min kedja funkade i 1100 mil... men då var den sleten.. allt beror ju på hur du kör.

He he min höll bara i 600mil men har kört både motard & grus då även då jag skött kedjan väl!!!

Så nu till våren blir det ny kedja med ståldrev i bak istället för skiten i alu!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Rasorblade skrev:
2693497 Är allt godkänt så skall det inte var några problem. (E-märkt osv.)

Men om jag fixar en egen skylthållare är ju inte den godkänd och så. Jag trodde de var skithårda med sånt.

Ok, jag kommer inte köra mycket grus alls. Men sen kör jag ju rätt hårt men det får jag känslan av att du gör också :D

Gnutten skrev:
2693502 He he min höll bara i 600mil men har kört både motard & grus då även då jag skött kedjan väl!!!

Så nu till våren blir det ny kedja med ståldrev i bak istället för skiten i alu!

Ok men när du säger grus misstänker jag hopp och liknande. Det borde väl slita rätt mycket på kedjan?

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2693541
Ok, jag kommer inte köra mycket grus alls. Men sen kör jag ju rätt hårt men det får jag känslan av att du gör också :D

Ok men när du säger grus misstänker jag hopp och liknande. Det borde väl slita rätt mycket på kedjan?

Nja hård gruskörning men det har varit mer grus för mig än motard så visst sliter det lite extra!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2693606 Nja hård gruskörning men det har varit mer grus för mig än motard så visst sliter det lite extra!

Då tror jag att jag kommer kosta på mig guldkedja. Looks are everything :tungan

Men jag har inte fått några åsikter om vilken lampa jag ska välja. Kom igen nu :7peta

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2693742 Då tror jag att jag kommer kosta på mig guldkedja. Looks are everything :tungan

Men jag har inte fått några åsikter om vilken lampa jag ska välja. Kom igen nu :7peta

Jag skulle välja den röda varianten!

Hi-ho

Guest
Många använder denna kedja, fast som oringskedja:tummenupp
Den hade jag valt..

Bifogat

• 8918_f01c0ff7385a46_o.jpg
    8918_f01c0ff7385a46_o.jpg
    87.4 KB · Visningar: 85

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
Aphex skrev:
2693431 Fick en brilliant ide om att slänga på nya "525" framlycktan :) . Ser lite trevligare ut än originalet. Tror ni den passar rakt av eller tar hastighetsmätaren i kanske :va

Tror nog att den ska passa, jag tänkte köpa en men tyckte att den va för dyr. men kommer inte ihåg va den kosta

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sillen skrev:
2694259 Tror nog att den ska passa, jag tänkte köpa en men tyckte att den va för dyr. men kommer inte ihåg va den kosta

Nu kommer jag inte ihåg exakt men tror jag hörde nåt om 1100:-

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM525 motard -06
Angående om den orange kedjan. Min polare köpte en sådan och den höll riktigt dåligt. Då var det en Z-ring kedja tror jag. Helt utan gummibussningar i kedjan.

Finns det orange kedja i O-ringsutförande ?

Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
-MLM- skrev:
2694477 Angående om den orange kedjan. Min polare köpte en sådan och den höll riktigt dåligt. Då var det en Z-ring kedja tror jag. Helt utan gummibussningar i kedjan.

Finns det orange kedja i O-ringsutförande ?

Det var min nästa fråga det. Samt vart man köper den?

Hi-ho

Guest
NisseNutz skrev:
2694536 Det var min nästa fråga det. Samt vart man köper den?

Jag fick för mig att den fanns som O-ring, alt X-ring.
Kan ju vara så att jag är helt ute och cyklar..:va

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Hur många ringar finns det egentligen :va

X, O och Z har jag hört nu. Vad är skillnaden? prisskillnad och vilken håller längst (för landsväg, inte grusåka)

Jag har bara hört talas och o-ring och "vanlig" kedja förut. Aldrig vetat skillnad förutom att o-ring håller bättre :tungan

Någon som kan förklara skillnaden för en nybörjare på kedjor :D

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
NisseNutz skrev:
2694765 Hur många ringar finns det egentligen :va

X, O och Z har jag hört nu. Vad är skillnaden? prisskillnad och vilken håller längst (för landsväg, inte grusåka)

Jag har bara hört talas och o-ring och "vanlig" kedja förut. Aldrig vetat skillnad förutom att o-ring håller bättre :tungan

Någon som kan förklara skillnaden för en nybörjare på kedjor :D

Alla bokstäver syftar på gummipackningens utformande dvs den som ligger imellan länkarna.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Långa farbron skrev:
2694850 Alla bokstäver syftar på gummipackningens utformande dvs den som ligger imellan länkarna.

Ok, har surfat runt lite på Jofrab men blir inte klok på vilken kedja man ska välja, eller om jag ska skaffa nytt drivpaket helt och hållet.

Men vad jag har förstått ska X-ring hålla längst. sen ska ståldrev vara att föredra.

Är jag helt ute och cyklar? :va

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Gnutten skrev:
2694337 Nu kommer jag inte ihåg exakt men tror jag hörde nåt om 1100:-

:gnissla Det var kanske lite i dyraste laget men lär kollas upp iallaf. Borde se rätt nice ut om den nu passar. Lyktkåpan kostar ju 181:- hos lelles :) Får väl göra något vedbodmek (sarkastisk) annars :tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...