Ktm 660

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Honda AT -97
Har varit ute å felsökt lite om blinkersproblemet; det blinkar inte alls. Inte heller tutan funkar. Hittade relät å kollade om det ledde ström, japp. (Kan man då konstatera att relät fungerar????)
Kunde inte hitta några brutna ledningar eller annat. Inte heller säkringar som hade med elen att göra. Finns vad jag vet bara en till fläkten.
Kollade på elschemat å såg att tutan och blinkersen sitter ihop på nått sätt. Så för att blinkerserna ska funka så måste kanske tutan funka. Jag kollade det mot ett batteri, det gjorde det. Halvljus/helljus funkar, likaså bromsljus, har även kollat så alla lampor är hela.
Kan inte fatta vart problemet sitter. Det måste va nått enkelt eftersom jag kollat alla brytare, kontakter, ledningar, allt leder.
Snällla hjälp mig!!
/Rumpel

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Hallå 660-folk. Jag har ett använder mig av ett 660-bromsok (brembo) och ska skaffa nya bromsbelägg och undrar om ni har några bra att rekomendera? Vill ha belägg som nyper bra när dom är varma. Dom som satt när jag köpte oket (tror det var originalbelägg) nöp ganska dåligt vare sig dom var kalla eller varma, inte så mkt. bättre än 2-kolvs-original-nizzin-oket.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Jag har kanske fått tag på ett par backspeglar ifrån en KTM EXC. Ska tydligen se likadana ut som dem på duken. Kommer de passa på min 660 -04?

Om det inte går att säga exakt så kanske någon vet vad det är för Gänga på hålet där man gängar i backspegeln. Gissar själv på typ M8 men är inte alls säker.

hjälp :gnissla

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag har kanske fått tag på ett par backspeglar ifrån en KTM EXC. Ska tydligen se likadana ut som dem på duken. Kommer de passa på min 660 -04?

Om det inte går att säga exakt så kanske någon vet vad det är för Gänga på hålet där man gängar i backspegeln. Gissar själv på typ M8 men är inte alls säker.

hjälp :gnissla

Skulle inte förvåna mig om det är samma gängor till alla KTM!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
ok då litar jag blint på dig, men fan om de inte passar :tungan

behöver man backspeglar till besiktningen?

Nej även om den är helfordonsgodkänd så kollas inte backspeglar förutom om de inte sitter på redan och någon är skadad så blir det anmärkning såklart!

Btw: fick med Duke speglar när jag köpte Dukebakskärmen av en kille nyligen, nopp behöver speglar! :D

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Var ute o grusåkte lite i söndags och går nu i tankar på o skaffa endurokit till 660in, Frågan är funkar det bra o köra enduro med 660 eller ska man köpa nån anna typ 625, 525 ?

Man e lite splittrad vid denna årstid, på sommarn vet jag att jag vill köra 660, men man vill köra året runt. :confused:

Vete katten om 525 räcker för gatåka på sommarn eller är det nån större skillnad?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var ute o grusåkte lite i söndags och går nu i tankar på o skaffa endurokit till 660in, Frågan är funkar det bra o köra enduro med 660 eller ska man köpa nån anna typ 625, 525 ?

Man e lite splittrad vid denna årstid, på sommarn vet jag att jag vill köra 660, men man vill köra året runt. :confused:

Vete katten om 525 räcker för gatåka på sommarn eller är det nån större skillnad?

Mkt massa att köra med om du nu pratar om riktig enduro men lättare enduro går väl an, men varför koncenterar du inte på grusvägar och stigar istället om nu inte ett byte till 525 lockar istället. Kör med 16/42 i grus/skog med min 625 men har ett 15 drev till hands om det skulle behövas också!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Nej även om den är helfordonsgodkänd så kollas inte backspeglar förutom om de inte sitter på redan och någon är skadad så blir det anmärkning såklart!

Btw: fick med Duke speglar när jag köpte Dukebakskärmen av en kille nyligen, nopp behöver speglar! :D

Hehe du visste den kommande frågan :D

Ganska säker på att jag ställt frågan förut men orkar inte leta upp när och vart så jag ställer den igen.

Vad kostar ett par dukespeglar nya?

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hallå 660-folk. Jag har ett använder mig av ett 660-bromsok (brembo) och ska skaffa nya bromsbelägg och undrar om ni har några bra att rekomendera? Vill ha belägg som nyper bra när dom är varma. Dom som satt när jag köpte oket (tror det var originalbelägg) nöp ganska dåligt vare sig dom var kalla eller varma, inte så mkt. bättre än 2-kolvs-original-nizzin-oket.[/QUOTE

Behöver också nya ej original. Är sbs något att ha. Touringbutiken har dessa till bl.a 660:n. Skiljer tydligen mellan 03 och 04:an med, vad skulle det vara:va Trodde de hade likadana brembo ok. Finns belägg till factory replican också tydligen :yoparty . Vad har den för pump och ok?

Jag har en Yamaha WR spegel :näsblod Så det verkar ju vara lite universal gänga på den.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag köpte en dukespegel till min 660 för några veckor sedan,tror den kosta runt 250-300:-
Behöver dock en adapter till fästet då det inte är samma på 660 som det är till duken.

Skulle komma till det!
Adaptern kostar 79:- men behövs nog bara på vänstra sidan då jag prövad på min 625 -04!

Arikelnr för adaptern: 58412040050

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Mkt massa att köra med om du nu pratar om riktig enduro men lättare enduro går väl an, men varför koncenterar du inte på grusvägar och stigar istället om nu inte ett byte till 525 lockar istället. Kör med 16/42 i grus/skog med min 625 men har ett 15 drev till hands om det skulle behövas också!

Blir väl lite lättare enduro, skog, grusgrop, stigar o sånt. Nä det blir nog o behålla 660in, skaffa endurokit. Har 16 fram men kanske skulle skaffa några bakdrev o testa lite.

Var bara lite fundersam hur 660in är i skogen egentligen.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Blir väl lite lättare enduro, skog, grusgrop, stigar o sånt. Nä det blir nog o behålla 660in, skaffa endurokit. Har 16 fram men kanske skulle skaffa några bakdrev o testa lite.

Var bara lite fundersam hur 660in är i skogen egentligen.

Du ska med och åka lite tillsammans med Cervantes norr om Stockholm när du har skaffat grushjul! :D
Btw: Kolla med denn kille om han har sitt kvar, du får hjul med plats för ryckutjämnare på köpet!
http://www.blocket.se/vi/10214176.htm?ca=11_s
Visst du kanske kan pruta på det lite om han nu har kvar det men 6000:- är ett bra pris för de grejerna tycker jag!

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Du ska med och åka lite tillsammans med Cervantes norr om Stockholm när du har skaffat grushjul! :D
Btw: Kolla med denn kille om han har sitt kvar, du får hjul med plats för ryckutjämnare på köpet!
http://www.blocket.se/vi/10214176.htm?ca=11_s
Visst du kanske kan pruta på det lite om han nu har kvar det men 6000:- är ett bra pris för de grejerna tycker jag!

Vore kul o följa med o åka. Ska nog ringa honom på blocket, följde ju med en del prylar. Man blir ju sååå sugen på åka men pengarna ska ju räcka till allt möjligt nuförtiden :gnissla Nån som vill köpa en 100 lapp för 6000 kr

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Jaha då har man satt på lite dekaler, vet att vissa inte tycker om flames men smaken e som :arsele
Jag tror att den kommer att gå lite fortare nu:tungan

Skickar även med bilder på mina egen gjorda skydd för dämparna (inte så snyggt enligt mig, men det skyddar förhoppnings vis vid mark syning)
Även en bild på ombyggnaden bak .

Bifogat

• .. 095.jpg
    .. 095.jpg
    71 KB · Visningar: 116
  • .. 078.jpg
    .. 078.jpg
    123.1 KB · Visningar: 128
  • .. 084.jpg
    .. 084.jpg
    125.5 KB · Visningar: 112

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
En bild till.

Sen så undrar jag hur ni har kört in era 660?
Alla säger/tycker olika, men vad jag hört så ska man köra ganska lugnt dom 100 första milen med mycket växling då man kör.
Första hojen jag har ny :tungan Så hur tycker ni att jag ska köra in den?

Bifogat

• .. 101.jpg
    .. 101.jpg
    138.8 KB · Visningar: 114

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
En bild till.

Sen så undrar jag hur ni har kört in era 660?
Alla säger/tycker olika, men vad jag hört så ska man köra ganska lugnt dom 100 första milen med mycket växling då man kör.
Första hojen jag har ny :tungan Så hur tycker ni att jag ska köra in den?

Flames på gaffelbensskydden går fetbort hos mig men annars var det ok.
Inkörning: Nu talar jag för mig själv, jag kör in den normalt dvs använder alla växlar segdrar inte eller tokgasar!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Skulle komma till det!
Adaptern kostar 79:- men behövs nog bara på vänstra sidan då jag prövad på min 625 -04!

Arikelnr för adaptern: 58412040050

Speglarna kommer ifrån en 525 -07. Hur kommer det sig att man bara behöver adapter till vänster sida?

Tack alla för bra svar :bow

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...