Ktm 660

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Du skulle kanske ha köpt dig en goldwing istället du som är så himmla förtjust i backspeglar :D

lustigkurre, Det är jävligt skönt med backspeglar. Inte snyggt kan jag hålla med om men jävligt bekvämt.

De inringade är adaptrarna och de behöver du inte på en 660 då det redan sitter original

Ok, nu återstår bara att hitta vad dem kostar nya. För jag skulle få dem för halva priset.

Om någon vet så länka gärna då jag är urusel på att leta runt på hemsidor.

Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hörrni backspegelsnissar :) Ingen som provat andra belägg fram än original och i så fall vilke märke:hördu :)

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Hörrni backspegelsnissar :) Ingen som provat andra belägg fram än original och i så fall vilke märke:hördu :)

Jag funderar på om det kan skilja mycket från skiva till skiva? Har hittat flera olika i en bred prisklass. Någon som har erfarenhet om det lite billigare bromskivorna?

Vill ha någon coolare än orginal men inte offra någon bromsverkan eller slitningstid på skivan. Vill gärna ha 320mm så man bara kan byta rakt av. Vill hålla ner priset på skivan (runt 1000kr).

Är detta ens möjligt? :gnissla

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Jag funderar på om det kan skilja mycket från skiva till skiva? Har hittat flera olika i en bred prisklass. Någon som har erfarenhet om det lite billigare bromskivorna?

Vill ha någon coolare än orginal men inte offra någon bromsverkan eller slitningstid på skivan. Vill gärna ha 320mm så man bara kan byta rakt av. Vill hålla ner priset på skivan (runt 1000kr).

Är detta ens möjligt? :gnissla

Runt 1000 lappen tror jag blir svårt. Du får gärna speca upp vad du fått för priser på skivorna. Wave skivan är väl kanske mest beprövad men frågan är om den är värd sitt pris kontra effektivitet mot original:va
Någon som kan fixa gruppköp kanske på wave skivor :D

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Swedie hade ett på Wafer-skivor förrut.

Varför lägga en massa pengar på bromsar ?

Byt belägg och bromsvätska,lufta ordentligt så räcker det långt, den 320 skivan som sitter på räcker för att låsa framhjulet när du vill.

Sen är bromsen fartens värsta fiende :fakta

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Swedie hade ett på Wafer-skivor förrut.

Varför lägga en massa pengar på bromsar ?

Byt belägg och bromsvätska,lufta ordentligt så räcker det långt, den 320 skivan som sitter på räcker för att låsa framhjulet när du vill.

Sen är bromsen fartens värsta fiende :fakta

Sant :) För min egen del är det mest svampigheten jag vill ha bort. Det kanske räcker med ovanstående punkter för att råda bot på det problemet.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
när jag var ute och buskörde med min 660 i augusti när det fortfarande var varmt ute så slutade min koppling typ att funka varje gång nästan. kom och tänka på det idag att under all buskörning jag gjort i nov, dec och jan så har aldrig kopplingen krånglat det minsta lilla. vad är det för del av kopplingen som blir överhettat när det är varmt ute som gör att kopplingen nästan slutar funka?

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
när jag var ute och buskörde med min 660 i augusti när det fortfarande var varmt ute så slutade min koppling typ att funka varje gång nästan. kom och tänka på det idag att under all buskörning jag gjort i nov, dec och jan så har aldrig kopplingen krånglat det minsta lilla. vad är det för del av kopplingen som blir överhettat när det är varmt ute som gör att kopplingen nästan slutar funka?

Det hände när jag körde en 400 ktm. Men om den fort farande går framåt när den inte fungerar så är det bara att lufta kopplingen. Vet tyvärr inte hur man gör men pröva det. Men om den inte går framåt och bara slirrar så är kopplingen kass.

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Citerar mig själv:

Hallå 660-folk. Jag har ett använder mig av ett 660-bromsok (brembo) och ska skaffa nya bromsbelägg och undrar om ni har några bra att rekomendera? Vill ha belägg som nyper bra när dom är varma. Dom som satt när jag köpte oket (tror det var originalbelägg) nöp ganska dåligt vare sig dom var kalla eller varma, inte så mkt. bättre än 2-kolvs-original-nizzin-oket.

Finns det ingen 640/660-ägare som provat några andra bromsbelägg tex. motomasters? :va :7peta

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Finns det ingen 640/660-ägare som provat några andra bromsbelägg tex. motomasters? :va :7peta
Vi är några som kör med Carbone Lorraine C43: http://www.carbonelorraine-moto.com/e_c43.htm Ganska dyra saker, men ger bra bett.

Ett billigt alternativ och som ger bra prestanda och som jag själv kör med på gathojarna är SBS Street Excel HS. Räcker även för bandagar, men kanske saknar det där lilla extra bettet. Det finns också SBS Racing RS samt SBS Racing Dual Carbon, men dessa har jag inte provat. Tänk på att sintrade belägg inte funkar bra med alla typer av bromsskivor. SBS Racing Dual Carbon är jag lite intresserad av att testa vid tillfälle, de ser lovande ut "på pappret" i alla fall.

Edit: Har fått tips om PFC 95 som ska vara snäppet bättre överlag, jämfört med SBS Racing. Ska kolla det närmare...

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...