Ktm 660

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Nu får ni ställa er i skamvrån tycker jag! En motard körs så mycket på slangen att man inte kan mäta bensinförbrukning!:rolleyes:

Precis min åsikt har inte kört en runda inu utan att ha kört på slangen..
Har inte kollat min så noga men jag tror inte att jag kommer 11 mil på 7,5 liter snarare 10-11 mil på 9 liter..

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Jävlar va mycket pengar det kommer att gå till soppa i sommar.

körde 1000mil förra sommarn och då drog hojen 0,5. kommer att kosta 10 000kr med KTMen ju :gnissla

Tänk inte så mycket! Det är bara att köra o va glad! Jag brukar bara tanka fullt, o gå in o dra kortet..... :tummenupp

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Hehe, så rätt så Jk=SWE=...Det är det bästa! Öppna INGA brev från bensinbolaget och kolla ALDRIG kontoutdrag förrens i september...Se till att ha obehindrat med alkohol redo! *skojja*

Som tur är (är det verkligen det?) så är det ju inte så stor tank på, så det kostar ju inte så mycket vid varje tanktillfälle!

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Kolla vilka du har innan du beställer. De passar inte på -05an ivf. Två öron på "dem".
Heter 63-706HS:tummenupp

Kikade i katalogen nyss och mycket riktigt så verkar det finnas en till 03 och en till -04. Trodde det satt likadana ok på dem :va

-03 63-566HS
-04 63-706HF

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Kikade i katalogen nyss och mycket riktigt så verkar det finnas en till 03 och en till -04. Trodde det satt likadana ok på dem :va

-03 63-566HS
-04 63-706HF

Stämmer bra de! Men du ska ha 63-706HS. Samma modell men sintrade. S:et står för sintrade precis som på 63-566HS.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Så vilka ska jag skaffa som har en 04? Allt är orginal.

Tänkte jag frågar dig för du verkar veta lite om det :)

Haha, är absolut ingen expert. Men plocka väck beläggen o jämför med bilderna här i tråden så ser du ju. Är ju de enklaste. De ska ju ändå bort:tummenupp

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Jävlar va mycket pengar det kommer att gå till soppa i sommar.

körde 1000mil förra sommarn och då drog hojen 0,5. kommer att kosta 10 000kr med KTMen ju :gnissla

Äh, stirra dig inte blind på alla olika siffror.
T ex har min dragit 0,6-0,7 och då har jag gasat runt med både trimkam och helsystem..

Som sagt, kör å va glad bara :tungan
Att räkna "milkostnad" etc när man ska köra motorcykel är ingen bra ide, man kommer aldrig att gå plus ändå ;)

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Jo det är sant, men det är bara så trist att soppan kostar som den gör. Men värst var i sommras när det kostade 13kr litern!!

Och visst f*n är det bara att köra. Jag tänker ju inte köra mindre för att det kostar, ALDRIG!!

Sen när jag lärt mig slanga så kommer ju bara ena hjulet vara i backen och då drar ju hojen hälften så mycket soppa :D

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Jag frågar här eftersom inte bikeshop vill svara.

Jag har tittat på dessa två skivor och undrar om någon passar? Och vad de kan tänkas kosta mer exakt än 795 och uppåt.

Vad är det för skillnad på flytande och vanlig. För det är typ det som skiljer skivorna åt. vad är att föredra?

Bifogat

• bromsskiva 2.jpg
    bromsskiva 2.jpg
    17.3 KB · Visningar: 245
  • bromsskiva.jpg
    bromsskiva.jpg
    19.3 KB · Visningar: 250

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad är det för skillnad på flytande och vanlig. För det är typ det som skiljer skivorna åt. vad är att föredra?
Flytande skiva kan röra sig i sidled och använder ett fast ok. Fast skiva är helt stum och kräver ett flytande/rörligt ok istället. Det förstnämnda är vanligast och att föredra, man slipper vinda skivor pga kärvande ok bl.a. De flesta bra ok tillverkas dessutom bara för fast montage.

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Flytande skiva kan röra sig i sidled och använder ett fast ok. Fast skiva är helt stum och kräver ett flytande/rörligt ok istället. Det förstnämnda är vanligast och att föredra, man slipper vinda skivor pga kärvande ok bl.a. De flesta bra ok tillverkas dessutom bara för fast montage.
Du har delvis rätt. Huvudorsaken till flytande skivor är att dom har möjlighet att utvidga sig så dom inte spricker och/eller slår sig pga. värmen och har inte att göra med om bromsoket är flytande eller inte. Har man ett bromsok med kolvar bara på ena sidan så måste oket vara flytande. Har man ett bromsok med kolvar på båda sidor så sjusterar dom in sig efter skivan och då behöver inte oket vara flytande.

//Besserwisser

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Tackar för hjälpen. Jag tror 660 har kolvar på båda sidor så då borde jag kunna skaffa den flytande skivan?

Blev fundersam eftersom orginal inte är flytande på 660. Allt mitt bromseri är orginal.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Tackar för hjälpen. Jag tror 660 har kolvar på båda sidor så då borde jag kunna skaffa den flytande skivan?

Blev fundersam eftersom orginal inte är flytande på 660. Allt mitt bromseri är orginal.

Jo original är väl flytande? Iallafall budget-flytande skivor tycker jag mig minnas?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...