Ktm 660

Hi-ho

Guest
Speglarna kommer ifrån en 525 -07. Hur kommer det sig att man bara behöver adapter till vänster sida?

För det inte finns någon gänga i orginalfästet, som håller kopplingen på styret på 525:an, så man byter ut ena delen, och i den så finns det gänga för spegel

(Men jag tror spegeln kommer passa rakt av i ditt befintliga fäste,:va )
//J

Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
För det inte finns någon gänga i orginalfästet, som håller kopplingen på styret på 525:an, så man byter ut ena delen, och i den så finns det gänga för spegel

(Men jag tror spegeln kommer passa rakt av i ditt befintliga fäste,:va )
//J

Ok jag är ganska säker på att jag blivit klokare nu. Ditt svar var till stor hjälp.

Jag vågar nu köpa speglarna, och i värsta fall så får jag väll köpa en adapter på 79kr då :)

Nu ska jag bara berätta för killen att man inte behöver speglar till besiktningen samt fråga vad han ska ha för speglarna.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Ok jag är ganska säker på att jag blivit klokare nu. Ditt svar var till stor hjälp.

Jag vågar nu köpa speglarna, och i värsta fall så får jag väll köpa en adapter på 79kr då :)

Nu ska jag bara berätta för killen att man inte behöver speglar till besiktningen samt fråga vad han ska ha för speglarna.

Du behöver garanterat ingen adapter. "Alla" backspeglar brukar ha samma gänga, tror de va m8 fingängad.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Du behöver garanterat ingen adapter. "Alla" backspeglar brukar ha samma gänga, tror de va m8 fingängad.

Detta forum är helt underbart. Det finns alltid någon som vet det man själv undrar över.

Vad gillar ni att den vanliga smilen är tillbaka? :)

Jag mailade faktiskt Swedie och frågade om det inte var dags att byta tillbaka. Han samtyckte :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Kolla i parts manualen, där är gängan som sitter på Dukespegeln mkt smalare än M8 därför behöver du Adaptern. Det fäste som sitter på "iallafall min 625" är vänstergängad och inte högergängad!

Visar en bild på min Dukespegel med adaptern utgängad samt min som satt på hojen till höger!

Bifogat

• Dukespegel.jpg
    Dukespegel.jpg
    96.8 KB · Visningar: 82

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Kolla i parts manualen, där är gängan som sitter på Dukespegeln mkt smalare än M8 därför behöver du Adaptern. Det fäste som sitter på "iallafall min 625" är vänstergängad och inte högergängad!

Visar en bild på min Dukespegel med adaptern utgängad samt min som satt på hojen till höger!

Nu är det ju så att speglarna kommer ifrån en 525 -07 men ser likadana ut som på duken, vet inte om det gör någon skillnad.

Är lite smått förvirrad för tillfället men jag köper dem och sen får vi se hur jag ska få dit dem.

Skulle jag behöva adaptrar så kan jag fixa såna på plugget väldigt enkelt.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
En bild till.

Sen så undrar jag hur ni har kört in era 660?
Alla säger/tycker olika, men vad jag hört så ska man köra ganska lugnt dom 100 första milen med mycket växling då man kör.
Första hojen jag har ny :tungan Så hur tycker ni att jag ska köra in den?

Jag har kört in 2 st nya 660. Den första höll jag mutter med från första metern. Tror jag körde den över 600 mil och den gick som ett skott och inga problem med motorn. Den andra var jag lite försiktigare med. Körde första 3 milen genom att dra från mellanvarv till ganska höga varv utan speciellt mycket belastning sen motorbroms ner igen till mellanvarv igen over and over again..... Sen var det lägre varv i allmänhet med den. Den första var första motard för mig, aldrig haft cross eller så heller, bara kört sporthoj innan så jag var inte van med att jobba på så låga varv. Mycket lek på bakhjulet utan kunna gjorde att den gärna varvade ur ofta :) Men när jag bytte till den andra blev jag duktigt besviken, den gamla gick märkbart bättre.
Så mitt råd får bli att kör den som den var stulen redan från start. Det enda du ska det lugnt med är inkörning av växellådan. Mjuka fina växlingar och skippa växla på slangen de första 50 milen, sen är det bara att ge järnet :tummenupp

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Jaha då har man satt på lite dekaler, vet att vissa inte tycker om flames men smaken e som :arsele
Jag tror att den kommer att gå lite fortare nu:tungan

Skickar även med bilder på mina egen gjorda skydd för dämparna (inte så snyggt enligt mig, men det skyddar förhoppnings vis vid mark syning)
Även en bild på ombyggnaden bak .

Inte för att spela Allan, men varför bygga om nummerplåts hållaren? Den sitter ju fortfarande lika långt ner= Skitfult! :)

Men du har tagit bort belysningen, vilket kommer reta pappa blå! Blir du stoppad för det, så tar dom dig för allt annant dom kan hitta med! :gnissla

Men flamesen var ruskigt snygga! Köpta eller egengjorda?

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Inte för att spela Allan, men varför bygga om nummerplåts hållaren? Den sitter ju fortfarande lika långt ner= Skitfult! :)

Men du har tagit bort belysningen, vilket kommer reta pappa blå! Blir du stoppad för det, så tar dom dig för allt annant dom kan hitta med! :gnissla

Men flamesen var ruskigt snygga! Köpta eller egengjorda?

Jupp reg skylten sitter i stort sätt lika dant (vill ha den lagligt), tycker dock att det är ganska stor skillnad från orginal, och att den ser bättre ut nu men smaken är som :arsele

Reg plåts belysningen fins kvar dock med diod sitter dold under "läppen":tummenupp.

Flamesen är köpta.

Bra att du är ärlig:tummenupp

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Jupp reg skylten sitter i stort sätt lika dant (vill ha den lagligt), tycker dock att det är ganska stor skillnad från orginal, och att den ser bättre ut nu men smaken är som :arsele

Reg plåts belysningen fins kvar dock med diod sitter dold under "läppen":tummenupp.

Flamesen är köpta.

Bra att du är ärlig:tummenupp

Aha...det sitter en dold belysning.....Smart! Då är jag med! :tummenupp

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Vad tror herrskapet om dessa? Ser tom ut som om det följer med några slags adaptrar.

speglarna kommer ifrån en 525 -07

Bifogat

• Nya-KTM-speglar.jpg
    Nya-KTM-speglar.jpg
    125.4 KB · Visningar: 96

Hi-ho

Guest
Vad tror herrskapet om dessa? Ser tom ut som om det följer med några slags adaptrar.

speglarna kommer ifrån en 525 -07

Japp, det var dessa jag pratade om, då det inte finns några fästen på 525:an orginal, så behövs dessa till just 525:an för att få på en spegel
//J

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Japp, det var dessa jag pratade om, då det inte finns några fästen på 525:an orginal, så behövs dessa till just 525:an för att få på en spegel
//J

ok, så adaptrarna på bilden kommer inte passa min 660? Jag får väl ta och svarva till några på skolan isåfall.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...