bmwjohan
För farlig för allmänheten
jag monterade miniblinkers på min igår. ska bli spännade att se om dom håller
Speglarna kommer ifrån en 525 -07. Hur kommer det sig att man bara behöver adapter till vänster sida?
Vågar nästan lova att dom kommer att vibrera sönder i aktern.jag monterade miniblinkers på min igår. ska bli spännade att se om dom håller
För det inte finns någon gänga i orginalfästet, som håller kopplingen på styret på 525:an, så man byter ut ena delen, och i den så finns det gänga för spegel
(Men jag tror spegeln kommer passa rakt av i ditt befintliga fäste,)
//J
Ok jag är ganska säker på att jag blivit klokare nu. Ditt svar var till stor hjälp.
Jag vågar nu köpa speglarna, och i värsta fall så får jag väll köpa en adapter på 79kr då![]()
Nu ska jag bara berätta för killen att man inte behöver speglar till besiktningen samt fråga vad han ska ha för speglarna.
Du behöver garanterat ingen adapter. "Alla" backspeglar brukar ha samma gänga, tror de va m8 fingängad.
Du behöver garanterat ingen adapter. "Alla" backspeglar brukar ha samma gänga, tror de va m8 fingängad.
Kolla i parts manualen, där är gängan som sitter på Dukespegeln mkt smalare än M8 därför behöver du Adaptern. Det fäste som sitter på "iallafall min 625" är vänstergängad och inte högergängad!
Visar en bild på min Dukespegel med adaptern utgängad samt min som satt på hojen till höger!
Kolla i parts manualen, där är gängan som sitter på Dukespegeln mkt smalare än M8 därför behöver du Adaptern. Det fäste som sitter på "iallafall min 625" är vänstergängad och inte högergängad!
Visar en bild på min Dukespegel med adaptern utgängad samt min som satt på hojen till höger!
En bild till.
Sen så undrar jag hur ni har kört in era 660?
Alla säger/tycker olika, men vad jag hört så ska man köra ganska lugnt dom 100 första milen med mycket växling då man kör.
Första hojen jag har nySå hur tycker ni att jag ska köra in den?
Jaha då har man satt på lite dekaler, vet att vissa inte tycker om flames men smaken e som![]()
Jag tror att den kommer att gå lite fortare nu![]()
Skickar även med bilder på mina egen gjorda skydd för dämparna (inte så snyggt enligt mig, men det skyddar förhoppnings vis vid mark syning)
Även en bild på ombyggnaden bak .
Inte för att spela Allan, men varför bygga om nummerplåts hållaren? Den sitter ju fortfarande lika långt ner= Skitfult!![]()
Men du har tagit bort belysningen, vilket kommer reta pappa blå! Blir du stoppad för det, så tar dom dig för allt annant dom kan hitta med!![]()
Men flamesen var ruskigt snygga! Köpta eller egengjorda?
Jupp reg skylten sitter i stort sätt lika dant (vill ha den lagligt), tycker dock att det är ganska stor skillnad från orginal, och att den ser bättre ut nu men smaken är som![]()
Reg plåts belysningen fins kvar dock med diod sitter dold under "läppen".
Flamesen är köpta.
Bra att du är ärlig![]()
Vad tror herrskapet om dessa? Ser tom ut som om det följer med några slags adaptrar.
speglarna kommer ifrån en 525 -07
Japp, det var dessa jag pratade om, då det inte finns några fästen på 525:an orginal, så behövs dessa till just 525:an för att få på en spegel
//J
ok, så adaptrarna på bilden kommer inte passa min 660? Jag får väl ta och svarva till några på skolan isåfall.
Men passar inte speglarna rakt av bara?
//J
ok, så adaptrarna på bilden kommer inte passa min 660? Jag får väl ta och svarva till några på skolan isåfall.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |