Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aphex skrev:
2694946 :gnissla Det var kanske lite i dyraste laget men lär kollas upp iallaf. Borde se rätt nice ut om den nu passar. Lyktkåpan kostar ju 181:- hos lelles :) Får väl göra något vedbodmek (sarkastisk) annars :tungan

Nja det är väl det förbannade glaset som kostar säkert!

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Gnutten skrev:
2694971 Nja det är väl det förbannade glaset som kostar säkert!

Jo det lilla glaset kan de säkert ta bra med betalt för. Får lyfta på luren i morgon och höra vad lokalhandeln säger.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
NisseNutz skrev:
2694906 Ok, har surfat runt lite på Jofrab men blir inte klok på vilken kedja man ska välja, eller om jag ska skaffa nytt drivpaket helt och hållet.

Men vad jag har förstått ska X-ring hålla längst. sen ska ståldrev vara att föredra.

Är jag helt ute och cyklar? :va

Skulle gissa på att vid normal gatkörning och bra underhåll så spelar nog O X eller Z inte någon större roll.

Dock är ståldreven att föredra ,aludreven tycks ta slut ganska fort.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Långa farbron skrev:
2695013 Skulle gissa på att vid normal gatkörning och bra underhåll så spelar nog O X eller Z inte någon större roll.

Dock är ståldreven att föredra ,aludreven tycks ta slut ganska fort.

jofrab påstod att x kedja håller 50% längre än o kedja. Så om man kombinerar en x kedja med stål drev tycker man ju att det borde hålla ett tag.

Kostar nog en slant till men om det håller ett par hundra mil längre så är det ju värt det.

Fast f*n vet vad man ska välja för kedja. Fanns ju hur många som helst sen var någon kedja lite dyrare och på den stod det 18,9mm?

Får nog lov till att ringa dem.

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Honda AT -97
Halloj.
Var ute å startade pärlan nyss, trodde att instrumentbelsysningen var paj innan, men nu lyste den. Motorn stannade å belysningen likaså, efter en stund, när jag startat den igen och rullar igång lyser den inte mer. Sitter det nån lampa som glappar eller är det skärmen det är fel på?

Har monterat på mina blinkers oxå men det blinkar inte, Vart sitter blinkersrelät samt hur kollar man att det fungerar.?
Tack på förhand
Calle

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Rumpel skrev:
2696469 Halloj.
Var ute å startade pärlan nyss, trodde att instrumentbelsysningen var paj innan, men nu lyste den. Motorn stannade å belysningen likaså, efter en stund, när jag startat den igen och rullar igång lyser den inte mer. Sitter det nån lampa som glappar eller är det skärmen det är fel på?

Har monterat på mina blinkers oxå men det blinkar inte, Vart sitter blinkersrelät samt hur kollar man att det fungerar.?
Tack på förhand
Calle

Din startar iaf. Min var så tjurig så efter att jag kickat den tills jag var helt slut gav jag upp.

Jag kan stolt säga att jag också kört i 297km/h med min, Baklänges! :D

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Rasorblade skrev:
2696021 Ny skiva fram!!!:tummenupp :yoparty

Du det var ganska skitit vid bromsoket. De där få du ju putsa upp :D

Och vad det än är för däck du kör med används det flitigt. Syftar på nerlägg för de lite långsamma :dummer

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
bullet ride skrev:
2696546 jäkligt grann:yoparty en helt annan sak jag funderade på när jag såg denna bilden är vad de är för däck du kör med???
NisseNutz skrev:
2696617 Du det var ganska skitit vid bromsoket. De där få du ju putsa upp :D

Och vad det än är för däck du kör med används det flitigt. Syftar på nerlägg för de lite långsamma :dummer

Skitigt är det för att jag använder hojen..:D

Pirelli Supercorsa:yoparty Racingdäck:yoparty

Bifogat

• ktm 001.2.JPG
    ktm 001.2.JPG
    132.8 KB · Visningar: 122

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Henkepenk skrev:
2696652 Snajdig schiva... Men hur mycket skillnad gör den? Förutom att din blingstatus höjs?
Tänkte jag skulle komma upp i samma bett som Husan har... (ska även byta till radialok)...
Det lilla jag provade idag så tyckte jag den tog bättre

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Rasorblade skrev:
2696751 Tror den kostar 2300:-

Du får lämna en utförligare beskrivning senare när du kört lite mer. Är grymt sugen på en sån om det ger lite mer känsla och bett. Tycker den är ganska svampig original, iallaf min.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Aphex skrev:
2697673 Du får lämna en utförligare beskrivning senare när du kört lite mer. Är grymt sugen på en sån om det ger lite mer känsla och bett. Tycker den är ganska svampig original, iallaf min.

självklart!!:tummenupp

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Tänkte passa på att ställa en fråga.

Jag har bokat teoriprov den 26 feb och jag skulle behöva låna eller hyra en teoribok. Någon i stockholms trakten som kanske skulle kunna tänka sig att låna/hyra ut sin mellan 10-26 feb?

Det är väl ungefär samma teori för motorcykel som för bil?

ursäkta svordomen men det är teoriprov för ...bilkortet :gnissla

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hade tänkt göra egna kraschpuckar i veckan. Och nu undrar vad det är för storlek och eventuellt vilken stigning gängerna har på muttrarna vid hjulaxeln fram och bak. Sen funderade jag på vilken diametern gängstången bör ha? Blir M8 för tunnt?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hade tänkt göra egna kraschpuckar i veckan. Och nu undrar vad det är för storlek och eventuellt vilken stigning gängerna har på muttrarna vid hjulaxeln fram och bak. Sen funderade jag på vilken diametern gängstången bör ha? Blir M8 för tunnt?

jag använde M8 och det funkar för mig:tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...