Ktm 660

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Har letat runt och fått ganska olika svar när det gäller att köra motard. Jag ska ta kort i vår/sommar och förhoppningsvis tjöpa en hoj också. Funkar det att ha en motard som enda hoj? Alltså ren gathoj? Det senaste jag hört är att oljan måste bytas enligt schemat (löjligt ofta) beroende på den lilla mängden olja som finns jämfört med en 'vanlig' streethoj. Just nu kan jag 0 om att meka med motorcyklar men även om jag lär mig det låter det jobbigt att behöva byta olja var 5e timme! Det blir väl mer mektid än körtid. :confused: :va Är en motard att rekomendera eller är de rena bushojar eller tävlingsmaskiner? De jag tittat på är KTM 660, 525 + Husaberg (lite olika modeller).
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
tigrro skrev:
Har letat runt och fått ganska olika svar när det gäller att köra motard. Jag ska ta kort i vår/sommar och förhoppningsvis tjöpa en hoj också. Funkar det att ha en motard som enda hoj? Alltså ren gathoj? Det senaste jag hört är att oljan måste bytas enligt schemat (löjligt ofta) beroende på den lilla mängden olja som finns jämfört med en 'vanlig' streethoj. Just nu kan jag 0 om att meka med motorcyklar men även om jag lär mig det låter det jobbigt att behöva byta olja var 5e timme! Det blir väl mer mektid än körtid. :confused: :va Är en motard att rekomendera eller är de rena bushojar eller tävlingsmaskiner? De jag tittat på är KTM 660, 525 + Husaberg (lite olika modeller).

KTM 640 är den med längst mellan service (500 mil)
625/660´n byter du olja vid 250mil och ventiljustering var 500:e mil.
525:an är extremare när det gäller service
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Rasorblade skrev:
KTM 640 är den med längst mellan service (500 mil)
625/660´n byter du olja vid 250mil och ventiljustering var 500:e mil.
525:an är extremare när det gäller service

Om jag bara ska köra gata är alltså en KTM 660 (eventuellt 525) att föredra framför Husaberg? Men KTM 525 har väl också tidsintervall mellan service. Inte mil?

Förlåt om jag förstör er 660 tråd. :rodnar

Tack Rasorblade.
 

Emen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
motardnisse skrev:
He he 6000:- fina däck och inkl skivor fram å bak samt alla distanse mm och en massa plast. Killen hade blivit av med sin andra KTM på kort tid så han tröttnade till slut. Kan förstå honom om man inte får ha sin hoj i fred. Får se när jag hämtar sakerna hur se ser ut men jag knappast de är dåliga.

Bra pris, blir mycke skoj för pengarna.
Jag gav 10k för mitt, men då utnyttjade jag min KTM värdecheck. Så glad idag att jag inte utnyttjade värdechecken på nå annat "krafs" :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
tigrro skrev:
Om jag bara ska köra gata är alltså en KTM 660 (eventuellt 525) att föredra framför Husaberg? Men KTM 525 har väl också tidsintervall mellan service. Inte mil?

Förlåt om jag förstör er 660 tråd. :rodnar

Tack Rasorblade.

525 har timmar..ja!
Välj mellan 640/625/660 eller Duke! :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Emen skrev:
Bra pris, blir mycke skoj för pengarna.
Jag gav 10k för mitt, men då utnyttjade jag min KTM värdecheck. Så glad idag att jag inte utnyttjade värdechecken på nå annat "krafs" :)

Jo ja tackar, jag blev lite blåst av en viss handlare i Linköping där jag köpte min hoj, fick bara mindre av halva delen av 9000:- :mad:

Det konstiga är att ALLA andra handlare hade också sänkt sina hojar + skickat med presentkort men inte de här. Hoppas hojen håller ihop och ska kvittera ut saker för presentkortet sen är den handlare borta ur mina tankar. Nu i efterhand så skulle jag ha hållt mig till min gamla handlare fast han hade ingen av den modellen jag ville ha. :(
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
motardnisse skrev:
Det konstiga är att ALLA andra handlare hade också sänkt sina hojar + skickat med presentkort men inte de här. Hoppas hojen håller ihop och ska kvittera ut saker för presentkortet sen är den handlare borta ur mina tankar. Nu i efterhand så skulle jag ha hållt mig till min gamla handlare fast han hade ingen av den modellen jag ville ha. :(

Jag drog också öronen åt mej från Beviks istället för ny hoj blev det ingen hoj för att andra saker kom emellan (bil)

:rolleyes:
 

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC -05
Det finns ingen som har bild på en 625/660 2005 med blå plast?

Verkar riktigt intressant :)

Vart kan man handla det för 2500?
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Marron skrev:
Det finns ingen som har bild på en 625/660 2005 med blå plast?

Verkar riktigt intressant :)

Vart kan man handla det för 2500?

Nope finns bara 640 med vit och blå plast!
Jag fick det priset på www.superbike.se :tummenupp
 

Bifogat

  • ZZL599-2021.jpg
    ZZL599-2021.jpg
    83.5 KB · Visningar: 179
  • ZZL599-2081.jpg
    ZZL599-2081.jpg
    77.6 KB · Visningar: 208
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Varför inte bara köpa orginalplast och leta upp en 2 komponets båtfärg i passande kulör och blåsa över kåporna ?

1L räcker säkert till både 3 och 4 uppsättningar kåpor,kostar runt 200:-kr/l

Mitt förslag är:

16_22005.jpg



http://www.yachtpaint.com/sweden/default.asp

:)
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Långa farbron skrev:
Varför inte bara köpa orginalplast och leta upp en 2 komponets båtfärg i passande kulör och blåsa över kåporna ?

1L räcker säkert till både 3 och 4 uppsättningar kåpor,kostar runt 200:-kr/l


:)

Köper du kompressorn så får du gärna hjälpa mig! :D
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Rasorblade skrev:
Köper du kompressorn så får du gärna hjälpa mig! :D

Jag och Snigel skall lacka nästa vecka(om vi kan samsas),men om du kan vänta tills vi är klara med vårat så kan jag dra dom åt dig.

Hornbach eller Seasea är billigast på båtfärg i stan.
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Långa farbron skrev:
Varför inte bara köpa orginalplast och leta upp en 2 komponets båtfärg i passande kulör och blåsa över kåporna ?

1L räcker säkert till både 3 och 4 uppsättningar kåpor,kostar runt 200:-kr/l

Mitt förslag är:

16_22005.jpg



http://www.yachtpaint.com/sweden/default.asp

:)

Lät intressant, kusinen min har kompressor o färgspruta... Fäster det bra, måste man slipa plasten innan el så?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Långa farbron skrev:
Jag och Snigel skall lacka nästa vecka(om vi kan samsas),men om du kan vänta tills vi är klara med vårat så kan jag dra dom åt dig.

Hornbach eller Seasea är billigast på båtfärg i stan.

OK! får se hur erat resultat blir innan............ :D :tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
TjReal skrev:
Lät intressant, kusinen min har kompressor o färgspruta... Fäster det bra, måste man slipa plasten innan el så?

Man kan ,men då med våtslip runt 600-800 skulle jag tro,annars får du problem med att du får för djupa repor i den mjuka plasten som kommer att synas igenom.

Vill man vara extra säker på att det sitter så finns det en 2 komponets grund till den också,jag personligen skulle "chansa" och bara matta med våtslip och ser till så att det är ordentligt rent och fettfritt innan man målar.


Färgen är ju ändå gjord för att fästa på plast.

Använd T-sprit eller Breakclean för att rengöra innan du målar.
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Långa farbron skrev:
Man kan ,men då med våtslip runt 600-800 skulle jag tro,annars får du problem med att du får för djupa repor i den mjuka plasten som kommer att synas igenom.

Vill man vara extra säker på att det sitter så finns det en 2 komponets grund till den också,jag personligen skulle "chansa" och bara matta med våtslip och ser till så att det är ordentligt rent och fettfritt innan man målar.


Färgen är ju ändå gjord för att fästa på plast.

Använd T-sprit eller Breakclean för att rengöra innan du målar.

Ok, tack för tipsen!
:tummenupp
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
Låter helt klart intressant.
Finns den nån klarlack för plast man kan använda också?

Min är helsvart eller orange, gillar inte nån av dom speciellt mkt.

Svart å vit vore nice :banana
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
HoOmer skrev:
Låter helt klart intressant.
Finns den nån klarlack för plast man kan använda också?

Min är helsvart eller orange, gillar inte nån av dom speciellt mkt.

Svart å vit vore nice :banana

Min ska bli svart och vit!! :tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
HoOmer skrev:
Låter helt klart intressant.
Finns den nån klarlack för plast man kan använda också?

Min är helsvart eller orange, gillar inte nån av dom speciellt mkt.

Svart å vit vore nice :banana


Inte som dom saluför,men rent TEORETISKT så borde det ju funka med vanlig 2 komponets klarlack dvs billack,dock skulle jag prova först så du inte löser upp färgen med klarlacken,då alla tillverkare envisas med att använda egna/olika förtunnigar i sina lacker.

Dock skall man som vanligt undvika att lägga den för tjock så risken för att den spricker ökar.

Max 2 lager,ett vanligt "häng-lager" sedan ett till på det med lite torktid imellan.

Sen ser jag faktiskt inget behov av klarlack om man inte tänker sätta dekaler och vill lacka in dom.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top