Ktm 660

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm
försäkring vid nyköp...?

någon här som vet hur handlarna gör när man köpt en ny hoj :confused:

läste en tråd om Trafikförsäkringsföreningen å började bli lite orolig att handlaren ställt på hojjen i samband med registrering/ägarbyte...

jag har alltså köpt en ny 660-04 :banana av lelles, men nu ligger ju lelles 70 mil bort så allt är lite krångligare

pratade med ragnar i torsdags å då sa han att dom förmodligen skulle få reg-nr osv på fredagen/måndagen, men att han då skulle vara på mässan...
men han vet att jag ska få den hämtad med lastbil så han bör ju inte ha ställt på hojjen å inte gett mig reg-nr... :confused:

ni som köpt på lelles på liknande sätt kanske vet vad som gäller...?
jag ska iaf prata med ragnar imorgon så jag får reg-nr å kansk försäkra den...

Tack på förhand / Matte
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Så länge du inte skrivit på ägarbytet så är det ju Lelles hoj enl VV,sen finns det en ruta på baksidan av del 2 på reggbeviset där du skall skriva på osv där kan du kryssa för rutan "avställning" så ställs hojen automatiskt av vid det datum du skrivit (dock kan du inte ställa av bakåt i tiden) i samband med ägarbytet.

Har du har reggbeviset och då är det ju bara att gå in på www.vv.se och ställa av hojen.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Detta är standardsättet på vilket Ragge brukar jobba, d.v.s. han har hojjarna avställda hos sig och ringer VV då det är dax för leverans. Ibland (ofta?) brukar det klicka så att påställningen/ägarbytet blir väldigt sent och därmed skylten. Jag fick köra med en pappersskylt ett par dagar på min 625a. Den var ägarbytt och påställd hos VV och försäkrad men.....

I alla fall, du kan inte försäkra över huvud taget innan ägarbytet är gjort så.....


Långa farbron skrev:
Så länge du inte skrivit på ägarbytet så är det ju Lelles hoj enl VV,sen finns det en ruta på baksidan av del 2 på reggbeviset där du skall skriva på .....
Skriver man verkligen på regbeviset vid nyhojsköp ??? Kan inte påminna mig om att jag gjorde det. Å andra sidan är minnet som det är. Å inte f-n tänker man på vilka papper som slängs fram när man sitter där och slantar upp för en ny hoj, man vill ju bara ha hojjen å iväääääg.

.
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Spider skrev:
Skriver man verkligen på regbeviset vid nyhojsköp ??? Kan inte påminna mig om att jag gjorde det. Å andra sidan är minnet som det är. Å inte f-n tänker man på vilka papper som slängs fram när man sitter där och slantar upp för en ny hoj, man vill ju bara ha hojjen å iväääääg.

.

Jag utgick ifrån att man måste göra det pga VV har aldrig köpt en ny hoj iofs ,så jag kan vara ute och cykla.
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
När jag handlade min 660 av Lelles så fixade vi det med telefontjänsten till VV på cirka 1 minut. Jag valde att behålla den avställd, dock ägarbyte.
 

Wall

KTM 660?
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
R6-02
MaTtE_Å skrev:
någon här som vet hur handlarna gör när man köpt en ny hoj :confused:

läste en tråd om Trafikförsäkringsföreningen å började bli lite orolig att handlaren ställt på hojjen i samband med registrering/ägarbyte...

jag har alltså köpt en ny 660-04 :banana av lelles, men nu ligger ju lelles 70 mil bort så allt är lite krångligare

pratade med ragnar i torsdags å då sa han att dom förmodligen skulle få reg-nr osv på fredagen/måndagen, men att han då skulle vara på mässan...
men han vet att jag ska få den hämtad med lastbil så han bör ju inte ha ställt på hojjen å inte gett mig reg-nr... :confused:

ni som köpt på lelles på liknande sätt kanske vet vad som gäller...?
jag ska iaf prata med ragnar imorgon så jag får reg-nr å kansk försäkra den...

Tack på förhand / Matte


Vad fick du ge?
Finns det många kvar?
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Är det nån som har vägt sin 660 ???
(Är inte intreserad vad den väger enligt KTM utan vad den väger i praktiken)
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
gixxxerracing skrev:
Det var verkligen det svaret jag var ute efter :mad:
Så ja,lugn i stormen nu. Det kommer nog relevanta svar till din fråga snart. Mitt inlägg har inget med din fråga att göra...
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
Kurben skrev:
Ja fyfan vad det är tungt att kicka! när man inte vet hur faan man ska göra..

Kick guider mottages tacksamt!

buslätt. håll in dekomp och kicka lite lugnt tills det klickar till i motorn, sen upp helt och ner ett litet hack för att komma över nåt gupp.. sen längst upp, ingen gas, ingen decomp och tryck bestämt ner foten. poff så hoppar den igång.
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
Finns fan inte någon universalregel för detta...

Det finns så många teorier som det finns hojar...

Men du kommer att komma på det själv efter du har kickat ett par veckor...

Tänk bara på att vissa hojar kan vara lite mer svårstartade än andra...
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Efter idogt kickande lyckades jag igår,men det tog tid och jag hann bli väldigt varm. Men jag närmar mig en fulländad teknik. :banana
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Ivil skrev:
Efter idogt kickande lyckades jag igår,men det tog tid och jag hann bli väldigt varm. Men jag närmar mig en fulländad teknik. :banana

Varm eller kallgarage? Min är det ingen idé att ens försöka på när det är kallt (under fem grader), totalt stendöd. Men när det börjar bli varmt ute går hon igång på första kicken alla gånger! De är lite kinkiga med bestyckning verkar det som...
 

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 625sxc
Suomalainen skrev:
Varm eller kallgarage? Min är det ingen idé att ens försöka på när det är kallt (under fem grader), totalt stendöd. Men när det börjar bli varmt ute går hon igång på första kicken alla gånger! De är lite kinkiga med bestyckning verkar det som...
Köp en 625a med elstart den startar i alla temperaturer bara att trycka på knappen. Men det är klart man får ju upp värmen av kickandet, en slags mänsklig motorvärmare. Så valet är fritt. :hihi
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Men det måste ju gå att få igång en 660 även när det är kallt ???
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top