Långa farbron
Yster tokfrans
HoOmer skrev:Allt för farbror, men gnäll faan inte på min "bonnscanner"
Inte jag som bänkat den, skulle tippa på lelles där den är köpt.
Tack och bock igen.
Det är en bra scanner tom jag ser vad som står
HoOmer skrev:Allt för farbror, men gnäll faan inte på min "bonnscanner"
Inte jag som bänkat den, skulle tippa på lelles där den är köpt.
Ivil skrev:Ere sant att 660 åkare inte kan gå rakt pga av kraftigt övertränat vänsterben? Börjar bli trött på att kicka....
Hmm.. vänster ben??Ivil skrev:Ere sant att 660 åkare inte kan gå rakt pga av kraftigt övertränat vänsterben? Börjar bli trött på att kicka....
wannagofast skrev:Hmm.. vänster ben??
Jag kickar med höger, blir liksom ingen kraft när man står gränsle över hojen!
Inte jobbigare än hemma..ceasar skrev:Det blir ju lite jobbigt att hoppa av hojen om du får motorstopp vid ett trafikljus... Jag kickade min med högern i början, men efter ett tag lärde jag mig kicka med vänstern.
Om låg vikt är prioriterat köper man inte en LC4 överhuvudtaget,elstart eller ej.Och dom är barnsligt enkla att kicka igång jämfört med dom flesta andra stånkor.Även när man sitter på hojjen.gixxxerracing skrev:Låter tungkickat
Men vad gör man inte för att slippa vikten av el-starten...
wannagofast skrev:Hmm.. vänster ben??
Jag kickar med höger, blir liksom ingen kraft när man står gränsle över hojen!
Smaksak.. Jag har bättre kraft och kontroll när jag står brevid..TomK skrev:Ingen kraft ? Jo, gör man rätt så Normalt sett kan man sitta ner och bara trampa till på en vanlig LC4. Med lite mer komp, behöver man ställa sig upp och låta kroppstyngden göra sitt (och för att vara säkrare på att inte få bakslag). Inte för att det är tyngre att utföra kicken, utan för att få högre fart så att motorn orkar runt den första kompressionscykeln.
wannagofast skrev:Inte jobbigare än hemma..
wannagofast skrev:Smaksak.. Jag har bättre kraft och kontroll när jag står brevid..
Jag är 190cm, 95-100kg (ej fett), deformerat skallben och ett ansikte som bara en mor kan älska.. Jag brukar få kicka ifred!!ceasar skrev:jo, om det står bilar bakom som tutar...
Ehh.. eller släpper hojen kanske??TomK skrev:Mmm, ända tills du tappar balansen och hojen ramlar åt höger, då följer du med som en vante. Sitter man på hojen, har man stöd åt båda hållen och kan dessutom köra direkt efter att motorn gått igång.
Vänsterbenskick, smakar bäst!
wannagofast skrev:Ehh.. eller släpper hojen kanske??
Werzion skrev:föresten, ingen som råkar ha lite information om vad skillnaden är på en 625 och 660 gällade kw/hk. har försökt söka på det men antingen hittar den inget eller så bara öser det trådar om allt möjligt i tusental (och på KTM's hemsida står ju bara 21 kw på båda (eller vad det nu var))
psykomotard skrev:buslätt. håll in dekomp och kicka lite lugnt tills det klickar till i motorn, sen upp helt och ner ett litet hack för att komma över nåt gupp.. sen längst upp, ingen gas, ingen decomp och tryck bestämt ner foten. poff så hoppar den igång.
Japp,modifierade dock tekniken något.Ronta skrev:Jag håller helt med, den här tekniken har funkat bra för mig.. startar alltid.. (eller hur Ivil) Fick du igån hojen sen..
/R
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |