Ktm 660

Hi-ho

Guest
Ivil skrev:
Ere sant att 660 åkare inte kan gå rakt pga av kraftigt övertränat vänsterben? Börjar bli trött på att kicka....

Självklart är det sant :3freak.. Kicka med höger, om du är rädd för övertränat vänsterben!!
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Det där distinkta klicket man hör när man kickar,vad e det för nåe? Ere nått som hoppar i,ur eller berättar att det e dags att klämma till?
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Autodekompressionen. Kicka långsamt ner tills du hör "klicket" .. släpp upp och kicka till och helt igenom.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Ivil skrev:
Ere sant att 660 åkare inte kan gå rakt pga av kraftigt övertränat vänsterben? Börjar bli trött på att kicka....
Hmm.. vänster ben??
Jag kickar med höger, blir liksom ingen kraft när man står gränsle över hojen!
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
wannagofast skrev:
Hmm.. vänster ben??
Jag kickar med höger, blir liksom ingen kraft när man står gränsle över hojen!

Det blir ju lite jobbigt att hoppa av hojen om du får motorstopp vid ett trafikljus... Jag kickade min med högern i början, men efter ett tag lärde jag mig kicka med vänstern.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
ceasar skrev:
Det blir ju lite jobbigt att hoppa av hojen om du får motorstopp vid ett trafikljus... Jag kickade min med högern i början, men efter ett tag lärde jag mig kicka med vänstern.
Inte jobbigare än hemma..
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
gixxxerracing skrev:
Låter tungkickat :va
Men vad gör man inte för att slippa vikten av el-starten...
Om låg vikt är prioriterat köper man inte en LC4 överhuvudtaget,elstart eller ej.Och dom är barnsligt enkla att kicka igång jämfört med dom flesta andra stånkor.Även när man sitter på hojjen.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
wannagofast skrev:
Hmm.. vänster ben??
Jag kickar med höger, blir liksom ingen kraft när man står gränsle över hojen!

Ingen kraft ? Jo, gör man rätt så ;) Normalt sett kan man sitta ner och bara trampa till på en vanlig LC4. Med lite mer komp, behöver man ställa sig upp och låta kroppstyngden göra sitt (och för att vara säkrare på att inte få bakslag). Inte för att det är tyngre att utföra kicken, utan för att få högre fart så att motorn orkar runt den första kompressionscykeln.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
TomK skrev:
Ingen kraft ? Jo, gör man rätt så ;) Normalt sett kan man sitta ner och bara trampa till på en vanlig LC4. Med lite mer komp, behöver man ställa sig upp och låta kroppstyngden göra sitt (och för att vara säkrare på att inte få bakslag). Inte för att det är tyngre att utföra kicken, utan för att få högre fart så att motorn orkar runt den första kompressionscykeln.
Smaksak.. Jag har bättre kraft och kontroll när jag står brevid..
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
wannagofast skrev:
Smaksak.. Jag har bättre kraft och kontroll när jag står brevid..

Mmm, ända tills du tappar balansen och hojen ramlar åt höger, då följer du med som en vante. Sitter man på hojen, har man stöd åt båda hållen och kan dessutom köra direkt efter att motorn gått igång.

Vänsterbenskick, smakar bäst! :tummenupp
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
ceasar skrev:
jo, om det står bilar bakom som tutar...
Jag är 190cm, 95-100kg (ej fett), deformerat skallben och ett ansikte som bara en mor kan älska.. Jag brukar få kicka ifred!! :hihi

TomK skrev:
Mmm, ända tills du tappar balansen och hojen ramlar åt höger, då följer du med som en vante. Sitter man på hojen, har man stöd åt båda hållen och kan dessutom köra direkt efter att motorn gått igång.

Vänsterbenskick, smakar bäst! :tummenupp
Ehh.. eller släpper hojen kanske??
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
wannagofast skrev:
Ehh.. eller släpper hojen kanske??

:eek: :6surkart


föresten, ingen som råkar ha lite information om vad skillnaden är på en 625 och 660 gällade kw/hk. har försökt söka på det men antingen hittar den inget eller så bara öser det trådar om allt möjligt i tusental (och på KTM's hemsida står ju bara 21 kw på båda (eller vad det nu var))
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Werzion skrev:
föresten, ingen som råkar ha lite information om vad skillnaden är på en 625 och 660 gällade kw/hk. har försökt söka på det men antingen hittar den inget eller så bara öser det trådar om allt möjligt i tusental (och på KTM's hemsida står ju bara 21 kw på båda (eller vad det nu var))

Sök efter vad Heda skrev för ett par år sedan (var det väl ?). Han och Ebbe bänkade varsin hoj - 625 och 660. Dyno-kurvor ska ligga någonstans...
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Är det inga fler här på SH som har bänkat sina 660 ???
Skulle vara kul att se vad ni fick isåfall...
 

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Ort
..
Hoj
..
psykomotard skrev:
buslätt. håll in dekomp och kicka lite lugnt tills det klickar till i motorn, sen upp helt och ner ett litet hack för att komma över nåt gupp.. sen längst upp, ingen gas, ingen decomp och tryck bestämt ner foten. poff så hoppar den igång.

Jag håller helt med, den här tekniken har funkat bra för mig.. startar alltid.. (eller hur Ivil) Fick du igån hojen sen.. :tungan

/R
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Ronta skrev:
Jag håller helt med, den här tekniken har funkat bra för mig.. startar alltid.. (eller hur Ivil) Fick du igån hojen sen.. :tungan

/R
Japp,modifierade dock tekniken något.
Ingen choke (ca 10 grader i garaget)
Kicka runt tills det klickar.
Lyft sedan kicken till ca "Tio minuter över".
Kicka till.
Kicka en gång till så startar den..
Men jäklar i helsike va slut jag va i benet efter första gången den skulle igång... :huvet
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top