Ktm 660

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
sävsjö
Hoj
KTM 660 -04
Kör till biltema och köp 1m M8 gängstång, en påse M8 låsmuttrar och en påse brickor med 8mm hål (bredden får skateboardhulen avgöra). Sen är det bara att montera. Gick på under hundringen för min del:tummenupp

check check o check.
sen till det knepiga. jag förstår inte hur jag ska montera den riktigt???:va
 

Ellkvist

If it ain´t broken, dont fix it
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Pålsboda
Hoj
KTM 660 SMC
Skorsten!!!

Blir galen av alla slipon som finns och inte finns...

köpte en 660 -04 för några dagar sen och ska köpa slipon alternativt helsystem.

har några frågor...

1. vilket slipon är bra? jag vill ja enn "snyggt" ljud, men det får inte smattra så folk tycker det låter fördjävligt...

2. måste man bestycka om fuggen om man byter slipon? ja vill helst inte ändra på fuggen.

3. är det värt att köpa helsystem och bestycka fuggen?

4. hur mycket kostar det att lämna in hojen så dom får bestycka den rätt på slipon eller helsystem? kostar det lika mycket och hur mycket?


tacksam för allas synpunkter och svar och hoppas ni som har 660 -04 kan säga vad ni kör med och om ni är nöjda?

tack på förhand!

-04 sa du! grattis... vad gav du? lite bilder?

gav 55000.:näsblod har inte hittat nåt som inte är orginal förutom regplåten som är inskruvad mot luftburken samt att plasten som regplåten satt på innan är borttagen. har tyvärr inga bilder än...

känns jävligt kul att ha en som väntar men jävligt jobbigt att inte kunna köra..

kom lite snö inatt så nu e det ännu blaskigare ute!!!:huvet

men men... om ett par veckor blir det torrt på vägen! då får lakrisrullarna känna asfalt!:yoparty
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Skorsten!!!

Blir galen av alla slipon som finns och inte finns...

köpte en 660 -04 för några dagar sen och ska köpa slipon alternativt helsystem.

har några frågor...

1. vilket slipon är bra? jag vill ja enn "snyggt" ljud, men det får inte smattra så folk tycker det låter fördjävligt...

2. måste man bestycka om fuggen om man byter slipon? ja vill helst inte ändra på fuggen.

3. är det värt att köpa helsystem och bestycka fuggen?

4. hur mycket kostar det att lämna in hojen så dom får bestycka den rätt på slipon eller helsystem? kostar det lika mycket och hur mycket?


tacksam för allas synpunkter och svar och hoppas ni som har 660 -04 kan säga vad ni kör med och om ni är nöjda?

tack på förhand!


1: Akra tyvärr men det finns ett antal såsom GPR, Leo vince, Bos, Higashi, Remus, Marving mfl!

2: Ja i de flesta fall men din SXC är rätt öppen så det är inga stora förändringar!

3: Nej inte om du ska köpa Akra!

4: Räkna med ca 2000:- för då kan du laborera med olika munstycken, kolla lite hur andra har bestyckat så kan du vinna tid där!

Bestyckning ungefär som 660
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51305
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
check check o check.
sen till det knepiga. jag förstår inte hur jag ska montera den riktigt???:va

Var ju ngn vecka sen men jag tror att det ända du behöver göra är att ta av "locken" framme vid hjulaxeln. Sen borrar du ett 8,ngt hål i dem, sen trär du på ett lock i ena änden av gångstången, stoppar in stången i hjulaxeln och sätter sedan på det andra locket.

När detta är klart så skruvar du på en mutter på var sida så att stången låser sig. Sen är det bara att sätta en bricka, hjul, bricka och en låsmutter i slutet.

Samma sak gäller där bak fast där är en mutter som du ska borra ett hål i.
Sen kan du givetvis justera hur långt ut du vill ha puckarna med hjälp av fler brickor.

Lycka till:tummenupp
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
tjena, fick höra att 660:n inte går bra med Sebring slip-on eller att det inte låter bra, stämmer detta? eller är det bara skit snack?
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
tjena, fick höra att 660:n inte går bra med Sebring slip-on eller att det inte låter bra, stämmer detta? eller är det bara skit snack?

Har det på min, känner väl inte att den går dåligt alls, tycker den går riktigt fint! Ljudet, FINT ljud, men enligt alla runtomkring alldeles för högt!

Nu har inte jag kört jättemycket, men jag hade inte så mycket att göra en dag när inte snön fanns så jag bestyckade om och satte på orginalljuddämpare, och jämmförman så låter ju det lite fjölit och går helt klart sämmre, så att säga att sebring skulle vara skit är skitasnack!

Alltså, summa summarum, SKITSNACK!
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
tjena, fick höra att 660:n inte går bra med Sebring slip-on eller att det inte låter bra, stämmer detta? eller är det bara skit snack?

Om det är sebring hunter du menade så låter det jävligt högt iallafall på den 660 som en här på SH hade innan han sålde sin hoj och dämparen var inte moddad!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Om det är sebring hunter du menade så låter det jävligt högt iallafall på den 660 som en här på SH hade innan han sålde sin hoj och dämparen var inte moddad!

ne vet inte vilket Sebring, utan fick bara höra det av en kille. Så jag tänkte lika bra att fråga.


kungsvea : Jag trode det var skit snack, å nu är det bevisat.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Jag tror jag vet vems det är jag :tuttar Erbjudandet står fortfarande kvar om att komma och putsa med autosolen på främre röret :)
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top