M@tte
Medlem
Och mindre risk för att skjuta långa flames på bakomvarande ![Tungan :tungan :tungan](/img/smilies/crazya.gif)
![Tungan :tungan :tungan](/img/smilies/crazya.gif)
fungerar även bra som strypning![]()
Väldigt bra som strypning, knappt man får igång fanskapet med den på!
Startade den första gången på hela vintern igår, gick igång på andra kicken
Vad är problemet, hojen har gått 900 mil, den är helt orginal och kanonfin!![]()
Hmmm handen på hjärtat, orig på 900 mil nää jag tror inte det!![]()
Tänkte bara ösa in en fråga, är det en speciell kabe´l/eller dylikt som mäter hur långt hojen gått, både timmar och mil! Har en beknt nämligen som kände någon med en, fint skck och hej och hå, men just dessa funktioner var ur funktion sa han, hur går det till?
Borde inte det vara kopplat till samma som hastighetsmätaren på nått vis?
Ska tillägga att jag inte vet några detaljer, utan bara undrar lite lätt såhär!
Alright. Då är jag med. Men lufta bromsen, hur gör jag det på bästa sätt?
Vilken årsmodell var det? Min hoj har gått ca 600mil men på min mätare visar den bara 380mil. Orsak: Jo jag fick en stenjävel på givare som gick av, förbannade KTM snålar med att använda givare i plast "iallafall fram till 2004 har jag hört" de dumma idioterna. Han köra 60mil innan jag fick en ny kabel, sen hade jag problem med att få den att fungera trots rätt avstånd så där gic kdet åt ett antal mil. Så är kabeln paj så fungerar ingenting dvs den registrerar varken timtalet,miltalet hur korkat är det!!!Så nu är en kabel med givare i metall imköpt för nu borde den klara stenskott!
Alright. Då är jag med. Men lufta bromsen, hur gör jag det på bästa sätt?
En annan orsak är juh också att ktm har en förmåga att bara köras på 1 hjul![]()
Jag har "kommit på" ett bra sätt som jag trivs med när man ska byta olja/lufta! Visst går säkert inte lika snabbt, men har man inte nått annat som passar så!
Man sätter en slang på nippeln nertill på oket, drar slangen ner i ex. flaskan med bromsvätska, sen är det bara att pumpa, då går luften bara ur, inte den sugs inte tillbaka!
Dra på en backventil till spolarmunstycke alá bil alt en backventil till soppatanksavluftningen(långt ord) det brukar kunna funka braDu har inte glömt att vätskan kan sugas tillbaka lite när du släpper handtaget!!!
Dra på en backventil till spolarmunstycke alá bil alt en backventil till soppatanksavluftningen(långt ord) det brukar kunna funka bra![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |