Ktm 660

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag har "kommit på" ett bra sätt som jag trivs med när man ska byta olja/lufta! Visst går säkert inte lika snabbt, men har man inte nått annat som passar så!

Man sätter en slang på nippeln nertill på oket, drar slangen ner i ex. flaskan med bromsvätska, sen är det bara att pumpa, då går luften bara ur, inte den sugs inte tillbaka!

Brukar också göra så, funkar bra både på koppling och broms (har inte gjort det på KTM:en dock). Man får se till att det kommer ut vätska i slangen bara så att om det skulle sugas tillbaka så suger den in vätska. Fördelen med detta är att man ser på vätskan i slangen om det är några luftbubblor kvar. När det inte är det är det bara att toppa upp längst upp och tjöra..! :yoparty

Funkar bättre med spruta men det har man inte alltid tillgång till...
 

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm
Vinterfrågor

Hej!

Ska antagligen köpa mig ett par offroadfälgar med endurodubb så jag kan leka av mig lite innan sommaren kommer...
"KTM orginal", vet inte märket eller från vilken hoj.
(Behr kanske?)

Killen som har dom nu har distanser till skivan och fräst ok, men jag undrar om det går lika bra att köra med oket som det är och istället svarva nya distanser som förskjuter fälgen åt höger lika mycket som oket var nerfräst?:gnissla

Är det möjligt så vore det jävligt bra, då slipper man få tag i någon som kan vara å fräsa i mitt fina ok, slabba på med bromsvätskor osv.
har dessutom tillgång till svarv på jobbet...:)


En fråga till också när jag lix håller på.

Är det någon som har koll på vilken bestyckning som är vettig när det är mellan -8 och 0 grader?

I sommras körde jag med 168, 45, nål och luftskruv org. avstrypt
För övrigt så har jag slipon, bortplockad SAS, locket + den där plastpluggen borplockat från luftburken.

ojoj, mycket text för 2 frågor :gnissla

Ha de / Mattias
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Killen som har dom nu har distanser till skivan och fräst ok, men jag undrar om det går lika bra att köra med oket som det är och istället svarva nya distanser som förskjuter fälgen åt höger lika mycket som oket var nerfräst?:gnissla

I sommras körde jag med 168, 45, nål och luftskruv org. avstrypt
För övrigt så har jag slipon, bortplockad SAS, locket + den där plastpluggen borplockat från luftburken.
/ Mattias

Byt till 45 i lågfart omedelbart!

Nja ingen bra ide, blir mer jobb och flytta hjulet till höger samt flytta skivan till vänster för att oket inte ska ta i ekrarna!!
 

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm
Byt till 45 i lågfart omedelbart!

Nja ingen bra ide, blir mer jobb och flytta hjulet till höger samt flytta skivan till vänster för att oket inte ska ta i ekrarna!!

Menar du 48 i lågfart?
jag har köpt ett sånt men inte bytt än, räcker det till vinterkörningen eller ska jag byta till ett 170 main också?

vet inte om du missförstod mig, men blir det inte samma sak att shimsa ut skivan 5mm + fräsning ok 5mm som skivan ut 5mm å hjulet åt höger 5mm?
tänker jag helt galet eller?:gnissla

jag har ju tillgång till svarv, men ingen fräs så det borde vara enklast om jag nu tänker rätt.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Menar du 48 i lågfart?
jag har köpt ett sånt men inte bytt än, räcker det till vinterkörningen eller ska jag byta till ett 170 main också?

vet inte om du missförstod mig, men blir det inte samma sak att shimsa ut skivan 5mm + fräsning ok 5mm som skivan ut 5mm å hjulet åt höger 5mm?
tänker jag helt galet eller?:gnissla

jag har ju tillgång till svarv, men ingen fräs så det borde vara enklast om jag nu tänker rätt.
Om du har en distans att flytta ut skivan med och tillgång till svarv är det naturligtvis enklast att fixa två distanser och flytta hjulet i sidled precis som du skriver.Det tar ju inte många minuter.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Om du har en distans att flytta ut skivan med och tillgång till svarv är det naturligtvis enklast att fixa två distanser och flytta hjulet i sidled precis som du skriver.Det tar ju inte många minuter.

Nu tänkte jag nog fel, men måste han inte svarva ny axel för att kunna flytta hjulet i sidled?

Till min hoj så har jag två axlar, ena orig för motard och en svarvad för offroad!
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Var ute och gnuggade lite på systemet i morse med lite autosol och en borrmaskin med polertrasa, satan i gatan vad blankt det blev! Nu behöver brudarna inte spegla sig i backspeglarna utan dem kan bara böjja sig ner mot systemet hehe.

Undrar hur ofta man måste hålla på för att uppehålla glansen. Antar att det mattas av rätt snabbt... Aja gnutten antar att jag har ett deltidsjobb ledigt åt dig då :rolleyes:
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var ute och gnuggade lite på systemet i morse med lite autosol och en borrmaskin med polertrasa, satan i gatan vad blankt det blev! Nu behöver brudarna inte spegla sig i backspeglarna utan dem kan bara böjja sig ner mot systemet hehe.

Undrar hur ofta man måste hålla på för att uppehålla glansen. Antar att det mattas av rätt snabbt... Aja gnutten antar att jag har ett deltidsjobb ledigt åt dig då :rolleyes:


He he spruta vinylglans på allt utom sadeln & däck/bromsar och torka av så blir det fin fint!
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Var ute och gnuggade lite på systemet i morse med lite autosol och en borrmaskin med polertrasa, satan i gatan vad blankt det blev! Nu behöver brudarna inte spegla sig i backspeglarna utan dem kan bara böjja sig ner mot systemet hehe.

Undrar hur ofta man måste hålla på för att uppehålla glansen. Antar att det mattas av rätt snabbt... Aja gnutten antar att jag har ett deltidsjobb ledigt åt dig då :rolleyes:

Säker på att du är intreserad av brudar?? :7peta
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
OT: Nu spårar det ut lite men Krille & du har ju dubbla hål på era hojar så behöver ni tjejer?? :D :huvet :pannkyss

Usch! nu måste det bli barmark så man inte sitter framför datorn hela tiden!!!

haha , ja nu är hojj abstinensen på sin högsta nivå! Kanske blir en sväng i slutet av mars! Nu gäller det att vi skyndar på växthuseffekten radikalt! Jag drar ut och låter bilen stå på tomgång resten av dan med bortplockad kat! :rolleyes:
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ja nu är det aldeles för mycket snack :) Tur ändå att det finns något att roa sig med så länge.
Ni som kör med skinnställ, vad har ni för skrud att rekommendera. Funkar det med ett vanligt sh ställ eller är ett supermoto att föredra? Funderar allvarligt på att skaffa ett då det lär vara en tidsfråga innan man får smaka asfalt. Textilställ i all ära, men tror inte det är lika skyddande vid en klotning. Tänkte lägga max 4500-5000:- på ett nytt el bättre beg.
 

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Mullsjö.
Hoj
HD Bobber -06
haha , ja nu är hojj abstinensen på sin högsta nivå! Kanske blir en sväng i slutet av mars! Nu gäller det att vi skyndar på växthuseffekten radikalt! Jag drar ut och låter bilen stå på tomgång resten av dan med bortplockad kat! :rolleyes:


:D ....håller faktiskt med! Nu e det illa med abstinesen!
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Nopp har aldrig varit med om att den skulle ha gått av pga det! :va

Jag är ju laglydig, kör aldrig på bakhjulet. :D




Du har inte glömt att vätskan kan sugas tillbaka lite när du släpper handtaget!!!

Just därför man stoppar ner slangen i värska, lyckats varje gång för mig, både med helt tomt system och enbart luftning, ingen luft sugs tillbaka!
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
haha , ja nu är hojj abstinensen på sin högsta nivå! Kanske blir en sväng i slutet av mars! Nu gäller det att vi skyndar på växthuseffekten radikalt! Jag drar ut och låter bilen stå på tomgång resten av dan med bortplockad kat! :rolleyes:


Jag satte på dubbdäcken på crossen igår, så i helgen blir det israce :yoparty :yoparty

Fast det är ju inte samma sak som att slanga på sveavägen....
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
haha , ja nu är hojj abstinensen på sin högsta nivå! Kanske blir en sväng i slutet av mars! Nu gäller det att vi skyndar på växthuseffekten radikalt! Jag drar ut och låter bilen stå på tomgång resten av dan med bortplockad kat! :rolleyes:

Fy fan hemma i södertälje har jag 3-4 dm snö och ju nu snöar det ännu mer :mad: och till på råga på det så blir det fan bara kallare och kallare
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top