Ktm 660

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
du kan ju inte köpa hans hoj, den har ju gnistskyddet kvar efter 900 mil och det mår inte kopplingshandtaget bra utav .... :arsele

Tror nog det dära systemet som sitter på är oanvänt.
För krökarna har inte den färgen efter 900 mil.
Redan efter 5-10 mils körning hade mina krökar helt ändrat färg!

Har väll troligtsvis suttit effekt på som han sålt vid sidan/evenutell omkullkörning där försäkringsbolaget bytt det.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Egentligen kanske jag borde svara detta via PM men eftersom alla verkar vara intresserade på ett eller annat vis så...

Jo, det är min hoj! :)
Systemet som sitter på är använt. Systemet har inte rullat 900 mil, nej, men jag har lagt ner mkt tid på det i garaget i vinter för att få det så gott som "som nytt" :tungan
Gick åt en del autosol...
Hade tänkt slå ut gnistgallret när jag köpte hojen eftersom alla sa att det var ett måste, men den går ju bra ändå så jag har låtit det sitta kvar. Farsan tyckte att det kan va bra att ha till besiktning??
Startade hojen efter fototillfället och två minuter senare så har det börjat komma lite färg på krökarna...
Bilder kan ordnas.

I sommar har jag kört 250 mil med hojen med akrapovic helsystem på, men att det ska ha försämrat hojens skick nämnvärt mycket tror jag inte? Oljan har alltid sett fin ut (bytt var hundrade mil typ) och det har inte varit nåt knas vid ventiljustering.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Det var absolut inte så menat. Jag skrev just att kopplingshandtaget skulle blir dåligt för att man skulle fatta att det var ironi. Eftersom det absolut inte hänger ihop på något sätt.

Din hoj ser väldigt fin ut :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nää ja klankar inte ner på din hoj, det var bara roligt när jag såg att gnistgallret var fortfarande på! Så SWK du behöver nog inte känna dig osäker om du är intresserad av skoteridiotens 660!!
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06

Btw: grattis på min födelsedag .. :rolleyes:


Grattis på födelsedagen!

Egentligen kanske jag borde svara detta via PM men eftersom alla verkar vara intresserade på ett eller annat vis så...

Jo, det är min hoj! :)
Systemet som sitter på är använt. Systemet har inte rullat 900 mil, nej, men jag har lagt ner mkt tid på det i garaget i vinter för att få det så gott som "som nytt" :tungan
Gick åt en del autosol...
Hade tänkt slå ut gnistgallret när jag köpte hojen eftersom alla sa att det var ett måste, men den går ju bra ändå så jag har låtit det sitta kvar. Farsan tyckte att det kan va bra att ha till besiktning??
Startade hojen efter fototillfället och två minuter senare så har det börjat komma lite färg på krökarna...
Bilder kan ordnas.



I sommar har jag kört 250 mil med hojen med akrapovic helsystem på, men att det ska ha försämrat hojens skick nämnvärt mycket tror jag inte? Oljan har alltid sett fin ut (bytt var hundrade mil typ) och det har inte varit nåt knas vid ventiljustering.

Tack för infon! Acrapovic systemet, får man det med hojen vid eventuell affär? Jag tror nog att vi tar det här via PM från och med nu...

Förresten, du har PM! :tummenupp
 
Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Var sjutton får man tag i röd/tranparent soppaslang som sitter original på förknasaren :va Bara för att det överhuvudtaget inte spelar någon roll och jag är grymt envis så ska jag ha tag i det :huvet :tungan Har sökt på ktmworld efter ev. art nr och googlat tills jag fick huvudvärk.

Typ sån här scchlang :näsblod
 

Bifogat

  • CY31175.jpg
    CY31175.jpg
    15.8 KB · Visningar: 272

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Ne jag tänker nog inte montera ihop min hoj om jag inte får tag i dessa slangar.. Dom ger säkert 10nm på mellanreg ;) (Hojtar till om jag hittar!!)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ne jag tänker nog inte montera ihop min hoj om jag inte får tag i dessa slangar.. Dom ger säkert 10nm på mellanreg ;) (Hojtar till om jag hittar!!)

Du! Slå en kik på ktmworld, Kanske har hittat något vi vill ha :) Visserligen en annan fugge men den kanske var päklädd med "rätt" slang??

Välj årsmodell 2002, 520 exc racing eu och välj sedan fcr39 förgasaren
Pvc-hose 4x6mm och 3x5
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Var sjutton får man tag i röd/tranparent soppaslang som sitter original på förknasaren :va Bara för att det överhuvudtaget inte spelar någon roll och jag är grymt envis så ska jag ha tag i det :huvet :tungan Har sökt på ktmworld efter ev. art nr och googlat tills jag fick huvudvärk.

Typ sån här scchlang :näsblod

Vi har blå-transparant på jobbet
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Ny 660?

Nu har jag nästan bestämmt mig! Iallafall till 90% för en KTM 660 2005-06.


Med tanke på utbud och prisbild på begagnade cyklar så har jag börjat snegla på en fabriksny. Kan det va ett bra köp? 75000 (inkl. presentkort på 9000kr).
E det dumt på nåt sätt att köpa något nytt av en modell som slutat tillverkas?
Eller är det bättre att chansa på att få tag på en begagnad, inkörd och med första servicarna redan gjorda?
Kommer resa bort i tre månader nu å känner lite panik att det inte ska finnas några begagnade på marknaden när jag kommer hem i början av juni! Dom verkar ju gå som smör i solsken så fort dom annonseras ut?

Vad kostar t.ex första servicen?
Vad får man räkna med att fixa själv i början "nödvändigt" lullull man inte vill va utan (förutom loctite ;)

...e på sidan 66 i denna tråden så jag kanske hittar nåt om några dar, men vill gärna ha svar NU!

Tack på förhand.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top